Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Propaganda - hun enige album

Origineel geplaatst door Arv
Ow man.. Dat is ook mijn held!
de ZTT sound zit in erg veel muziek uit de 80's.. Niet alleen AON natuurlijk, maar FrankieGTH is helemaal te gek. Het was mijn eerste CD.. 1985 was dat. En wat een sound kreeg ik toen om mijn oren!! Ik had toen nog geen idee dat de helft van die plaat uit de vingers van Trevor Horn kwam.. Of ik noem, Tin Tin Duffy's "Kiss Me", toen Trevor er met zijn vingertjes aankwam was het direct 10x beter. En zo zijn er natuurlijk talloze voorbeelden van meneer Horn, maar dat hoef ik jou niet te vertellen!
ps, ik vermoed dat hij al dat mixwerk en producing in een behoooorlijke goed uitgeruste studio deed overigens..
Origineel geplaatst door etaoin
Als je remixers "Outside World" en "Wishful Thinking" niet meetelt, zijn daar nog steeds "A Secret Wish" en "1234". Toegegeven, die laatste is door Michael Mertens in z'n uppie gemaakt en heeft weinig van doen met het originele Propaganda uit de ZTT stal.
Propaganda ging na de release van "A Secret Wish" in 1983 tenonder door juridische gevechten met ZTT, de comeback "1234" was niet slecht maar niet van het zelfde niveau. Lijkt mij duidelijk dat TH's invloed bepalend was voor het eindresultaat van de diverse ZTT bands.Origineel geplaatst door Hans de Vries
Even mijn "gevoel" bij masteren, voor zover dat een hond kan boeien...
<knip lees maar lekker terug knip>
Overproduceren verziekt een compositie per definitie. Die stelling durf ik rustig aan.
<knip>
Compressors, nagalm, exciters, delays, limiters en noem de hele meuk maar op, kunnen leuk zijn, maar ze kunnen je product ook grondig verzieken.
<knip>
<knip>
OK, je hoeft er niet van te houden, maar als ik naar The Wall van Pink Floyd luister (of ander later werk) dan krijg ik toch altijd een warm gevoel bij sec de klank.
<knip>
Amen. Helemaal mee eens. Ik wou ook 't andere antwoord van je in deze thread, met je commentaar over de huidige populaire hiphop-ripoff rage (hiphop-ripoff, dat zou je mooi kunnen rijmen in een hiphop tune!) En ik hou van knippen.
Origineel geplaatst door Errol
Ik zit te denken om een studio daar te bouwen. Ik heb daar al een huis met vrij veel land.
Zijn er nog "vrijwilligers" die een handje willen meehelpen met bouwen?
..je hebt gelijk.. Maar daar kan ik dan wel gelijk aan toevoegen dat - als het FOUT gaat - beide zaken in ieder geval hand in hand lijken te gaan. OK, lame excuse, maar ik hou al mijn stellingen, on of off topic staande..Origineel geplaatst door Errol
Volgens mij hebben een aantal van jullie niet goed naar de titel van de thread gekeken want die heet overprocessing en niet overproducing.
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets te maken met overprocessing.
Origineel geplaatst door Errol
Volgens mij hebben een aantal van jullie niet goed naar de titel van de thread gekeken want die heet overprocessing en niet overproducing.
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets te maken met overprocessing.

Mag ik het NIET met je eens zijn? Ik vind praten over het GOEDE voorbeeld juist heel interessant. Trouwens, meerdere malen is in deze thread daar ook om gevraagd. Het is makkelijker om een slecht voorbeeld af te kraken dan om precies de vinger te leggen op wat je bij een goed voorbeeld nu zo goed vindt.Origineel geplaatst door fuse
Wat ik ff niet snap is dat Naton eigenlijk min of meer onschuldig met zelfreflectie bezig is en men op een of andere manier weer op de 'groten der aarde' uitkomt.
Dat is toch helemaal niet realistisch? Wat voor zin heeft het nou om over dhr TH te bomen?
Die weet heus wel hoe die het moet fixen. En lijkt me een beetje onhandig om je daarmee te vergelijken en dan metteen die lat op wereldrecord hoogte te leggen. Een persoonlijk record hoogte lijkt me iets realistischer en praktischer.
Origineel geplaatst door Hans de Vries
Ik ben van mening dat met de huidige mogelijkheden (software en geavanceerde plugins) iedereen een behoorlijk product kan neerleggen. Het is niet meer zo dat we door een gebrek aan technische mogelijkheden worden gehinderd. Je moet je dus - ook bij de groten der aarde - maar eens af gaan vragen wát het nu precies is, wat ze tot die groten maakt. IMO is het muzikaliteit en creativiteit die nu bepalen wat een productie tot de absolute top doet behoren en kan een arsenaal aan techniek niets meer verhullen over wat iemand nu werkelijk in huis heeft. Technische know-how en inzicht zijn best geinig maar niet zaligmakend..
Wat een fatalistische instelling... Natuurlijk hoort het "grote publiek" wanneer creativiteit en muzikaliteit in een productie zijn verwerkt! Waarom denk je anders dat ook de muzikale producties nog een markt hebben?!?Origineel geplaatst door Exzit
Op zich helemaal eens dat creativiteit en muzikaliteit totaal los staan van de techniek.
Maar of het grote publiek dat ook nog hoort en beseft gezien de grote hoeveelheden pulp die blijkbaar populair is.
Wat een fatalistische instelling... Natuurlijk hoort het "grote publiek" wanneer creativiteit en muzikaliteit in een productie zijn verwerkt! Waarom denk je anders dat ook de muzikale producties nog een markt hebben?!?
Voor ALLES is een markt, voor pulp én voor kwaliteit. Het is aan JOU om te kiezen waar je mee bezig wilt zijn... Ga je voor het geld en de (kortdurende) roem? Doe dan na wat iedereen al doet en duik in de commerciële pulp.. Interesseert het je niet dat je product de allergrootste markten mist, bedenk dan dat voor ieder kwaliteitsproduct een markt bestaat..
Ach, alle markten voor de muziek die jij leuk vindt, vormen bij elkaar toch ook weer een "groot publiek"? Inderdaad, ik speel klassiekers.. Heerlijk!! Niet met het idee om er rijker van te worden, maar gewoon omdat IK (en die gasten uit mijn band) dat leuk vind! Die keuze werd niet bepaald door het "grote publiek", maar door een stuk of wat maffe veertigers..Origineel geplaatst door Exzit
De vraag is wat je dan met het grote publiek bedoeld?
Je speelt zelf toch klassiekers uit de jaren 70.
Maar je hebt wel gelijk dat er blijkbaar weer een markt is.
Het is duidelijk dat de laatste jaren bands weer meer aandacht krijgen.
Maar commercieel hoeft geen pulp te zijn.
En is pulp een kwaliteit product?
Vraag me alleen af met alle moeite die wordt gedaan met techniek etc of het dat waard is uiteindelijk luistert de gemiddelde gebruiker het af in mp3 formaat.
Als ik jou zo beluister, ben jij best conscientieus bezig met je muziek. Lijkt me dat je dan een publiek tracht aan te spreken waarvan jij verwacht dat het dat óók is, anders zou je er wel minder moeite en energie in stoppen, toch?!?