Momenteel ben ik aan het overwegen om een nieuwe synth te gaan aanschaffen.
Ik heb al meerdere modellen van de Korg Triton geprobeerd en ook van de Roland Fantom.
Ik heb van de Korg Triton de LE en de Karma weleens geprobeerd en van de Roland Fantom de XA en X6.
Ik zou binnenkort de Korg Triton Extreme en de Roland Fantom-S weleens willen gaan uitproberen.
Ik ga in ieder geval kiezen tussen een Triton of een Fantom (ook nog afhangend van de prijs).
Nu vraag ik mij eigenlijk af;
Welke van de twee geschikter is om mee in een rock/metal-band te spelen?
En bij welke heb je de beste sample-mogelijkheden?
Ik heb al meerdere modellen van de Korg Triton geprobeerd en ook van de Roland Fantom.
Ik heb van de Korg Triton de LE en de Karma weleens geprobeerd en van de Roland Fantom de XA en X6.
Ik zou binnenkort de Korg Triton Extreme en de Roland Fantom-S weleens willen gaan uitproberen.
Ik ga in ieder geval kiezen tussen een Triton of een Fantom (ook nog afhangend van de prijs).
Nu vraag ik mij eigenlijk af;
Welke van de twee geschikter is om mee in een rock/metal-band te spelen?
En bij welke heb je de beste sample-mogelijkheden?

Mbt de sounds die er inzitten: vergeet niet dat je een SYNTHESIZER koopt waar je sound mee kan maken, dus focus niet te veel op de presets. De Triton presets klinken wollig en vol omdat er mega veel (te veel) effect en EQ op zit. De Fantom klinkt beter in de mix, met name de acoustische sounds. Ik heb zelf een Triton gehad en speel nu met een Fantom-X, nooit spijt van gehad. Qua vocal sounds, de Fantom heeft echt bruikbare vocal sounds tov de Triton.
)