jazzalicious - museless (jazzhop)

hoi

ik vind dat je een mooi sfeertje neerzet met die jazzy samples. (o.a. vibes, piano en vocals, neem tenminste aan dat het samples zijn)
scratches zijn een beetje minimalistisch waar op zich niks mis mee is,maar niet altijd even lekker getimed.
verder is het naar mijn idee iets te kabbelend, sfeertje houdt aan, weinig opbouw of variatie. maar misschien is het ook nog niet af?

ach ja wie ben ik?

groeten!
sjam

timing is wel goed volgens mij...dit ritme leent zich niet erg goed voor complexere scratches....

thnx :)

meer?

Veeette shit!! Die zang v.a. 45 sec. Die beats in de break v.a. 1.50....Ai, ik ben jaloers! Niks meer aan doen, moet uitgebracht worden op een groot label!

ik zou niks liever willen :D

thnx!

Atthemoviesvvcockyrooster ->Zeer vet. intrigerend. Zou hier graag op chillen langs de zee ofzo.
UandIteasy -> klinkt ook heel fijn, past perfect in de sfeer.
Museless -> Zelfde als boven, maar wordt tikje eentonig, misschien nog een leuke variatie in aanbrengen ? Is misschien ook wel bullshit als het als "lounge" bedoeld is, dat mag een beetje kabbelen.....

Wow. vette shit diT!!

De scratches zouden inderdaad nog wat strakker mogen. maargoed, dat is miereneuken. Dit kan zo uitgebracht worden.

Er is alleen 1 dingetje. de beat is dope, maar (en dit is een kwestie van smaak!) zou wel wat rauwer mogen. En dan bedoel ik echt rauw. Juist electronische drums layeren met die jazzy samples is op dit moment zeer in trek. Maakt ook in 1 klap de track van een loungenummer opeens een hiphoptrack voor de wat meer open-minded dansvloer. Luister eens naar de Platinum Pied Pipers of J-Dilla voor een voorbeeld vanwat ik bedoel.

Maar nogmaals, dit is een kwestie van smaak en een beetje wat 'de sound van het moment' (kots!) is

anyway, respect!

thnx allemaal

ik heb een demo bij lesoup neergelegd en ze reageerden positief....is echter nog niks concreet..

erg leuk, mooie drums waar ik toch even voor moet gaan zitten wil ik hem gaan drummen (wat je al niet met een drumcomputer kan :P) de scratches zijn alleen wat minder mijn ding. (maar het stoort niet ofzo) voor de rest een beetje abrupt einde vind je niet?

thnx! abrupte einde is iets waar ik van houd...op t hoogtepunt van de gezelligheid weggaan zeggen ze toch :)

Ja, 't klinkt weer fijntjes! Mooie sfeer!

De scratches mogen van mij wel ook wel wat minder of wat meer op de achtergrond,
't steekt hier- en daar wat af bij de rest. Wel weer een hoop coole samples erin!

Ken je de groep Skalpel op Ninjatune? Daar heeft het wel iets van weg......

Succes met je zoektocht naar een label!

Lekker zeg!
Opsturen naar NinjaTune.. Helemaal hun straatje

btw, het klinkt erg professioneel, helder gemixed... top!

gr
R

Origineel geplaatst door Arv
Lekker zeg!
Opsturen naar NinjaTune.. Helemaal hun straatje

btw, het klinkt erg professioneel, helder gemixed... top!

gr
R

ziezo harm, erachteraan ;) hophop

skalpel ken ik niet nee...zal eens ff checken...
ninja tune zal ik ook ff een linkje mailen...thnx allemaal :)

Doet me meer denken aan buckshot lefonque of portishead...

Maar idd ik zou wel wat willen horen wat misschien meer hiphopgeorienteerd is...als dat minstens zo dope is als dit dan geil ik me kapot :P

DOPE SHIT keep it up!

ja? die link had ik niet direct gelegd...hiphop, tja de invloeden zijn er onmiskenbaar ben groot liefhebber,
heb tijd ook weinig anders gedaan, maar wil niet meer in hokjes denken snap je...

Origineel geplaatst door Dilago
ja? die link had ik niet direct gelegd...hiphop, tja de invloeden zijn er onmiskenbaar ben groot liefhebber,
heb tijd ook weinig anders gedaan, maar wil niet meer in hokjes denken snap je...

Dat klinkt heel herkenbaar :)

oja, nog een geweldige jazz-tip btw, check 'teddy rok seven - universal four', hele mooie plaat!

dank je, ik ga m eens ff beluisteren :)

Back