[Roland] De Alpha Juno is een topper !!

Paul Jenner

Stamgast
In een vorige thread heb ik me hardop afgevraagd of drie Juno's misschien overkill zou zijn. Er werd me toen zelfs geadviseerd om de Alpha weg te doen en om te ruilen voor een Juno 60.

Nu is het advies om een Juno 60 te kopen zonder meer een goed advies, maar ...

Ik heb dus gisternacht weer even met de Alpha gespeeld en NO WAY dat ik hem OOIT weg doe !!

Wat een giga sound levert dat ding zeg. Vooral met donkere string, pads en drones zou ik die sound willen omschrijven als MAJESTUEUS !! en niet minder dan dat. Ik vind ook dat dat ding absoluut geen effecten nodig heeft om lekker te klinken, zoals iemand anders suggereerde. De Alpha klinkt van huis uit al heel erg vol, beweeglijk en levendig. Ja, ik zet er een klein reverbje over, maar dat is dan ook werkelijk alles.

Ik vind dat het tijd wordt voor een HERWAARDERING van de ALPHA. Liefst in commerciele releases.

O.K.

Wie heeft er nog zo'n PG 300 knoppenbak voor mij te koop ? :) Wat een teringding is die Alpha Dial zeg ...

Paul.

Dus jij verslijt mij niet voor gek als ik zeg dat het een vette synth is?

Sommige mensen denken dat het ding uitsluitend en alleen goed is hoovers ofzo....

voor hardcore is het een zeer leuke bak. Is alleen een "rechtoe rechtaan" bak. Geen scala aan mogelijkheden, maar met de juiste FX een dijk van een sound

Gelukkig, er zijn nog meer liefhebbers. Kom maar op met jullie commentaren jongens !
Ik vind hem voor donkere strings echt magistraal, lijkt wel een mega modulair monster ofzo.

Hee DJ, als ik nu geheel gratis jouw armen EN benen eraf zaag, kan ik hem dan van je overnemen ? :)
Waar gebruik jij hem het meeste voor ? Ik neem aan dat je veel zelf programmeert anders was je niet zo verknocht aan je knoppenbakkie.
Wel kut dat die dingen zo zeldzaam zijn. Je moet een Alpha altijd inclusief PG kopen, want los geraak je er dus nooit aan.

Wat is een redelijke prijs voor zeg een MKS + PG ?

Paul.

Ik heb de PG-300 inderdaad te samen met een Juno 1 + 2 gekocht van Henri, die hier ook op het forum zit. (voor een megaprijs trouwens ook ;) )

Ik gebruik de Juno alleen voor de lead sound en eigenlijk heel soms voor een fx. Het heeft gewoon een "in your face" karakter en dat vind ik fijn.

EEn MKS-50 + PG-300 zou denk ik toch wel 425 Euro kosten. Die PG-300's zijn RETEDUUR!

Dan wordt het dus drie Juno's en een MKS ? :) :) :) :)

Wie weet ....

Zaar wardeloos ook dat die PG van die rare sysex uitstuurt, nu is hij niet te vervangen door zo'n los knoppenbakkie als de Fatman, of hoe heet dat ding ?

Paul.

Die Peavey is een schuivenbak, de PG natuurlijk ook. Ik geef de voorkeur aan draaiknoppen.

Hoeveel schuiven / knoppen/ switches zitten er op die PG ?

Paul.

Heel attent van e, maak ik sequence op de atari en heb op de pc geen midi poort ...

Paul.

EZalpha patcheditor
Ook hier wordt Baseman weer gelukkig van. Weer een synth dat niet binnen handbereik hoeft te staan om het te editen :)

Wat is leuker of praktischer, een Alpha Juno 1 met PG 300 of een MKS 50 met PG 300 en waarom ?

Paul.

Heb je al veel keys staan dan is zo'n MKS-50 misschien handiger, de PG-300 is ook even breed dus die kun je dan boven elkaar in een rack hangen, heb je behoefte aan keys dan is een 1 of 2 weer handiger.

De juno rule-d!
Ik heb nu de 5e.
1e was een keer in bruikleen
2e voor produkties (ook leen)
3e juno60, vette back, leuk mee gespeeld maar miste midi
4e juno2, door geldzaken moeten verkopen ;{
5e juno1 pas gerolen tegen een quasimidi (via dit forum) *D

ik kan slechts zeggen voor mij is het een lekkere synth. En het is niet alleen de hoover,
pwmsynths, pulsebassen,pads..
Hij's gewoon lekker!

Back