Jr-Sound
SOUNDFREAK
Hallo forumleden,
Zoals jullie al weten ben ik een beginner in de muziekwereld, nu ben ik al een tijdje op zoek naar de juiste apparatuur voor een goede studio. Maar ik zou bij god niet weten waar ik moet beginnen.
Ik ben er een tijdje mee bezig geweest maar dit was stop gezet omdat ik er geen tijd voor had. Nu wil ik me er serieus in verdiepen.
De richting die ik in wil is het opnemen van livemuziek. (bandjes e.d)
Ik dacht zelf aan de volgende spullen:
- Complete Pc met geluidskaart van m audio
- Fostex Harddisk Recorder (24 sporen)
- Mengpaneel van het merk mackie of soundcraft (24 kanaals)
- Gesloten koptelefoon ( sennheiser, byerdynamic)
- Monitoren (zou niet weten wat een goed merk is en wat goed klinkt ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen)
- StudioSoftware ik zou ook niet weten wat goed is ik ben alleen bekend met cool edit pro 2.0
- ?????
Is dit een goed begin? zo nee, wat moet ik dan nog allemaal hebben om een goede studio op te bouwen?
Alvast bedankt,
Jr-Sound
Zoals jullie al weten ben ik een beginner in de muziekwereld, nu ben ik al een tijdje op zoek naar de juiste apparatuur voor een goede studio. Maar ik zou bij god niet weten waar ik moet beginnen.
Ik ben er een tijdje mee bezig geweest maar dit was stop gezet omdat ik er geen tijd voor had. Nu wil ik me er serieus in verdiepen.
De richting die ik in wil is het opnemen van livemuziek. (bandjes e.d)
Ik dacht zelf aan de volgende spullen:
- Complete Pc met geluidskaart van m audio
- Fostex Harddisk Recorder (24 sporen)
- Mengpaneel van het merk mackie of soundcraft (24 kanaals)
- Gesloten koptelefoon ( sennheiser, byerdynamic)
- Monitoren (zou niet weten wat een goed merk is en wat goed klinkt ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen)
- StudioSoftware ik zou ook niet weten wat goed is ik ben alleen bekend met cool edit pro 2.0
- ?????
Is dit een goed begin? zo nee, wat moet ik dan nog allemaal hebben om een goede studio op te bouwen?
Alvast bedankt,
Jr-Sound
. Dan is een harddiskrecorder wel handig natuurlijk. Mijn advies: goed rondkijken, spreek ook eens mensen aan (de geluidstechnici bij bandjes bijv.) en voor je gear koopt; uitproberen en zoeken naar gebruikerservaringen (kan heel goed op dit forum, mits je de "search"-knop gebruikt.
)