Online release - AB11001101

ik heb bijna alles binnen denk ik, en het zijn stuk voor stuk leuke sfeervolle nummers.
Er zit heel veel in. Ik vind het een beetje onbegonnen werk alles tot in den gronde te becomentariëren.
hoeft dat eigenlijk?

het zijn leuke tracks, ik geniet er van, en leer ook wel wat bij.

Origineel geplaatst door cloudman
Er zit heel veel in. Ik vind het een beetje onbegonnen werk alles tot in den gronde te becomentariëren.
hoeft dat eigenlijk?

Ja dat moet! :D

Maar zonder dollen, ik vind het ERG tof als iemand mét een inbelverbinding de moeite neemt om een heel album van iemand op legale wijze te downloaden. 1 woord : R-E-S-P-E-C-T

Cloudman, your'e my hero!

..
..
..
.

oja... ik heb ook een online-album gereleased! :D:D:D

Beste Fuse...laat je stoppen niet springen man.....

Ik vind het mooi klinken. Dit is voor mij ideale muziek om op te werken, verhoogt de concentratie ofzo...Doet me ergens aan de oude 100%pure dingen denken, dit is bedoelt als compliment, ik vind dat mooi namelijk...

Heb je wel eens iets van Pekka Himanen gelezen? Doen! Zet je CD erbij op en je weet meteen weer waarom je een heel album ter beschikking heb gesteld...
(en misschien ook waarom er een heleboel fuzz gemaakt is om nix)

grtz,

m0n0l0g1-1100

en mocht je geen zin hebben een heel boek te lezen, hier het uittreksel:

According to Himanen, the three main features of hacker ethic are:

* enthusiastic, passionate attitude to the work that is enjoyed

* creativity, wish to realize oneself and one's ability, often in teams that are formed spontaneously (project orientation)

* wish to share one's skills with a community having common goals, along with the need to acquire recognition from one's "tribe"; one is motivated by inner zeal rather than external awards: the fruits of one's work are donated to everebody for their advances and further developments

Bron: http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Pekka-Himanen
(niet schrikken van de foto, zou zo in een ander topic passen ;))

Wederom dank.

En nu al ruim meer dan 100 downloads. Da's iig leuk om te weten.

En vooral doorgaan natuulk.

Wat een gelul allemaal weer :D...die tracks klinken beter dan menig gereleased iets, beetje kabbelend allemaal wel, maar doet me soms denken aan mid90ies detroit dingen. De productie is prima...als je vind dat er te weinig hoog in zit dan zijn je oren gewoon f*cked door overmatig disco bezoek ofzo.

Na zulke geneuzel wil ik zal geeneens meer luisteren.. wat een kinderachtig gedoe.

En fuse, ga alsjeblieft snel van het net af met je belerende woorden. Zeker altijd opbouwende kritiek gehad thuis? Je hebt een dun huidje en zal t zwaar hebben in het leven. Waarschijnlijk durven mensen niet iets recht in je gezicht te zeggen, omdat je daar moeite mee zal hebben. Ge a life en word volwassen, dit is de maatschappij.. en de maatschappij ben jij! Lang leve de kritiek, zonder kritiek was alles saai en was er geen ruimte voor vernieuwing.. :r

En als je denkt dat ik dit niet IRL zou durven zeggen moeten we snel iets afspreken!

:slotje:

Zonder overdrijven vind ik het een prachtalbum. Productie is goed (hoog en laag voldoende in balans, op 021 na, iets teveel bas).

Ik had alleen even de neiging om het album van m'n HD af te sodemieteren na dat buitenproportionele gezeik van fuse. Ik vind dat-ie het later netjes oplost, maar daarvoor........

Fuse, mocht je ooit tijd en zin hebben: ik wil wel een keertje bij je kijken hoe je dit album in elkaar hebt gezet, kan ik nog wat van leren!

Ben vandaag vrij, dus lees ik...

Ben vandaag vrij, dus lees ik...

de langere threads op het Forum waaraan ik nog niet was toegekomen. Dit is toch wel de leukste. Ik zal geen olie op het vuur gooien, maar wil graag het volgende even kwijt.

Zoals sommigen het wellicht was opgevallen heb ik een CD-R uitgebracht met de naam Pro Sequentia. Wat voorbeelden van mijn muziek kun je beluisteren op mijn site. Het zijn wel MP3's die met een eenvoudige soft-EQ wat zijn aangepast aan PC-speakers. Ik heb het laag voor 500 hz wat afgezwakt zodat de arme conusjes het niet te zwaar kregen. De CD klinkt dus wat anders dan deze voorbeelden.

