Zoek lange, diepe drum...

MOSFET

Erelid
Hallo!!

Ik (goed uitz. j.m. 26 jr, 015) zoek al zoooo lang..

naar een HELE DIEPE, MOOIE, LANGE drum

zo van POEMMMMMMMMMMmmmmmmmm..................

die vooral in het laag/sub laag lekker laaaannng doorklinkt....
(Een beetje een drum wat je zou verwachten bij een breakje in een trance lied bijvoorbeeld)

Mag best een beetje 'wet' zijn en ook wat hebben in wat hogere frequenties, ik heb niks te verliezen, alles is welkom...

Als iemand weet hoe dit uit een gratis/betaalbare VST te halen is, houd ik me ook zeer aanbevolen!

Nou moet ik stoppen, schrijf je terug??

groetjes!!

:yamaha:

neem een willekeurige trance kick en plaats een loop met je sampler in het sustain gedeelte van de kick :kroon:

deze?

Attachments

• bd0010.wav
    258,4 KB · Bekeken: 143
Dank dank allen voor de antwoorden...

@bd0010.wav: dit is nog teveel een kick ik zoek echt een SUPER LANGE SUPER OVERDREVEN DRUM! Die je nooooit als kick zou gebruiken omdat ie super overheersend en 10sec+ is of zo.

Ik ga de suggesties hier uitproberen, dus ik ga wel weer piepen als het niet lukt :)

GROETZ :luv:

ah in dat geval heb ik nog een ideetje voor je:

pak een BD die al vrij lang is, liefst 1tje zonder poespas of distortion e.d. een mooie 808 kick b.v. dan speel de BD af en laat hem morphen naar een sinus toon uit een andere synth met dezelfde toonhoogte and de BD. en klaar! je kan de sinus zolang door laten klinken als je wilt... 1 jaar 2 jaar 35jaar :engel:

Deepkick

Deepkick

Ik denk ik weet wat je zoekt; dit geluid wordt ook wel gebruikt voor intro's.

Als je een goede galm hebt met een lange of endless galmtijd en een pre-eq die high-cut heeft krijg je dit effect.

Doordat alle hoge tonen uit het galmsignaal wordt geblokkeerd hoor je eerst het originele kick geluid en daarna het door de lange galmtijd van het gefilterde geluid een lang doorklinkende laag drum.

Ik moet hiervan nog een sample hebben, maar moet hem even opzoeken.

Zodra ik hem heb gevonden zal ik hem posten.

Deepkick

Deepkick

Hoi Mosfet,

Het was even zoeken, maar ik heb de sample gevonden die volgens mij aan jou eisen voldoet.

Ik heb hem een jaar of vijf geleden gedownload van samplenet.com en weet eigenlijk niet of
hij royalty free is; dus dat moet je wel even uitzoeken voordat je de sample voor commerciƫle
doeleinden gaat gebruiken.

Veel plezier hiermee!

Attachments

• deep_kick.wav
    614 KB · Bekeken: 164
Zag ik in het 'Te Koop' forum niet een airbase te koop staan? tis een kloon van de 909 meen ik, maar volgens kenners zijn de klanken net iets voller en vooral dieper.

mijn yamaha ry30 heeft wel een diepe drum in padbank 5 of 6, die met dekay zo een 10 sec lang superlaag produceert. Alleen kan ik die niet direct op de pc aansluiten (studio te ver van pc).

Maak er gewoon eentje zelf.

Men neme een (analoge) synth waarvan het filter zelfoscileerd.
Zet de resonantie max.
Zet de cutoff min.
Zet de filter envelope op: Attack 0 Delay max Sustain 0 en release 0. (je moet de noot wel lang aanlaten staan)
Moduleer het filter met de envelope. De diepte en lengte van de envelope zijn belangrijk.
Pruts ook met de cutoff.

Op deze manier kan je heel veel bruikbare en onbruikbare drums mee maken.

Origineel geplaatst door Mikula
Zag ik in het 'Te Koop' forum niet een airbase te koop staan? tis een kloon van de 909 meen ik, maar volgens kenners zijn de klanken net iets voller en vooral dieper.
ik heb zowel een 909 als een jomox airbase, en het is juist andersom... de 909 klinkt een stuk voller/dikker dan de jomox :)

Met alleen Cool edit Pro kan je al een hele vette sub-kick maken.

Dmv options > generate tones kan je zoals het al zegt tonen generen.

Als je dit programma hebt, probeer het eens. maak een lage toon van een paar seconde en ga met de pitch-bender aan de slag tot-ie goed is. :D

Back