Online release - AB11001101

blurgh. wat een gezeik allemaal. Ik geloof niet dat Riekos het in eerste instantie zo slecht bedoelde, wel wat bot geformuleerd.

Anyway.. i vind alter spalter juist NIET dof klinken (op genelecs 1029a's).

Verder vind ik de tracks zeer knap in elkaar zitten, de spanning/dynamiek blijft in de tracks, er zit flow in.. Ik was net toevallig een pre-release van monolake aan het luisteren en het past echt goed in dat straatje (stuur die gasten voor de gein is een kopieetje zou ik zeggen ;)

Nog wel 1 tip (en dat geldt eigenlijk voor iedereen die tracks post). zorg aub voor goede bestandsnamen. dus bijv. 1. doT - etc. Nu komt het allemaal in mijn download directory die ik bij gebrek aan schijfruimte gewoon leeg.
(en dan later bedenk. ow shit, waar is dat en dat gebleven.). Verder zit er klaarblijkelijk echt een id achter de trackvolgorde, die gaat op deze wijze ook verloren.

conclusie - chapeau!

Origineel geplaatst door fuse
Dus Riekoes, jouw negatieve grondhouding mag dan wel vrije meningsuiting zijn, het beinvloed wel hoe anderen over jouw denken. Persoonlijk vind ik het ook zonde omdat ik vind dat je met zo'n negatieve instelling veel minder van het leven kan genieten. En komt nog eens bij dat je zelf toegeeft dat je niet de meest ideale manier van afluisteren hebt gebruikt en daar mij dan over aanspreekt.

Goh...kom thuis van m'n werk en zie dat het je allemaal nog al erg aangerepen hebt Fuse. Ik ga verder niet onvriendelijk naar je doen, maar ik krijg bijna medelijden met je. Ik lees hier één grote uiting van frustratie dat blijkbaar erg diep zit.

Dus jij denkt dat ik minder van het leven geniet omdat ik een zogenaamde negatieve houding heb met name met kritiek over jouw cd, want dat is toch wel wat je zo'n beetje beweert. Nee humor heb je wel. Je kent me niet man, dus ga nu geen rare dingen zeggen.

En ja.. je zult een negatieveling als ik ben wel niet geloven, maar als je voor me had gestaan had ik het ook gezegd (dus zonder toetsenbord getrol:confused: ). Wat anderen van me vinden kan me met uitzondering van een selecte groep mensen eerlijk gezegd niet zoveel schelen hoor.

Over mijn manier van afluisteren heb ik volgens mij geen positief of negatief ding gezegd, maar alleen de wijze waarop ik geluisterd heb. Ik luister ontzettend veel muziek op m'n koptelefoon en heb daar zeker geen probleem mee. Ik hoor wel vaker mp3's die als bagger klinken, maar volgens mij had ik ook al gezegd dat dat misschien wel het "probleem" zou kunnen zijn.

Ik ga me verder afzijdig houden Fuse. Mocht je nog wat te zeggen hebben in mijn richting, dan kun je dat wellicht ook via een pb doen om je thread "schoon" te houden van negatievelingen. Zo niet, dan niet. Van mij part begin je een anti-Riekoes threadje. Dan heb ik ook wat te lachen, want veel lach ik namelijk niet in mijn negatieve bestaan....

Origineel geplaatst door nomore
Nog wel 1 tip (en dat geldt eigenlijk voor iedereen die tracks post). zorg aub voor goede bestandsnamen. dus bijv. 1. doT - etc. Nu komt het allemaal in mijn download directory die ik bij gebrek aan schijfruimte gewoon leeg.
(en dan later bedenk. ow shit, waar is dat en dat gebleven.). Verder zit er klaarblijkelijk echt een id achter de trackvolgorde, die gaat op deze wijze ook verloren.

simpel: als JIJ er voor kiest om iets GRATIS te downloaden dan ga JIJ automatisch accoord met de inhoud en dus ook de filenaming... ga jij maar eens lekker leren renamen en verplaatsen naar een mp3-songs-bewaar-folder...

Dus als je iets downloadt mag je geen tips erover geven? Rare reactie? Wat boeit het?

Ik vind 't best een goede tip hoor. De volgorde van de tracks is super belangrijk en zo dwing je de downloaders om 'm in de goede volgorde te beluisteren. Ja, mensen kunnen zelf renamen maar het is een feit der natuur dat grote groepen 't zullen vergeten. De tracks komen het best tot hun recht als je ze als album beluistert; anders klopt het "verhaal" van het album niet.

(N.B.: Heb 'm vandaag een paar keer in z'n geheel op repeat langs horen komen en het is een feessie voor het oor.)

