Arv
Robot
Sinds kort heb ik een TR-808 en tot nu toe altijd met (hele goeie) samplesets gewerkt, maar de echte TR-808 klinkt toch compleet anders/lekkerder dan dat ik mijn sequences met samples ooit heb kunnen krijgen. Ik heb wat zitten vergelijken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het verschil em zit in het feit dat de TR-808 drums-hits iedere keer anders zijn, door de onvoorspelbaarheid van de oscillators neem ik aan. De 'swing' van de 808 zit em denk ik dus niet zo zeer in timig verschillen (want die zijn er namelijk IMO bijna niet) maar in de verschillen van de individuele drums.
Neem ik bv een super simpel 16e hihat patroontje en laat dat een tijd lopen, dan hoor je duidelijk een lekkere golvende 'groove' (geen accent gebruikt!)
Daarbij komt ook nog is dat, hoe raar het ook klinkt, de drums elkaar wel degelijk beinvloeden (als je de main out neemt).
Het zal waarschijnlijk een open deur zijn dit verhaaltje, maar moest het toch ff kwijt!
Neem ik bv een super simpel 16e hihat patroontje en laat dat een tijd lopen, dan hoor je duidelijk een lekkere golvende 'groove' (geen accent gebruikt!)
Daarbij komt ook nog is dat, hoe raar het ook klinkt, de drums elkaar wel degelijk beinvloeden (als je de main out neemt).
Het zal waarschijnlijk een open deur zijn dit verhaaltje, maar moest het toch ff kwijt!