MMT-8: luisteren naar wat je inspeelt?

bjodero

<turboprutser>
Gisteren is forumlid Tom 32 met z'n vrouw een bakje koffie wezen drinken om mijn Siel Orchestra te ruilen tegen zijn MMT-8. Ik ben nu een beetje aan het stoeien geslagen met het ding, maar kom er nog niet helemaal uit.

Domme vragen bestaan niet, heb ik geleerd. Komt 'ie:

Het leek me wel handig om te horen wat je inspeelt tijdens (en voor) het opnemen op m'n MMT-8. Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan inspelen en achteraf maar eens luisteren wat het geworden is. Niet echt praktisch...
Met andere woorden: de MIDI-in signalen worden niet rechtsreeks doorgestuurd naar de MIDI-output. Is dit te linken?

Ik had eigenlijk verwacht dat het net zo zou werken als bij m'n oude Atari ST'tje; beetje knooien met je sampler, af en toe op je MIDI-keyboard rossen, en als er iets leuks komt, speel je het in. Moet toch kunnen op een hardware MIDI-sequencer, lijkt me?! Of is 'ie écht alleen als player/trackmuter bedoeld...?

Bjod.

Domme vrage bestaan dus wél. Ik een heel verhaal ophangen, heb ik gewoon de handleiding niet goed gelezen.

MIDI ECHO moet dus aan staan. Ik dacht dat dit een MIDI-effect was (zoiets als delay)... :stupid

Toch bedankt voor de medewerking. :D

Ik weet niet of je deze site al gevonden hebt, maar voor de zekerheid dan maar.
http://www.mmt8.com/

Een handige site met van alles over de MMT-8.

Overigens, je schenkt een uitstekende bak koffie :)

groet

Tom

Met het programa mmt8ex (van een of andere rus) Kan je midi1 bestanden editen en dumpen.
Ik heb er 25$(inc. bankkosten) voor betaald en vind het zeker de moeite waard.

www.kvitek.com/midi

ALESIS MMT-8 Exchange application allows you to import/export standard MIDI files into/from this old but still popular sequencer. It also provides highly convenient editing functions including copy/paste of Parts, Songs and Steps.
m.v.g. Danny

Back