Zowiezo is de regel als synthforum het slecht vindt, dan is het in de praktijk meestal wel goed.
Ik trek me eerlijk gezegd niet zoveel aan van de meningen. Uiteraard vindt ik het wel een beetje leuk als mensen een nummer goed vinden, maar ik weet inmiddels dat als het hier niet gewaardeerd wordt, het ergens anders zeker wel wordt. En als een nummer wel goed gevonden wordt, dan gaat het meer van, oja, het kan toch niet dat je daar geen compressie hebt gebruikt, of dat je net niet 5% meer naar rechts gefade heb. Of wat hoor ik nou toch, geen reverb???. Vooral leuk de kritieken van mensen die alleen maar bezig zijn met hun masterings skills, maar vervolgens met nummers komen, die technisch 100% zijn, maar wel oer dood en saai klinken, zonder enige fantasie, speelsheid of charme.
Het leukste zijn nog de gevallen die gestudeerd hebben voor muziek maken en het dan niet uit kunnen staan dat zij geen muziek uit kunnen brengen en mensen die maar wat staan te pingelen en gewoon alle wetten negeren wel.

Origineel geplaatst door matt second
Maak je muziek , dan krijg je kritiek.

En dat rijmt!

Vreemd draadje dit...

Ik heb tot nu toe twee keer een track gepost op dit forum, en op allebei de tracks heb ik flink wat commentaar gekregen, oa door Fuse. Ik was hier heel blij mee! Niet zo heel blij met de kritiek op de tweede, maar dat lag aan het feit dat ík er meer van dacht dan dat het -blijkbaar- was in de oren van anderen (het is toch een beetje je kindje he).
Ik ben best selectief met het -serieus- nemen van kritiek: ben ik het ergens niet mee eens, of heb ik bewust een keuze gemaakt voor net díe klank oid, dan hoor ik graag wat een ander er van denkt, en doe dan toch lekker mijn eigen ding. Mogelijk is dat 'eigen ding' dan aangepast -ik heb iets geleerd-, of is het niet aangepast -ik ben eigenwijs/standvastig-.

Alles gezegd en gedaan, vind ik de veel bekritiseerde kritiek van Riekoes redelijk netjes (hij verteld gewoon zijn mening: "ik vind...", en doet dat best beschaafd). Enne Riekoes: probeer eens een setje monitor speakers, dat klinkt echt anders dan een koptelefoontje... toch? Fuse?

Mja heb even willekeurig wat geluisterd, voordat ik het vergeet, dit heb ik gedaan via mijn Terrameuk 24/96 kaart (kijk daar ga je al hehehe), via mijn 10.000 gulden kostende Tascam mengtafel, vervolgens naar m'n Yamaha eindversterker waar een Sennheiser koptelefoon aanhangt. Koptelefoon is juist prima afluistermiddel, de dofheid en hakkeligheid vallen juist op dan, ipv dat je via speakers luistert.

De dofheid, tja, ik vind eigenlijk eerlijk gezegd het ook een beetje dof, er mist iets sprankelends ofzo, de oorzaak weet ik ook niet. Beetje te basserig ofzoiets, 021 bijvoorbeeld.

Verder hoor je heus wel dat je er veel aandacht aan hebt besteed hoor. Snap het hokje Detroit ook niet zo goed, daar stel ik me wat anders bij voor eerlijk gezegd.

Je slaat jezelf op de borst met je technische hoogstandjes en je geweldig gevonden titel, dat vind ik maar een rare houding. Snap best dat je erg opgetogen bent nu alles af is, zou ik ook zijn, maar als je dan niet tegen kritiek kan, ging nog niet eens over de nummers op zich, dan zeg ik, welkom op aarde.

Verder niet mijn stijl deze muziek. Tracks duren lang, op een gegeven moment denk ik, ja nou weet ik het wel.

Ik hoop dat ik je niet erg depressief heb gemaakt met deze reply.

suc6 verder.

Origineel geplaatst door Lacertus
Enne Riekoes: probeer eens een setje monitor speakers, dat klinkt echt anders dan een koptelefoontje... toch? Fuse?

Neem maar van mij aan dat Riekoes niets te klagen heeft qua apparatuur ;)

We hebben weer een ouderwetse rel te pakken, en het gaat eens een keer niet over hardware vs. software of digi vs. ana. Heerlijk :) De titel vind ik niet raar gekozen. Mocht ik ooit nog eens geld en energie over de balk gooien om zoiets te doen dan zat ik aan de titel alfa te denken :eureka:

Nou ja, 50 downloads verder. Zo'n slordige 3,5Gb aan data.

En Riekoes lossen we het gewoon gezellig op anders. Als we een keer samen in de kroeg komen krijg jij een :biertje: van mij en praten we er gewoon een keer over. Volgens mij durf ik dat wel.
Heb eigenlijk wel weer zin in een SF meeting.

Als deze muziek niet je ding is OK, en als het wel is is het ook OK. Ben er zelf blij mee. :)

Bij deze dan een track uit de oude doos die wellicht wellicht symbolisch een punt aan al dit 'gedoe' kan maken.
http://faxis.dyndns.org/peaks/love.mp3

Mensen blijven verbluffingwekkend.

Tsja dit kun je niet in woorden uitdrukken......

Attachments

• peace%201.jpg
    peace%201.jpg
    15,1 KB · Bekeken: 142
Nou ja, 50 downloads verder. Zo'n slordige 3,5Gb aan data.

