[Roland] De Alpha Juno is een topper !!

Ik heb de BCR ook aan mn Alpha juno-2 hangen, werkt perfect alleen pikte de BCR niet direct de SysEx uit de Alpha

Bij de Alpha 1 is het een kwestie van heel langzaam draaien en een beetje geduld.
Vind ook wel fijn dat die BCR de goeie midi mogelijkheden heeft; je kunt hem tussen je sequencer en alpha hangen, zodat hij z'n sysex toevoegt aan de sequence data. Dus terwijl de sequence loopt je patch aanpassen. Of een filter sweep doen, why not 8~

Fijne bak de alpha. Ik gebruik de AU van ctrlr.org icm ableton 8 voor totall recall en automation. Werkt top. Hij heeft voor nog veel meer synths goede VST/AU's gemaakt. De maker van die plugs verdient wat mij betreft de nobelprijs voor de Analoge Synth Integratie

Ik heb hier voor de geintresseerde een zip-bestand met oa. de pg-300 emulator, ezalpha en de pdf's van de manual en het elektrieke gedeelte van de MKS-50.

http://www.zshare.net/download/7613445807ab8e42/

Ik heb vanmiddag mijn MKS-50 op de post gedaan en de nieuwe user had intresse in deze software. Dus dacht ik: post het hier ook. :eureka:

net 1 gescoord voor 140 pleuro, geen geld!!
ooit voor 1000 gulden gekocht en jaren later geruild maar wou hem altijd nog wel weer een keer hebben.
heb voor mijn jx8p wel een pg800 maar vond het nooit heel storend om met een alpha dial te editten eigenlijk. ik ga wel alpha juno control doenloaden voor de mac, dat is wel een visueel mooi editortje.
en nu snoeiharde house leads maken!
trouwens, weet iemand of de chord functie ook geheel midi uitstuurt?

De Alpha Juno is de originele gabber toeter.
Mochten nog wannabes zo een topic beginnen : Wat is deze gabber sound?! whaha.

Niet vergeten die EQ sweep erover!!! klinkt lekker & minder saai.
En als je hem heel lichtjes stereo distort krijg je pas een gore sound.
Jammer dat mijn MKS-50 allebij dood gegaan zijn, marktplaats verkoopt veel troep!
Het schijnt dat je de MKs50 zelfs in mono mode kan gebruiken ( meer kanalen ) ??????!!!!!!!!

gabber toeter haha:D whooooooooo

helaas is mijn aangekochte juno die door een goede maat is afgehaald gisteren niet helemaal ok. afgeracht en 5/6 toetsen doen het niet, een ring, tipje en een bak stof, lijkt wel een muizenhol pfff.
wel te fixen denk ik maar toch, wel zo netjes om dat even te vermelden .. toch?? .. en we hebben weer een waardeloze verkoper via marktplaats hmmzz, koop liever via het forum.

maargoed .. whooooooooooooooooo

Laatst gewijzigd:
alpha juno, toch wel de meest interessante synthese (en daar gaat het om) van alle juno's...

Wat is er zo interessant dan?

Omdat ik die LFO reset bij toetsaanslag zo leuk vind heb ik ontdekt dat ik dat met mn modular ook kan; Een trigger naar de hard sync ingang! Zo ontdek je nog s wat :)

DHet schijnt dat je de MKs50 zelfs in mono mode kan gebruiken ( meer kanalen ) ??????!!!!!!!!

De MKS-50 heeft meerdere chord memories waaronder (een waardeloze) unison, en een guitar mode (over 6 kanalen verspreid). In ruil daarvoor krijg je het verschrikkelijk patch/voice systeem waar ze de MKS-80 ook al mee vernaggeld hebben. Je kunt de cutoff van de keys versie moduleren met je pedal CC, met de rack versie ging dat niet volgens mij. Gerucht gaat ook dat de envelopes sneller zijn bij de keys versies, maar ik heb ze nooit allebei tegelijk gehad.

Enige wat ik echt kut vind aan een alpha dial is het instellen van een complexe envelope, verder is het een simpele bak die prima te editen is.

..heb gister de MKS50 met PG300 opgehaald.. Damn, vette bak! Hij klinkt duister en "roland romig". Ben al aardig wezen spacen met een obscuur 101 baslijntje eronder, en dan wat donkere strings.. erg fijn!

Je kunt de mks idd in mono mode gebruiken las ik, onder 6 verschillende midi kanalen, maar het worden dan niet 6 afzonderlijke monosynths met verschillende geluiden. Ooow als dit zo was.... Wel werkt de portamento dan per kanaal afzonderlijk geloof ik, en nog wat.. moet het nof ff uitzoeken verder..

Maar ben er erg blij mee iig :)

Back