Waarom effecten in VSTi's??

demian

Ojee
Ik vraag me af waarom er in al de wat betere VSTi's ingebouwde fx zitten?
Ik maak er wel gebruik van daar niet van, maar het nodigt niet echt uit tot het experimenteren met andere delay's en reverbs op bijv een sub kanaal in Cubase bijvoorbeeld.

Wat is het nut eigenlijk van die ingebouwde effecten, kan je ze niet beter gelijk uit zetten?

Re: Waarom effecten in VSTi's??

Origineel geplaatst door demian
Ik maak er wel gebruik van daar niet van, maar het nodigt niet echt uit tot het experimenteren met andere delay's en reverbs op bijv een sub kanaal in Cubase bijvoorbeeld.

Wat is het nut eigenlijk van die ingebouwde effecten, kan je ze niet beter gelijk uit zetten?

Anders klinken ze niet?
Zet de fx maar eens uit, en luister dan naar de pure osc, das vaak niet echt om over naar huis te schrijven.

Re: Re: Waarom effecten in VSTi's??

Re: Re: Waarom effecten in VSTi's??

Origineel geplaatst door trash
Anders klinken ze niet?
Zet de fx maar eens uit, en luister dan naar de pure osc, das vaak niet echt om over naar huis te schrijven.

ja.. dat klinkt leuk.. maar de ene vsti is de andere niet dus.. waarom?

Mischien beter verkoopbaar?
Diegene die software kopen iets geven waar alles in 1 zit zodat ze niet nog eens een losse delay of verb moeten kopen?

Weet ik veel anders...
Mail eens een coder, of mischien dat PIE het weet?

Tja dan kan je je dat ook gaan afvragen bij hardware synths niet :D

Dan steken al die Tritons, JV's en Enigma's of weet ik veel hoe die dingen heten wel erg iel af bij een echte analoge synth :D

Uhmmm anderzijds: het is gewoon makkelijk toch?

Als jij een software synth zo maken zou er toch delay in kwakken...of een phaser of weet ik veel...dat moet je gewoon zien als een geheel.

Jeuj, allemaal gortdroge geluiden :( ;). Dat kun je de presetgeneratie toch niet aandoen? In Absynth zijn de effecten overigens best interessant. Het is dezelfde reden dat ik blij ben dat er op m'n Virus en m'n Q minimaal een delay en reverb zit - scheelt dat ik even de M300 niet hoef om te pluggen om een beetje een idee van de klank te krijgen.

Je kan de FX ook als integraal onderdeel zien van de synthese.
Net zoals de filter ook in feite een los effect is wat er ook in zit.
Die zou je ook los kunnen gebruiken bijv.
FX units kun je ook aansturen met ADSR/LFO's.

Op m'n EX5 en de Kurzweils is een FX unit achtig onderdeel zowieso 100% onderdeel van synthese.

Dus zo gek is het helemaal nog niet.
Het hangt er maar net af wat jouw definitie van synthesizer is. :D

Re: Waarom effecten in VSTi's??

Origineel geplaatst door demian
sommige vstieten kun je toch ook 'standalone' gebruiken?
dan zijn 'onboard fx' toch wel handig, lijkt me ..
.. maar misschien dat ze het beter weten waar jij je vstieten hebt gekocht .. :)

Anders klinken ze niet?

Dat is zo.....

Tja dan kan je je dat ook gaan afvragen bij hardware synths niet

Dan steken al die Tritons, JV's en Enigma's of weet ik veel hoe die dingen heten wel erg iel af bij een echte analoge synth

Inderdaad anders verkopen ze hun troep niet meer..
:halleluja :halleluja :halleluja

Een deel van de reden zal wel zijn dat je je synth beter kan laten klinken en daardoor beter verkoopbaar is.

Een andere reden zou kunnen zijn dat je een completer produkt verkoopt en niet 'gedwongen' wordt om meer geld uit te geven.

Daarnaast kicken veel mensen ook op heftige specificaties dus als een fabrikant er een 'trance-and-techno-multiple-delay-with-bassreverb-soundresonance-beatchorus' in doet dan spreek je ook weer mensen aan (dit voorbeeld is enigzins overdreven

tja........................

tja........................

Tja.....Daar zit wat in.................:biertje:

Back