Roland TR909

Status
Please reply by conversation.
ken je deze dan?

http://www.introspectiv.org/

deze is beter, goedkoper en moderner.

nadeel, het is best een rare gast.
update zijn yahoo sinds maanden niet meer, maar verkoopt wel door op ebay.
"kan R3 nergens op de print"

http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38071&item=7325436282

Includes all analogue sound circuits from the original machine, and it sounds identical. Even better, in fact - because some of the sounds have more flexibility. The Bass Drum, for example, has a number of new additional control knobs that enable it to make a fantastic range of kicks. Take a listen to the Sound Samples on the right (mp3 format). ...

ik heb zo'n kit, het is best moelijk als je de kleurcodes van weerstanden vergeten bent.
ik was alleen al 20€ voor ic sockets en componenten voor de bassdrum.

zoek eens naar 9090 op dit forum voor meer info

laat maar open, voor degene die er nog 1 weet te staan voor rond de €900 / €950, ik wil namelijk zeer binnekort ook zo'n bakkie aan gaan schaffen *D

Origineel geplaatst door Natural_Demon
ken je deze dan?

http://www.introspectiv.org/

deze is beter, goedkoper en moderner.

nadeel, het is best een rare gast.
update zijn yahoo sinds maanden niet meer, maar verkoopt wel door op ebay.
"kan R3 nergens op de print"
Echt, ik was zeker weten voor die DIY clone gegaan ALS HIJ MAAR EEN F*CKIN' SEQUENCER HAD !!!
En nee ik wil geen gekloot met een extern stepsequencer via MIDI, een drumdoosje moet gewoon z'n eigen stepsequencer inbegrepen hebben vinnik.

jammer...

din sync zit er ook op.

een sequencer kun je er ook inbouwen.
staat ook ergens op zo'n duitse pagina.

gewoon een brug maken over de orgineele trigger.

voordeel van dit apparaat is da jenog alles kan kopen en het nieuw is.

van een 2 de hands tr-90 weet je nooit wat er mee gebeurt is.
dus zal je die eerst naar roland moeten sturen voor een beurt.

en je kan nog probleme krijgen met de trigger chip.

http://xlargex.xl.funpic.de/ homemade tr-808 met ingebouwde (ook vreemde
) sequencer.

je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
zelfs zo origineel mogelijk door origineel onderele te gebruiken die ook op deze pagina vermeld staan en waar je ze kan kopen.

Origineel geplaatst door Natural_Demon
din sync zit er ook op.

een sequencer kun je er ook inbouwen.
staat ook ergens op zo'n duitse pagina.

gewoon een brug maken over de orgineele trigger.

voordeel van dit apparaat is da jenog alles kan kopen en het nieuw is.

van een 2 de hands tr-90 weet je nooit wat er mee gebeurt is.
dus zal je die eerst naar roland moeten sturen voor een beurt.

en je kan nog probleme krijgen met de trigger chip.

http://xlargex.xl.funpic.de/ homemade tr-808 met ingebouwde (ook vreemde
) sequencer.

je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
zelfs zo origineel mogelijk door origineel onderele te gebruiken die ook op deze pagina vermeld staan en waar je ze kan kopen.

Volgens mij zal dit alleen de 909 sound benaderen, maar nooit zo klinken als een echte 909. Net als bij al die 303 clones. Leuke dingen, maar niet zoals de echte. En wie zegt dat je een 2e hands gekochte 909 naar Roland moet sturen?

Origineel geplaatst door Riekoes
En wie zegt dat je een 2e hands gekochte 909 naar Roland moet sturen? [/B]

Exact, je kunt ook even goed luisteren en kijken als je 'em op gaat halen bij de koper.
En clones zijn leuk, maar sommige mensen willen nu eenmaal de 'echte' apparaten, vaak om de sound maar ook vaak een stuk nostalgie en geschiedenis.

Vintage apparaten (en 12-inch vinyl voor mij ook) zijn gewoon kunst stukjes, net als antiek en schilderijen enzo.
Waarom zou je een replica kopen als je ook de echte kunst in huis kan halen.

Volgens mij zal dit alleen de 909 sound benaderen, maar nooit zo klinken als een echte 909. Net als bij al die 303 clones. Leuke dingen, maar niet zoals de echte.
omdat er geen japanse onderdelen inzitten.
maar die kan je wel erin zetten, gewoon op de plaats waar ze thuis horen.
het schema is gewoon 1 op 1, met onderdelen die makkelijk verkrijgbaar zijn

En wie zegt dat je een 2e hands gekochte 909 naar Roland moet sturen? [/B]

ik zou een 2de hand machientje van 20 jaar oud altijd opsturen.

ik denk zelf aan Yamaha o1v or tascam dm 24, gebruikt het eerste wat ik doe, als ik die bak heb is op sturen.

Origineel geplaatst door Cypher
Exact, je kunt ook even goed luisteren en kijken als je 'em op gaat halen bij de koper.
En clones zijn leuk, maar sommige mensen willen nu eenmaal de 'echte' apparaten, vaak om de sound maar ook vaak een stuk nostalgie en geschiedenis.

Vintage apparaten (en 12-inch vinyl voor mij ook) zijn gewoon kunst stukjes, net als antiek en schilderijen enzo.
Waarom zou je een replica kopen als je ook de echte kunst in huis kan halen.

somige mensen moeten hypotheek of huur betalen.
die kunnen niet zomaar ff 1000€ voor een 2de hand bak uit de mouwen schudden.
een nieuw apparaat kun je af betalen op krediet, daar zit het verschil

ik denk zelf aan Yamaha o1v or tascam dm 24, gebruikt het eerste wat ik doe, als ik die bak heb is op sturen. [/B]

01V en DM24 etc is digitale meuk, vintage analoge gear van ruim 20 jaar oud kun je beter niet opsturen.
Vraag me zowiezo af wat Roland nu nog kan/gaat fixen aan zulke oude machines, en wat daar het prijskaartje van is.

Als ze alles nog zouden kunnen vervangen aan een TR909, dan zou je ook alle onderdelen los moeten kunnen bestellen en zelf een nieuwe in elkaar schroeven.

Maar deze thread gaat niet over TR909 clones, misschien kun je daar beter een nieuwe voor openen. Het topic is nog bedoeld voor mensen die een echte TR909 zoeken .....

Bericht door een moderator:
Ik sluit deze topic, aangezien het nogal ver van de oorspronkelijke vraag drijft.

Status
Please reply by conversation.
Back