Welke midi-interface

florisbogaert

Ingeburgerd
Ik zou graag via mijn laptop sequencen (en dus midi ontvangen/uitsturen) en heb daarvoor dus een midi-interface nodig, nu is mijn vraag welke midi-interface jullie aanraden, het moet een zijn met minstens 8in/8uit en data moet compleet over usb lopen, en vooral is belangrijk dat het compactibel is met de meeste software en goedkoop is...

Ikzelf dacht al aan een 'ESI M8U' (kost in Musik Produktiv 139 euro) maar weet niet zeker of deze wel goed is...

En wat zijn de betere en slechtere merken voor midi-interfaces(via usb)?

Logic = Unitor/AMT
Cubase = Midex

Ik kan aan een Steinberg Midex 8 geraken voor 220 euro. Is dit een snelle goede interface? @fuse: werkt deze alleen onder Cubase? :confused:

Een Edirol UM880 is inderdaad ook een mooi machine (en ingebouwde patcher) maar helaas vind ik deze niet 2dehands en nieuw is hij wel wat te duur...

Nee Cubase werkt alleen (goed) met een midex. En dus niet andersom.
Dat geldt dus ook voor Logic die alleen (goed) werkt met een Unitor/AMT.

Maar Sjaak, heb je toen ook met midi clock of MTC gewerkt? En hoe werkte dat?

Origineel geplaatst door fuse
Maar Sjaak, heb je toen ook met midi clock of MTC gewerkt? En hoe werkte dat?

Als ik mij goed herinner alleen met midi clock, waarbij Cubase de master was en een stuk of 6-7 synths slave. Op zich klopt jou verhaal denk ik wel, in theorie zou de combinatie AMT/Logic (AMT=Advanced Midi Timing protocol) beter moeten zijn, 't zelfde geldt voor Cubase en Midex (LTB=Linear Time Base protocol). Iedere midi interface boer heeft zo zijn eigen "protocol", allemaal beweren ze super strakke timing te leveren. Tja....ik heb zelf nooit een timings probleem gehad, ook niet met 10-tracks midi opname met veel controller data of arpeggiators die synchroon moeten lopen etc.

Tsja, ik had ongeveer dezelfde opstelling als jij Sjaak. Maar een en al gedoe met timing totdat ik er zo zat van was dat ik een midex geleend heb om te testen. En raden wat? Geen centje pijn meer.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, ik had ongeveer dezelfde opstelling als jij Sjaak. Maar een en al gedoe met timing totdat ik er zo zat van was dat ik een midex geleend heb om te testen. En raden wat? Geen centje pijn meer.

Dan zal het onder bepaalde omstandigheden toch wel uitmaken. Probeem is dat je er bijna nooit achter komt waarom bij sommigen wel werkt en bij anderen niet....welkom in de wondere wereld van drivers, firmware en operating systemen ;)

ik wil twee controllers op mijn laptop zetten via usb maar dat gaat niet. Moet ik nu een interface er tussen zetten en welke

Origineel geplaatst door Ytse

Andere 8x8 ervaringen met Sonar en Ableton Live?

Heb een AMT8 met Ableton, zo strak als een gabber op een hakkefeest.

Heb hiervoor een Midex8 gehad, kan alleen mijn ervaring met dat "ding" geven: ronduit KUT.
Instabiel, slechte (lees geen) mogelijkheid tot sysex. Ondersteuning vanuit Steiberg HAHAHA
(maar was dus helemaal niet grappig).

Mijn advies koop alles behalve een Midex8.

LMK4_grey_free.jpg

*D.

Midex

Midex

Ik gebruik tot grote tevredenheid de Midex 8.
En voor de eerste keer met een midi-interface: nooit problemen mee gehad en zo strak als een atoomklok.

Ahh zo'n interface :). Ik gebruik zelf de midiman 4x4, maar daar zitten wat weinig inputs op.. verder heel stabiel met mijn systeem.

Re: Welke midi-interface

Origineel geplaatst door florisbogaert
Ikzelf dacht al aan een 'ESI M8U' (kost in Musik Produktiv 139 euro) maar weet niet zeker of deze wel goed is...

En wat zijn de betere en slechtere merken voor midi-interfaces(via usb)?

Origineel geplaatst door Ytse
Kent iemand de Esi m8u? Ervaringen?

Drie keer is scheepsrecht?

Ik ben ook aan een nieuwe interface toe, en de Esi M8U is de meest opvallende keuze. Dit vanwege de prijs, die op dat gebied alle andere merken ver achter zich laat.

Dus: Wie heeft er ervaringen met de M8u van Esi of kan er iets zinnigs over vertellen?

Back