k-station

ASP

Ingeburgerd
Halloa,

Ik kom eigenlijk net kijken in synth wereld (een jaartje of zo). Inmiddels heb ik in mijn (thuis) studiotje, 2 electribs (EA1 ER1 mkII) b-station, air- synth, en een ms2000B in bruikleen. Dit combineer ik met gitaren en bassen en trap orgel.
Ik ben begonnen als bassist en schrijf muziek voor bandjes enz, enz. Sinds een week heb ik een K-station aangeschaft (2 dehands) omdat de ms2000b weer terug moet naar de rechthebbende eigenaar.

Ik heb de nodige info via deze site gelezen en het steld me gerust dat de kraakjes niet aan mijn boxen (tanoy reveal) ligtof een kapotte synth. Omdat ik vooral de k-station live zal gebruiken zie ik dit op dit moment niet als een groot probleem. Ik treed regelmarig op met genoemde set, ik maak een mix van f.s.o.l. ORB met dance invloeden. Dit slaat met name aan bij openingen musea expo's etc. mijn muziek wordt dan ondersteund door een video kunstenaar/vj.

Effe wat vraagjes:
* de k-station: heeft deze een mogelijkheid om de originele waarde te zien (bij korg wordt dit vaak met een lopje gedaan, die mis ik bij Novatiod ??
* de nieuwe os voor de k-station hoe instaleer ik dat en zitten hier risico's aan (dit hoorde ik, wanneer het mis gaat je synth in de soep ligt)
* zijn de osc 1/2/3/ helemaal onafhankelijk van elkaar, wanneer ik de osc 1 aan zet en daar een lfo op zet heeft dit ook invloed op de osc 2 is dit normaal of vergeet ik iets??
* later waarschijnlijk nog veel meer

:kimono:

Welkom :koffie:

Heb je toevallig ergens een video van zo'n optreden? 'k Ben wel benieuwd!

Over de K-station:

De k-station laat de oude parameter waarde zien aan de rechterkant van het LCD door middel van een balkje. Als het balkje helemaal gevuld is dan heb je de opgeslagen parameter waarde te pakken. Volgens mij zit er geen peek functie op ala microQ waarbij je aan de knop kunt draaien en dan de bijbehorende waarde te zien krijgt zonder de parameter te wijzigen.

De nieuwe installatie van het os gaat heel gemakkelijk. Als je netjes je midi verbindingen met je sequencer voor elkaar hebt dan moet updaten geen probleem zijn. De windows versie die te downloaden is van de site bevat een dedicated programma om het OS te installeren, wat ik persoonlijk niet zo nodig vind. De mac versie bevat een sysex bestand.

Let erop dat je de K-station, voor het installeren van een nieuw os, moet inschakelen met 3 knoppen ingedrukt (cijfertoets 3, 4 en 5). Alle instructies staan overigens netjes in een pdf.

Wat betreft je OSC vraag, dat verschilt welke parameter je wilt moduleren met de LFO. Als je bijvoorbeeld oscillatoren synced of FM gebruikt dan heeft dat wel invloed.

Volgens mij zit er geen peek functie op ala microQ waarbij je aan de knop kunt draaien en dan de bijbehorende waarde te zien krijgt zonder de parameter te wijzigen.

Misschien als hij in local off staat? Dat was in ieder geval bij de A-Station het geval.

Origineel geplaatst door etaoin
Misschien als hij in local off staat? Dat was in ieder geval bij de A-Station het geval.

Dat werkt alleen als je niet de midi data terug laat zenden door een eventueel in gebruik zijnde sequencer. :) Anders ben je alsnog zuur :D

:) Gaaf dat dit forum zo goed werkt. Ik heb nu al veel info waar ik veel aan kan hebben. k zit alleen nu op mijn werk en ben beperkt in mijn tijd. Das wat jammer maar in ieder geval alvast bedankt en geef me vooral meer tips en trick . De video /dvd is in de maak. Laterrrr Pierre

Back