Yamaha cs2x goed voor hiphop?

FreqJuggler

Stamgast
hallo, ik heb een aanbieding gehad om een yamaha cs2x synth te kopen voor 150 euro. Ik moet vandaag beslissen. Nu heb ik gelezen dat hij voornamelijk voor dance is. Ik produce hiphop met jazz en soul invloeden. Wil dit wel zelf inspelen werk niet graag meer met samples, dus vandaar dat ik een synth zoek. Is deze redelijk kwa drum en acoustische geluiden en andere geluiden (een beetje elektronische geluiden kunnen ook heel goed klinken)???

Ik werk met een pc als daw dus het is echt voor de geluiden enz.

YO :dj:

Als die CS2X in goede staat is, is 150 geen geld. Ik zou hem dan vandaag nog kopen. Dan kom je er wel achter of ie voor jou bruikbaar is. Zo niet, dan verkoop je hem makkelijk zonder er op te verliezen. Zo ja, dan heb je een koopje gescoord.

Re: Yamaha cs2x goed voor hiphop?

Origineel geplaatst door Poast PR
Ik werk met een pc als daw dus het is echt voor de geluiden enz.

Of juist niet, want de CS2x is ook prima te gebruiken als controller voor je DAW.

ja daar heb je gelijk in natuurlijk ik kan hem altijd doorverkopen. Maar voor het besturen van me daw? nee...
Ik heb namelijk een behringer bcr en 2 bcf's dus ik heb control genoeg!

Ik heb net nog even rondgesnuffeld en dit is wat ik nog meer kan krijgen:

ensonique esq 1 - 150 euro (wel gemaild nog geen bericht)
korg x5d - 150 euro (wel gemaild nog geen bericht)
yamaha cs2x - 150 euro (gemaild en morgen op te halen)

Ik vind die ensonique en korg zeker wel de moeite waard...

Maar heb maar 150 euro uit te geven welke is de beste keus voor hiphop van de drie?

Origineel geplaatst door Poast PR
bcr en 2 bcf's

OK, maar die hebben geen klavier he. ;)

Wat voor hiphop het meest geschikt is weet ik niet, dat laat ik aan de experts over.

hahaha. nee dat klopt. Nou ik ga nog even afwachten op het bericht van de andere twee. Reageren ze vandaag dan ga ik waarschijnlijk voor de korg of ensonique. Doen ze dat niet dan word het de cs2x...

MAAR; volgende maand meer uit te gevevn dus dan koop ik er een tweede bij..
Heb namelijk een hekel aan die "cpu etende plugins", en wil gewoon "echt" materiaal....

Maja wie niet?? bedankt! suggesties zijn nog steeds welkom trouwens! peazls the poast

als je die drie keuzemogelijkheden hebt, voor die prijzen, ga dan voor de cs2x. Naar mijn mening een heel aardige synthesizer, met best veel mogelijkheden en klanken. Ik vind hem persoonlijk veel beter klinken dan een x5 (ensoniq heb ik nooit gehoord), en de going price voor een cs2x ligt veel hoger dan 150€, dus je valt je er moeilijk een buil aan.

gr. Johan

Back