Andromeda Thread

mijn contributie

mijn contributie

http://electro-music.com/forum/viewforum.php?f=90

http://mailman.code404.com/pipermail/a6/

op de eerste staan ook enige default patches zodat je niet helemaal het wiel hoeft uit te vinden maar gewoon kunt tweeken zoals op de virus. dus niet eerst de envelopslopes of de lfo-amount bijstellen maar gewoon draaien.
succes.
het heeft mij overigens 1 jaar en twee maal de handleiding en de tips en tricks manual doorlezen gekost om lekker erop te kunnen werken. so keep on rocking.
groet, sunny

:kimono:

Klasse! Hele mooie sounds. Hoe heb je dit inelkaar gedraaid?

Origineel geplaatst door robnet
Klasse! Hele mooie sounds. Hoe heb je dit inelkaar gedraaid?

Een arpeggiator patch waarbij de amp envelope een lange attack en release heeft waardoor de verschillende noten met elkaar vermengen, verder live wat aan de knoppen gezeten voor klank variatie.

hehe ik zat met het probleem dat ik geen midi van de Mods uitgestuurd kreeg.. nou dit is verholpen..

maar ik heb iets aan/uit gezet waardoor al mn draaiknoppen niet meer reageren...:D

iemand die me ff uit de brand kan helpen;)

question,

als ik een snelle melodie speel met de patch die ik gemaakt heb en 3 toetsen snel achter elkaar speel.. en ik houd de laatste toets in dan hoor ik die 2 vorige ook nog er aan hangen..

hoe kan dit?

Origineel geplaatst door Hallucinator
question,

als ik een snelle melodie speel met de patch die ik gemaakt heb en 3 toetsen snel achter elkaar speel.. en ik houd de laatste toets in dan hoor ik die 2 vorige ook nog er aan hangen..

hoe kan dit?

Worden de envelopes soms gemoduleerd of zijn alle MOD lampjes bij de envelopes uit?

Origineel geplaatst door Hallucinator
question,

hoe kan dit?

zet background tuning en eventueel ook temptuning eens uit. backgr.tuning vergt nogal veel
processorkracht . temptuning doet het goed genoeg en werk alleen via de chip, niet de processor.
zelf speel ik zonder temp en background en hij blijft na ca 15 minuten goed gestemd.
oh ja en ook helpt het als je hem op fast pitch en very fast filter zet als je snel speelt.
hoop dat dit het probleem enigszins verhelpt:kimono:

Hoe kan je de vco's van het keyboard loskoppelen?

Ik wil op het keyboard spelen zonder dat de pitch veranderd maar wel het timbre.

Alvast bedankt.

Het volgende wat ik wil doen is het keyboard omdraaien.
C3 blijft c3, c#3 word b2, d3 word a#2, c2 word c4, e3 word g#2.

Maar hoe doe je dat?

Ik was blind voor de eenvoudige oplossing!!!

Gewoon een mod knop van de vco indrukken en vox key number op -53,31 (niet op -50,00!!!!?????) dan heeft elke toets dezelfde toonhoogte. Dit werkt niet helemaal goed want ik hoor altijd zwevingen.
Werkt ook met de tracking generator. Moet ook op -53,31

Blijft er nog een vraagje over: Waarom -53,31?

En kan het ook op een andere manier?

Dit doe je toch gewoon met de 1PITCH feature?

Die vind je in het TUNE menu van elke osc.

Hier een dom acid loopje net gemaakt door mij met de A6.

Het zijn 2 oscilatoren door het moog filter een echo en verder wat prutsen met de knoppen.

Edit: Het is de A6 zo in het opname apparaat zonder verdere effecten.

Attachments

• a6 cliche acid loop.mp3
    735,5 KB · Bekeken: 134
leuk acid loopje, erg autechre/ozric tentacles, vet hoor. eigen patch of een preset? heb namelijk nog geen preset gehoord die zo klonk. toevallig ben ik vandaag ook weer intensief met de A6 bezig en zit me weer eens te ergeren!

ik ben vanuit een of andere patch gaan tweaken en ik wil gewoon adsr gebruiken. maar nu werkt release1 weer niet en alleen release2, terwijl ik gewoon AD1SR1 wil gebruiken, de basic setup. ik heb geen benul waarom als ik release2 en die kleine level knop naar nul draai niet gewoon van ad1sr1 gebruik kan maken, als draai ik R1 helemaal open, meteen is het geluid weg, geen release van 131 seconden dus. dit bedoel ik nou met de onprogrammeerbaarheid van het ding, bagger!

maar ja, wie weet raad???

Een preset? Gaan we schelden? ;)

Alles is zelf gemaakt vanaf de default program.

Je moet gewoon weten wat je doet.

Dit is het zelfde flauwe loopje maar nu 2 uur later.

Attachments

• zelfde a6 loop iets dikker.mp3
    731,8 KB · Bekeken: 125
vet hoor, wederom! ik ben er trouwens achter met die envelopes, bij het "trigger" menu stond ie op "norm2" wat betekend dat ie meteen naar R2 gaat. Hij moest op "norm1" staan waarbij ie gewoon naar R1 gaat...tja.

heb je de sequence ook in de A6 zelf gedaan?

Ik heb alleen de Andromeda gebruikt.
De afwisseling in de sequence krijg je door de sequenser en de arpeggiator allebij te gebruiken. De sequenser staat gewoon op 16th en de arpeggiator op een lagere stand. Laat het geluid triggeren door de laatse noot.

Het tweede geluid is gemaakt door het eerste geluid ongefilterd terug te koppelen in de A6 en daarna door het sem filter te jagen. Ik heb ook de filter cutoff met de audio laten moduleren.
In de mix mode dus.

Back