[track] advies nodig

nIQ

Stamgast
Hey mensen,

Ik ben enkele nr.tjes aan het afwerken voor een demo en zit met wat twijfels bij enkel nr.'s. Dus dacht ik, ik ga op SF eens wat advies vragen.

Het nr. dat je onder volgende link vindt is bijna afgewerkt maar ik twijfel of ik de zang zo laat of onder de vocoder die er al op staat nog een cleane zang zou zetten? Wat denken jullie?
Op de Mix moet je nog niet teveel letten. Alles gewoon op een aanvaardbaar volumme gezet en laten lopen. (begin en einde moetten ook nog aangepast worden)

nIQ-MUTIFIER

Grz. Nik

=(

Ik zie enkel mogelijkheden

-De track is zo slecht dat niemand commentaar wil geven.

-SFers hebben iets van: werk eerst heel het nr af en kom dan nog eens terug

-De track is zo goed dat iedereen nu stiekem thuis zit te proberen hem na te maken en dus geen tijd heeft om feedback te posten.

-Iedereen is het gewoon beu om naar nr.tjes van anderen te luisteren.....

-....

MAW: geef eens wat feedback aub ;{ Ik wil vooral weten of de vocall's voldoende zijn of nog cleane ondersteuning nodig hebben .....

Grz. Nik

:biertje:

ik vind de vocoder stem eerlijk gezegd een beetje zeikerig.. en heeft een te lange sustain (misschien komt t daardoor).

Verder vind ik niet alle geluiden even goed gelukt. dat piano achtig ding vind ik niet in een dergelijke track passen.
De gearpte synth (waarmee heb je die gemaakt b.t.w. ) klinkt wat schellig en dun.

Kwa compositie vind ik sommige stukken wat rommelig overkomen..

conclusie is eigenlijk, sorry, dat je beter je energie in een nieuwe track kan stoppen. In de tijd dat het kost om hier nog wat van te brouwen kun je 3 a 4 ideeen voor andere tracks ontwikkelen.

Hey,

Hier heb ik tenminste wat aan!

Ja vocoders, vooral een oplossing voor mensen die niet kunnen zingen 8) 'k zal de sustain eens proberen aanpassen en bekijken wat dit geeft.

-Dat van het te schelle geluid van de gearpte synth vind ik volkomen terecht, daar heb ik ook al een tijdje zitten aan pielen, maar ik krijg hem toen niet beter dus sleutel ik nog wel eens aan. Komt uit LLPL (lalapalusa ofzo iets, een synthedit vst)
-Dat een pianoachtige geluidje niet hoort in dit soort nr. vind ik dan weer onzin... of het in dit nr. hoort is een andere vraag. Volgens mij wel ;) (moet ook wel weer nog aan gesleuteld worden maar zal zeker geen totaal ander geluid worden)

Tot slot zou ik willen zeggen dat ik niet van plan bent dit nr. te dumpen. Ik heb een HD vol met ideetjes en ik vind het momenteel belangrijker om eens een nr. helemaal af te werken en als er iets aan schort er iets aan te doen.

Ik hoop het rommelige dat het nr. idd. heeft nu, al grotendeels op te lossen in de mix. Er is nog niets met de volummes gedaan en dat kan zonder de structuur te veranderen een opbouw totaal anders laten klinken (hopen dat het voldoende is maar ik vrees ervoor)

in ieder geval thnx voor de feedback, weer stof tot nadenken....

Laatst gewijzigd:
Back