quadraverb in/outs gebalanceerd of niet?

rhodes

Rhythmatic Movements
Hoi,

Weet iemand of de quadraverb, gebalanceerde input & outputs heeft?

Staat niks over in de handleiding.

Weet er iemand trouwens of er een site bestaat voor dit soort dingen. (of device X gebalanceerde in/outputs heeft of niet).

gr,
Rhodes

wat raar.. staat het echt niet in de handleiding? zou haast moeten! heb je al op i-net rondgekeken? ik zal ook es kijken. als ik wat vindt post ik het hier voor je.

groet,
Denzzl

als ik globaal de handleiding doorspit, lijkt het te gaan om ongeballanceerde in en uitgangen.... :erm:

Vaak staan er helemaal achterin de handleiding nog de technical specs.
Als er dan staat TRS (tip ring sleeve) jack, dan is het gebalanceerd (of een insert kabel, maar daar gaat het even niet over).
Als er staat TS (tip sleeve) jack, kan het technisch gezien niet gebalanceerd zijn.
XLR is natuurlijk immer gebalanceerd.

Origineel geplaatst door Hanz
Als er dan staat TRS (tip ring sleeve) jack, dan is het gebalanceerd (of een insert kabel, maar daar gaat het even niet over).
Als er staat TS (tip sleeve) jack, kan het technisch gezien niet gebalanceerd zijn.

ik was hier al van op de hoogte hanz ;) de handleiding is uiterst onduidelijk. met amper een technische specificatie te noemen. er staan geen TRS of TS bij. het enige waar over gepraat wordt is dat het 'Jacks' zijn.

hier de pdf link

Origineel geplaatst door Denzzl
als ik globaal de handleiding doorspit, lijkt het te gaan om ongeballanceerde in en uitgangen.... :erm:

Ja daar gok ik ook op, ook aangezien de quadra bestwel oud is.

Origineel geplaatst door Hanz

Thanks voor de info Hanz, maar dit staat raar maar waar niet in de manual.

Niemand die het bestaan van een site weet waar je dit soort dingen (balanced or not?) zou kunnen opzoeken?

:eureka: je zou em open kunnen schroeven...:confused: als er 3 draadjes zitten aangesloten is het geballanceerd en bij 2 draadjes is het ongeballanceerd :P

als ze dr niets over zeggen zal het wel ongebalanceerd zijn...

Origineel geplaatst door Denzzl
:eureka: je zou em open kunnen schroeven...:confused: als er 3 draadjes zitten aangesloten is het geballanceerd en bij 2 draadjes is het ongeballanceerd :P

Dat kan ook zonder opschroeven. Steek er een stereo jack in. Als je 0 weerstand meet tussen de ring en de massa, dan issie niet gebalanceerd :eureka:

Origineel geplaatst door etaoin
Dat kan ook zonder opschroeven. Steek er een stereo jack in. Als je 0 weerstand meet tussen de ring en de massa, dan issie niet gebalanceerd :eureka:

Goeie tip, net ff geprobeerd, werkte half goed.
lees verder...

Getest via wat omwegen. (heb nl. geen stereo / trs kabels liggen).
- via verloopplug stereo jack to mini jack, met daarin mini jack male-male kabeltje.

Als ik de in/outs vd quadra test door te meten tussen de ring en shield krijg ik geen 0 ohm.
Klinkt goed...

Na wat verder checken kom ik hier op uit:

Als de in/out 2 pole is, dan maakt de ring van een TRS jack geen contact met iets en dus dan zal je nooit 0 ohm kunnen meten.
Alleen in het geval van een unbalanced 3 pole in/out meet je 0 ohm, aangezien de ring intern gekoppeld zit aan de ground.

Oftewel, tis nog steeds nie zeker of de quadraverb nu balanced is of niet.
Maar ook omdat er niks bij staat in de manual zal ie wel unbalanced zijn.

gr,
rhodes

als Pim zegt dat ze ongebalanceerd zijn,is dat zo....want Pim heeft die krengen naar Nederland gehaald....:D

Als de in/out 2 pole is, dan maakt de ring van een TRS jack geen contact met iets en dus dan zal je nooit 0 ohm kunnen meten.

Als de bus echt 2-pole is maakt de ring van een 3-pole plug juist WEL contact met de massa. Als je een oneindige weerstand meet tussen de ring van je plug en de massa, dan zit er een 3-pole bus in waarvan de ring niet is aangesloten.

Attachments

• balun.gif
    balun.gif
    3,9 KB · Bekeken: 116
Back