Ik kan jullie vertellen dat de verkoop gezien de stijl (Berliner Schule - retro - Parijse school) naar wens verloopt. Het is tenslotte een CD-R. Tevens heeft deze CD een optreden op E-Live opgeleverd waar ik heel blij mee ben.

Nu het volgende: enkele weken terug kreeg ik een spontane mail van onze vriend en "forummember de exclusive" FUSE. Hij vond het leuke muziek hetgeen altijd voor weer leuk is om te horen. Toen kwam er op basis van de PC-Speaker MP3's een opmerking van Fuse dat de mastering niet volgens zijn maatstaven was. Ik citeer:

Leuke CD heb je gemaakt.
Vroeg me alleen af hoe het zat met de mastering.
Heb je die zelf gedaan of zo?
Want om heel eerlijk te zijn vind ik die niet zo.
En met zulke mooie nummers is het zonde.
Het klinkt nu te digitaal en het laag is ook zo levenloos zeg maar.
Dan ben ik ook zo brutaal om te zeggen dat ik het beter kan.

Voorbeeldje van m'n eigen werk:
http://faxis.dyndns.org/peaks/fuzz.mp3

Dus als je wilt kan ik een track kostenloos een track e-masteren om te horen hoe het klinkt.
(e-masteren is online zetten en in master hem en zet hem voor jouw online)
Wil je alle nummers laten masteren dan wil ik daar wel een bedrag voor rekenen (voor jouw een speciale prijs van 20€ per nummer).
Het is net zoals met een schilderij. Die moet ook goed gevernissed worden zodat hij eeuwen lang goed blijft en je er nog steeds kan van genieten.

Trouwens zit ik met hetzelfde 'probleem' als jij. Om je eigen werk te releasen en die te distribueren. Dat zelf doen is bijna onbegonnen werk.
Zag dat jij bij Groove ook verkocht werd. Vraag me af of dat werkt qua extra exposure.

Een dergelijk aanbod waardeer ik altijd van mensen. Ik vond alleen de timing wat ongelukkig. Helemaal ongelijk heeft hij ook niet want Bob Clearmountain zou het zeker beter doen dan ik. Alleen zo duur. Ik betaal veel liever een lager bedrag aan Ron Boots van Groove omdat hij (ook) al velen succesvolle producties op zijn naam heeft staan en gewoon goed in zijn werk is.

Wat ik wil zeggen is het volgende: kritiek leveren is makkelijk, je verschuilen achter het feit dat je opbouwende kritiek geeft kan soms gewoon heel dom overkomen IMO. Alleen de componist/arrangeur/producer/mastering-engineer heeft de beste visie over zijn eigen werk. Als je daaraan voorbij wenst te gaan, dan moet je niet raar opkijken als je daarmee reacties van allerlei aard en pluimage uitlokt. De kunst is dan om daar vervolgens diplomatiek mee om te gaan of wijselijk je mond te houden. BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL luidt het gezegde.

Ik vind ook niet alles mooi wat ik hoor en als ik er wat van wil zeggen dan heeft vaak betrekking op een werkelijk valse of veels te late noot en dan nog kijk ik uit. En aangezien dergelijke 'fouten' zelden in goede producties te horen zijn, hoef ik niet veel te zeggen.

Ik moest eigenlijk ook best wel lachen toen ik de reactie van hem ontving. Het voorbeeldje wat hij meegaf heb ik afgeluisterd en heb het daarbij maar gelaten. Ik hoop echt voor FUSE dat veel mensen zijn werk downloaden en waarderen. Maar houd er wel rekening mee, dat recensies in bladen nog veel harder, maar subtieler zijn dan al het bovenstaande bij elkaar. En als je daar niet mee om kunt gaan, dan is het slecht slapen 's nachts.

FUSE succes met je muziek :okdan: :dj: :doei:

lol.... practice what you preach ome fuse ;)

Overigens was ik niet uit om FUSE naar beneden te halen. Ik geef alleen aan wat ik er grappig aan vond. Nogmaals wens ik FUSE veel succes met zijn werk en veel wijsheid daarbij.

Tja...wat moet ik zeggen....zelfde laken een pak, als het om de reclame response te
doen was dan heb je het goed gedaan.

