Laptop probleempje

Om ook even in te springen op dit onderwerp.
(ben er ook mee bezig geweest, nog steeds eigenlijk zelfs)
Het is een kale laptop wat software betreft, alleen win98se en de nodige drivers voor de kaarten en interne hardware (bij dell zoek je op type en alle drivers staan voor je klaar)
Wat software betreft draait er eigenlijk alleen Cubase en verder eigenlijk niks, zeker niet tegeijkertijd.
Om de midipoort (midiman) goed te laten werken is hij al geswitched van ecp/epp naar full duplex, half duplex, alle opties eigenlijk met weinig tot geen resultaat.
De drivers voor de EMI zijn uiteraard de laatste drivers en de kaart op zich werkt ook gewoon.
DMA aan / uit maakt ook niet uit

wat is het dus wel ??

Het ligt ook niet aan de Dell, acid junkies draaien ook met een dell hoewel dan met ableton life, het is dus wel mogelijk, maar hoe.... 8o

Voor de parallelle poort (ik neem aan dat die midiman op de parallelle poort zit?) moet je de ecp+epp instelling hebben (niet ecp OF epp, maar ecp PLUS epp, in te stellen in bios), deze is als het goed is automatisch full duplex. Je kunt vaak ook nog kiezen welke versie (1.7 of 1.9), maar mijn ervaring is dat dit laatste niet zoveel uitmaakt.
Check alsnog even of de parallelle poort geen irq's deelt met andere apparaten, alhoewel ik geloof dat dat niet het geval zal zijn, windows geeft deze automatisch een eigen irq.

Tja, ik zou eigenlijk zeggen: kom eens langs met die laptop, want ik vrees dat dit een kwestie is van fine-tuning...

Het lijkt toch dma te zijn.
dma stond uit maar als ik het aan wilde zetten kreeg ik een waarschuwing dus ik wist niet of ik het moest aanschakelen.
Het loopt nu maar dat kan straks wel weer anders zijn.
En het loopt strak (tot nu toe) dat was ff zoeken met latency instellingen.
Ik ga nog ff flink testen.
Als het "tikje" nu komt loopt alles gewoon door.
Ik hou u op de hoogte.

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door dextah
Het lijkt toch dma te zijn.
dma stond uit maar als ik het aan wilde zetten kreeg ik een waarschuwing dus ik wist niet of ik het moest aanschakelen.
Het loopt nu maar dat kan straks wel weer anders zijn.
En het loopt strak (tot nu toe) dat was ff zoeken met latency instellingen.
Ik ga nog ff flink testen.
Als het "tikje" nu komt loopt alles gewoon door.
Ik hou u op de hoogte.

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

hmmm... ik dacht dat we die DMA al hadden getest toch ?? :confused:

ok.. ik hoor wel of het werkt dan

Back