Hardware/core setup

Tarabass

Ik vast niet!
Kan iemand mij vertellen hoe de perfecte setup eruit ziet om hardcore te maken?? Zit hier nu al een tijdje te pielen met mn setup. Krijg maar niet het geluid wat ik wil. Misschien moet ik wel een hele andere kant opdenken/gaan. Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen...

Mijn setup:

Juno 106
JX3P
MC-303
EF-303
MC-50 mkII
16-kanaals analoge mixer

Alvast bedankt..

Je kunt in principe overal hardcore mee maken.. Je creativiteit is je limiet!
Ik zou zeggen, goeie soundcard erbij, sequencer met eventuele VSTi's en je bent klaar!
Kun je wat je mist in je setup completeren met VSTi's en samples..

Zo werk ik iig! :okdan:

Re: Hardware/core setup

Origineel geplaatst door Tarabass
Kan iemand mij vertellen hoe de perfecte setup eruit ziet om hardcore te maken?? Zit hier nu al een tijdje te pielen met mn setup. Krijg maar niet het geluid wat ik wil. Misschien moet ik wel een hele andere kant opdenken/gaan. Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen...

Mijn setup:

Juno 106
JX3P
MC-303
EF-303
MC-50 mkII
16-kanaals analoge mixer

Alvast bedankt..

Tja...die MC-303 is niet echt super natuurlijk...maar wat Ethereal ook al zei : met een leuk PC-tje met leuke geluidskaart kom je al een heel eind...

Met een RS7000 kom je (ik iig) ook een heel end!

Als je maar zorgt dat die mixer kan oversturen.. hehe.

Hé guys,

Bedankt voor jullie reacties. Een goeie pc met cubase+vst's zijn in mijn bezit. Vind die hypersonic (of hoe heet dat ding) een fijn instrument om bassen mee te maken. Verder ben ik op zoek geweest naar een leuke vst voor melodie (en ook breakbeats) maar nog niet echt gevonden. Welke vst's zouden jullie mij aanraden?

Wel vind ik muziek maken met de pc ingewikkeld. Je hebt er zoveel mogelijkheden dat je er in verzuipt. Dat is waar ik nu nog een beetje tegenaan hik. Je creativiteit maakt al gauw plaats voor het zoeken naar functies/mogelijkheden wat niet echt de bedoeling is. Een paar knoppen is in principe genoeg. Wil dan ook zoveel mogelijk hardware-matig proberen maar foei wat is die shit duur.

Dat die mc-303 niet je van het is was mij al duidelijk. Wat ploppen die bass! Toch is het (voor mij) te duur om zo maar even een paar bakken te kopen en te gaan proberen. Wat zou een leuk betaalbaar drumcomputertje zijn voor hc?
Ga zeker eens kijken naar een tweedehands RS7000/virus/nord lead/andromeda/jp8000, die juno106 ga ik zeker houden want voor basslinen is die echt geweldig.

Cheers,

Back