Met kritiek omgaan zegt ook iets over je als mens zijnde, het is heel mooi als iemand zich
kwetsbaar durft op te stellen, dan heb ik heel veel respect voor iemand.
Niet met kritiek om kunnen gaan is een vorm van frustratie of onzekerheid.

Er zelf in geloven is de drive, put daar je energie uit, alles verder is meegenomen, echt.;)

Zo, eindelijk eens een beetje tijd om dit album te beluisteren. Ik ben t/m Shore gekomen. Dat vind ik ook het lekkerste nummer tot nu toe, samen met Dry.

Jouw tracks zijn altijd tot in de puntjes verzorgd. Ik vind dat je een heerlijke stijl hebt.

Ik ga geen opmerkingen maken over geluidskwaliteit, of een drumhit die ik anders zou doen. Wat ik wel wil zeggen is dat je niet bang moet zijn om melodiën te gebruiken in je tracks. Er is zat ruimte voor in je nummers en in Shore kan je de melodie al bijna horen, zo erg verlangt deze track ernaar.

Nog even iets anders: waarom release je je album niet via één van de grote internet labels? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het lijkt me dat je daarmee een nog groter publiek bereikt dan via SF (alhoewel ik geen idee heb van hoe het album nu loopt, nu je het op SF hebt gezet).

Ga zo door!

Origineel geplaatst door René
Hallo Wouter,

Bedankt voor je opmerkingen en genereuze aanbod Over de mastering ben ik ook niet 100 % tevreden, maar omdat het een her-uitgave is en van de eerste uitgave (Syngate) er al een aantal daarvan zijn verkocht en deze ook redelijk loopt, laat ik het zo. Tot nu toe zijn alle kopers zeer tevreden en over de geluidskwaliteit hoor ik ze niet. De volgende CD laat ik door Ron Boots masteren.

Ik zie op je website dat je Behringer gebruikt. Da's rommel IMO. Ik hoop dat je dit spul niet voor het masteren gebruikt.

Distributie: Groove heeft zelfs aangeboden om er een GR-product van te maken. Ik wil dit in eigen hand houden. Je kunt altijd vragen of ze CD in de collectie op wil nemen. Wat ook helpt is lid worden van het EM-forum en veel posts plaatsen en MP3 neer zetten.

Groeten

Rene

Ik zeg wel vaker tegen anderen of openlijk of anders via een PB wat ik van de mix/mastering denk. In de hoop de mensen hier iets aan hebben en zo niet is het ook goed.

En over kritiek gesproken. Matt-second zei al dat je altijd kritiek kan verwachten.
Maar dat betekend niet dat het er ook mee eens moet zijn. Wat helemaal niet hoeft te betekenen dat je er niet mee om kan gaan. Kritiek kan ook onterecht zijn.
Mijn eerste reaktie hierop was niet goed. Maar daar is het nu te laat voor.

Trouwens René. Denk dat we op een punt van mening verschillen en dat is nl dat ik wél vindt dat een mastering engineer een meer neutrale kijk heeft op een nummer dan de componist/producer en daarom ook beter een mix kan verzorgen die het beste van het nummer in zich heeft dat zoveel mogelijk mensen het waarderen/mooi vinden.
Iets wat volgens mij behoorlijk los staat van inhoudelijke muziek zelf. Dat je in dit geval mijn voorbeeld nummer niet mooi vind neemt OK. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat het de sound heeft die voor jouw nummers ook beter zou passen. Ik weet niet of je het daar mee eens bent, waarschijnlijk niet.

Dat ik m'n eigen tracks master is misschien niet handig uit ideaal oogpunt gezien, maar het is wel praktisch. :)

Ik ben heel erg blij..

Ik ben heel erg blij..

..dat ik eerst ben gaan luisteren en toen pas ben gaan lezen.

Wat een ellende allemaal.. Ik voel me helemaal niet meer geroepen om nog maar enig commentaar erop te geven.

Triestig.

Objectief: Normalize je attitude ff fuse (of moet ik zeggen short fuse)
Objectief: de helft vind ik lekker om naar te luisteren.
Objectief: de helft vind ik niet lekker om naar te luistern

Mag ik wel even vermelden dat je niet fantastisch filantropisch bent als je een hoop tracks
online zet. Je stuurt immers toch ook demo's naar discotheken en platenlabels?

Het zou juist een eer moeten zijn als je tracks rondzwerven op limewire, edonkey en meer
van dat soort illegale spul.

Laatst gewijzigd:
Back