Sysex bij bread&Butter-synths

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik ben (nog steeds) content met m'n SC-155. Altijd goed voor de klassieke geluiden. De ellende is alleen dat vanuit m'n RM1x ik steeds een hele trits Sysex-messages moet inkloppen om de kanalen uit te zetten (behalve uiteraard de kanalen die ik wil gebruiken). Ik ben al heel lang op zoek naar één sysex-message om alle 16 kanalen in één keer uit te zetten en vervolgens per benodigd kanaal een sysex-message om deze juist weer aan te zetten.

Hoe zit dat bij andere bread&butter-synths? Wie heeft daar ervaringen mee?
Het moet met sysex, want PC's of CC's zijn kanaal-gebonden, en dit kanaal zet je uit aan of uit, dus dat kan niet.

Graag reactie.

Groeten,
Pjeut.

Wat is dat ???

Wat is dat ???

Kijken, kijken niet antwoorden???:( :D

Is het geen goed idee om al die Sysex messages op te nemen en op te slaan? Dan hoef je maar even 1 song af te spelen in je sequencer en je hebt de boel geprogrammeerd.

Tja, you got me there...

Tja, you got me there...

...weet, ik, had ik al lang 'ns moeten doen. Maar nog steeds niet gedaan. Een soort pattern (nummer laatste, of zo) die als magazijn dient voor allerlei sysex, pc-tjes en dergelijke.
Ga'k toch maar 'ns doen.

THNX.

... dat zie je in veel GM/GS MIDI files... de eerste 4 maten hoor je helemaal niets, maar zie het lampje van de MIDI interface driftig knipperen. Gaat er dus een berg sysex de lijn over waar je eng van wordt.

Dus: gewoon een lege maat aanmaken in een MIDI file, en daar alle instellingen in doen.
En dàn pas de muziek starten, om ervoor te zorgen dat je Sound Canvas niet in de war raakt :D

Instellingen er in doen...

Instellingen er in doen...

...da's dus 16 keer een sysex-message van zeker 10 van die hexadecimale floepers. En dat dan elke weer weer, bweueueu.

De oplossing: in een hoekje van m'n RM1x in een lege en eenzame phrase alle 16 uitzet-sysexen zetten, en deze kopiëren in section a, track 1 als ik een nieuwe pattern ga beginnen.

Bedankt allen.

Back