Welk apparaat combineren met een MPC60?

Harold

Stamgast
Ik wil er graag een apparaat bij hebben waar wat wrede geluiden uit komen. Zodat ik niet altijd maar moet samplen in de MPC, maar gewoon iets MIDI mee kan laten lopen. Iets dat dikke bass-sounds produceert zou ook wel lekker zijn om er bij te hebben.

Ik heb nog weinig ervaring met apparaten omdat ik tot voorheen altijd met Trackers werkte. Dat was samplen, samplen en nog eens samplen......The sky is the limit......

Ik dacht er eerst aan om er een Korg Electribe aan te hangen, maar ik vind de sounds die hier uit komen wel phat maar eigenlijk te Hifi in vergelijk met de rauwe sound uit m'n MPC 60. Boven dien heeft een maatje van me die ook al en ik ben bang dat de sound dan toch enigsinds dezelfde kant op gaat.

Oh ja........Hip-Hop is m'n eindprodukt.......En let wel....Echt rauwe Hip-Hop ! Dus het mag allemaal vrij simpel.

Wat raden jullie voor set-up aan in combi met die MPC60.

Ik weet dat dit de ultieme MIDI bron is om een leuke set-up omheen te bouwen.

Hoe rauw wil je?

Old school rauw a la producties van KRS, RZA of Premier?

Of new school rauw a la Kubus en de meer elektronische tracks van J-Dilla of Sa-Ra?

Als het je vooral om bassen te doen is: Waldorf Pulse. Het is een analoge monosynth met een moddervet geluid, redelijk snel zelf te programmeren en behoorlijke mogelijkheden. Wil je polyfoon (ik zou bij analoog blijven voor bij de MPC): Matrix 6-r, staat er 1 te koop op het forum (nee, niet van mij): ook heel dik. Beide apparaten zijn zo rond de 300 euro waard. Bassen zijn (nog) beter op de Pulse.

Lootpack! :dj:

Pulse is vet, maar ik vind hem persoonlijk té vet... je hoort alleen nog maar de pulse en verder niets meer... Verder vind ik de 'matrix' user interface van de Pulse behoorlijk zuigen.

Ik zou meer richting MFB Synth 2 gaan denken: hele vette 3OSC synth, met sequencer on-board, en veeeeel knopjes! Nieuw kosten die <500EUR