SX-3 Microkorg device panel

dextah

Ouwe rot
Heeft iemand al een Microkorg device panel gemaakt voor SX-3 die hij/zij met mij wilt delen ?
:luv:
Of is er ergens een site van device panel enthousiastelingen die hun panels delen ? Ofzo ...

Je hebt wel zo'n toko die device maps maakt en verkoopt, maar ik weet de naam daar niet meer van...

via cubase.net worden onderling wel device panels uitgewisseld. er is nog geen officiele uitwisselplaats. Steinberg is bezig om hier op hun ftp server een plaats voor op te zetten, zodat eindgebruikers daar hun maps kunnen delen met anderen.

ik zou gewoon er zelf 1 maken, voor de mikrokorg ben je hooguit een half uurtje bezig om die map te maken. Het zijn geen 100-en controls die je hoeft te supporten, dus je bent zo klaar. Eventueel doe je eerst je meest gebruikte. Dan kun je die langzamerhand steeds uitbreiden.

Ikzelf heb inmiddels devicemaps gemaakt voor de roland jp8000, korg karma, Virus c, supernova 2.
Het maken van dat soort maps gaat bloedsnel aangezien sx zelf alle 'moeilijke' zaken al voor je opgelost heeft. Dus cc definieren, parameter naam geven en koppelen aan een knop. Klaar. ondersteuning gegarandeerd.

Met sysex strings wordt het iets complexer, maar met cc's kom je tegenwoordig ook al een heel eind.

Back