En Riekoes lossen we het gewoon gezellig op anders. Als we een keer samen in de kroeg komen krijg jij een :biertje: van mij en praten we er gewoon een keer over. Volgens mij durf ik dat wel.
Heb eigenlijk wel weer zin in een SF meeting.

Als deze muziek niet je ding is OK, en als het wel is is het ook OK. Ben er zelf blij mee. :)

Bij deze dan een track uit de oude doos die wellicht wellicht symbolisch een punt aan al dit 'gedoe' kan maken.

:okdan:
Zo mag ik 't graag horen! En nog een fijn trackie ook! :)

Ik hoef niets op te lossen, want ik heb geen probleem, maar bedankt voor het aanbod.

Daar gaat het ook om. Altijd en alleen maar. Wat mij betreft dan. En electronica is wel degelijk mijn ding. Mijn collectie bestaat voor 95% uit electronica. Techno, IDM, Ambient, etc. Als ik jou was zou ik die gradaties naar muziekstijl ook weglaten die je erbij had gezet. Ik vind het meer allemaal electronica. Detroit techno hoor ik er niet echt in. Noem het gewoon electronica ofzo...

Oooh deze vind ik niet slecht hoor. Als ik dat wel vond had ik het ook gezegd ;) Doet me wel erg denken aan Biosphere qua geluid, sfeer en melodie, maar dat hindert mij niet.

Klopt, maar staat wat mij betreft los van deze thread.

Origineel geplaatst door sander
Vooral leuk de kritieken van mensen die alleen maar bezig zijn met hun masterings skills, maar vervolgens met nummers komen, die technisch 100% zijn, maar wel oer dood en saai klinken, zonder enige fantasie, speelsheid of charme.

Heb me zitten afvragen in hoeverre deze opmerking van toepassing is op deze release. Maar goed, het is wel iets wat deels van toepassing is vind ik zelf. Dat techniek teveel de overhand heeft en ik meer tijd aan de composities, opbouw en dat soort zaken moet besteden. Wat betekent dat ik gewoon meer tijd aan een nummer maken moet gaan besteden ipv het af te raffelen. (Meeste is in een dag gemaakt)

wat een gedoe allemaal..

de eerste reaktie van riekoes was helemaal niet zo beroerd dacht ik. als je dan gelijk op de kast zit heb je zelf een probleem(zonder het verder te willen oplaaien he)

filter uit al die meningen wat je belangrijk vind en laat de rest er gewoon in zakken.. beetje de brompot uithangen word je veel te moe van :)

als het je zo diep raakt raad ik je ten zeerste af om tracks te posten.. en dat gedoe over gratis en joepiedepoepie:
we hoeven toch niet allemaal bij voorbaat te :halleluja ?

zet ze allemaal nog eens mooi op een rij dan kunnen we constructieve meningen geven :duivels:

zonder dollen: van mixen snap je volgens mij genoeg. ik ben idd benieuwd wat er gebert als je je meer gaat toeleggen op de muzikale kant

posten die hap en laat ze maar lullen, ook mij

Heb me zitten afvragen in hoeverre deze opmerking van toepassing is op deze release. Maar goed, het is wel iets wat deels van toepassing is vind ik zelf. Dat techniek teveel de overhand heeft en ik meer tijd aan de composities, opbouw en dat soort zaken moet besteden. Wat betekent dat ik gewoon meer tijd aan een nummer maken moet gaan besteden ipv het af te raffelen. (Meeste is in een dag gemaakt)

In een dag maak je volgens mij meestal de beste nummers. Zelfs in een avond. Ik zelf heb geen zin in al die zaken die komen kijken naast de muziek zelf. Ik neem het gewoon op en dan moet een masteraar maar kijken of er nog wat van te maken is.

zakookus

zakookus

wat mee filosoferen
weer een leuke deze
werpt wel een aantal
vragen op....
ik luister nu naar miles
slechte opname.....
kut man ,...,,0,,
toch luister ik er naar
tis maar wat je hoort
fuse music is niet mijn
ding maar ik vind wel
dat iemand hier
zijn shit moet kunnen
publishen
voor zijn fans
zelf heb ik die niet
hier ;{
dus hans ..als
fuse aandacht wil
voor .............
dat is toch goed ....

Heb nu nog even wat meer tracks geluisterd (Zit nu bij Canto)... vind het tot nu toe erg fijne tracks om aan te hebben terwijl je bezig bent met je werk! Niet te intrusive zeg maar...

Vind nog steeds Dry de beste ;) Maar daarom heb je die misschien ook als eerste op je album gezet.

Nou, ik heb hem helemaal gedownload, en ik vind het puik werk hoor. Lekker sfeervolle muziek. Beetje B12, beetje Black dog, af en toe wat Boards of canada. Wellicht niet de meest originele muziek, maar het luistert lekker weg. "Alter spalter" is tot nu toe mijn favouriet. Als ik dit in de winkel zou tegenkomen zou ik het kopen.

Back