"Synthesizer Greatest"-FAN

michael-rozema

Ingeburgerd
www.synthesizer-greatest.info

Hallo allemaal,

graag wil ik me voorstellen als een echte fan van de Arcade-collectie "Synthesizer Greatest" & "Synthétiseur Les Plus Grands Thèmes", waarvan ik nagenoeg alle CD´s, MC´s en LP´s bezit:

Zoals jullie wellicht bekend zal zijn, zijn al deze synthesizer-hits gesynthesized door de nederlander Ed Starink in zijn Star Inc. music studio. Sommiige coverversie´s zijn niet zo mooi als het origineel, maar diverse covers overtreffen zelfs het origineel.....tenminste...zo denk ik erover (waarbij ik weet dat vele mensen het niet met mij eens zullen zijn ).

Maar als echte synthesizer-liefhebber luister ik natuurlijk ook graag naar de orignele muziek van Vangelis, Jean-Michel Jarre, Ennio Morricone, Kraftwerk, Mike Oldfield en andere artiesten !:D

Attachments

• edstarink_synthphonyalbum.jpg
    edstarink_synthphonyalbum.jpg
    6,5 KB · Bekeken: 154
Proficiat met je collectie :)

Synthesizer Greatest heeft ook mij geinteresseerd gemaakt voor elektronische muziek toen ik jong was. Mijn neef had er veel van, en via hem hoorde ik ook dat Ed Starink hier achter zat.

Ik herinner me nog wel dat mijn (goed bedoelende) ouders een paar synthesizer CD's voor me hadden gekocht van duistere afkomst, maar dat haalde het niet bij Synthesizer greatest.

Nu ik ook de meeste originele versies wel gehoord heb, vind ik nog steeds vaak de versie van Ed Starink beter. Komt natuurlijk ook omdat hier meer emotionele waarde voor mij aan zit. Maar het is denk ik niet voor niets dat deze serie zo succesvol is geweest.

Welkom op het forum!

welkom!

leuke site... je pagina is echt mooi maar wat is met de andere pagina (www.starink-world.net of zo)? ik zag dat jullie samenwerkt. is je pagina officiël?

synthpower

Laatst gewijzigd:
samenwerkende site´s

samenwerkende site´s

Mijn site synthesizer-greatest.info is volledig mijn idee, maar omdat ik niet zo handig met programmeren ben, heeft mijn broer alles verwerkt. De intro en een paar foto´s met achtergrond-informatie heb ik met toestemming van www.starink-world.net mogen plaatsen. Omdat er vele overeenkomsten bestaan tussen deze 2 site´s, hebben we een gezamelijke Forum opgezet, die nog warm moet lopen. Binnenkort zal www.synthesizer-greatest.info ook op Google te vinden zijn.

Mocht je nog tip´s voor me hebben, alles is welkom.

onofficieel

onofficieel

Origineel geplaatst door synthpower
welkom!

leuke site... je pagina is echt mooi maar wat is met de andere pagina (www.starink-world.net of zo)? ik zag dat jullie samenwerkt. is je pagina officiël?

synthpower

Mijn site is niet officieel trouwens, maar de site www.starink-world.net is een officiele Fanpage over Ed Starink. Deze webmaster heeft kontakt met deze componist, dus alle informatie is betrouwbaar en korrekt.....dus die informatie die ik in mijn site presenteer automatisch ook.

Mocht je weer es in je gedachten terug naar je jeugdtijd willen gaan, dan is het misschien een leuk ideetje van mij om even een kijkje te nemen in mijn websitetje, waarin ik alle 40 albums van Synthesizer Greatest laat showen (dit is geen reklame hoor ). Misschien doe je wel inspiratie op om weer oude hits te gaan spelen met de synthesizer of de piano, want ´t is toch tijdloos muziek he.......

Thanx! Voor ik me hier registreerde, snuffelde ik al eens tussen de Newbe's en kwam ik je site al tegen... Gaaf! Ik wist trouwens niet dat er zoveel delen waren... Zo kom je nog eens wat te weten :D

Origineel geplaatst door Vl1
Welkom:walker:
Hej, Vl1 Volgens mij wens jij iedereen welkom of niet?

Ben niet de enige, sommige bieden een drankje of zeggen Hiep Hoi:)
Ook allemaal in dezelfde 10 minuten?

Tsja, er is geen draadje waar ik iedereen welkom kan heten, dus ik probeerde een voor een..maar goed, ik snap hem al, mijn welkom wordt niet gehonoreerd8o)

Tsja, er is geen draadje waar ik iedereen welkom kan heten, dus ik probeerde een voor een..maar goed, ik snap hem al, mijn welkom wordt niet gehonoreerd8o)
Jawel, maar niet in dezelfde minuut. :)

btw michael-rozema welkom!! :)

en Vl1 natuurlijk ook.. sinds ik die van Hanz gezien heb en gehoord heb, is mijn kijk op Yamaha enigszins veranderd..

Dat was ooit de mijne, maar ik heb nu een Vl1M, heb te veel keys op het moment:)

Weet iemand waar ik de Synthesizer Greatest - The Classical Masterpieces cd's nog kan bestellen? Ik ben al geruime tijd op zoek naar deze 2 albums maar kan ze maar niet vinden.

cm01.jpg

cm02.jpg

Back