New Track

creatormusic

Dr. Reason
Beste ForumLeden

Ik wilde vragen wat jullie van mijn volgende track vinden:

(rechter muisknop - Save as / doel opslaan als...)
Download Here

Groeten CreatorMusic

Ik vind het op zich niet zo slecht, de melodie klinkt erg zweverig, en de mix is door de klanken behoorlijk dicht gesmeerd, maar ik vind dat niet zo heel erg. De geluiden en de melodie ademen wel een bepaalde sfeer uit die ik wel kan waarderen.

Waar ik echter een beetje kriegel van wordt is de drum snelheid, de drums klinken erg zenuwachtig alsof het nummer eerst in een veel langzamer tempo was bedoeld en dat je de snelheid van het nummer maar gewwon flink hebt opgevoerd... Ik denk dat de drums qua frequentie wel gehalveerd mag worden, maar dat is mijn mening.

Groetjes van Rudo

mmm.... ja het is idd wel mijn snelste nummer, maar from scratch begon ik al met 150 BPM. Misschien dat ik is wat vaker moet beluisteren op een wat minder snel tempo

Ik moest even wennen, maar ik moet bekennen, ik heb 'm toch alweer een kwartiertje opstaan en klinkt best lekker. Het tempo van de drums vind ik zelf niet storend, maar vind ze wel heel 'licht' klinken. De geluiden die je voor de drums gebruikt mogen wel wat voller.

Verder geen commentaar, het luistert lekker weg! Goed gedaan dus! :biertje:

...enne...schiet me nu te binnen, er zit een loopje doorheen, die je vooral aan het eind hoort, die me bekend voor kwam. Afijn, het kan aan mij liggen, maar lijkt een beetje op een eerdere track van je 'Commodore 64'...

Maar dat boeit niks...klinken allebei even lekker! :)

Origineel geplaatst door creatormusic
mmm.... ja het is idd wel mijn snelste nummer, maar from scratch begon ik al met 150 BPM. Misschien dat ik is wat vaker moet beluisteren op een wat minder snel tempo

ik denk niet dat het tempo van het hele nummer naar beneden moet, mag misschien zelfs wel een tikkie sneller, maar ik zou de drums alleen zeg maar halveren Dus de snare aleen op de derde tel in plaats van op de tweede en de vierde. Dus maak er meer een soort ballad van.....
Ik deel inderdaad ook de mening van scratch dat de drums wat voller mogen, en als je dat doet is dat zeuwachtige misschien ook wat minder... maar kijk maar, het is jouw feestje.

Groetjes van Rudo

Origineel geplaatst door Scratch
...enne...schiet me nu te binnen, er zit een loopje doorheen, die je vooral aan het eind hoort, die me bekend voor kwam. Afijn, het kan aan mij liggen, maar lijkt een beetje op een eerdere track van je 'Commodore 64'...

Maar dat boeit niks...klinken allebei even lekker! :)

hahaha, ja ik weet niet, ik hou heel erg van arpegiootjes, waarmee ik dus me accoorden wat beter naar voren probeer te brengen. in dit geval gebruikte ik C - F - D minuer - G - accoorden. In dat andere nummer liep het vanC - A mineur, G - A mineur en weer C. Maar dit is nou eenmaal mijn style.

Bedankt voor je toffe reacties!

Over het nummer heb ik weinig opmerkingen.
Maar die mix.

Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van hoe makkelijk het is om met Reason mix de mist in te helpen door te hard te mixen en compressie te misbruiken.
Ik zou zeggen probeer het nog een keer en doe al die schuiven 6dB naar beneden en easy on the compression dude.

Wel vrolijk verder. :)

ik vind dit wel cool klinken :)
alleen zou ik nog wat meer doen met de drums. af en toe eens wat snare rushes enzo.
en dan wat effectjes.
en te snel vind ik hem ook niet echt. ken je toevallig de artiest Minikon?
die maakt een beetje gelijkaardige muziek. alleen nog blijer. gaat je zeker bevallen.

Back