Welk apparaat combineren met een MPC60?

Harold

Stamgast
Ik wil er graag een apparaat bij hebben waar wat wrede geluiden uit komen. Zodat ik niet altijd maar moet samplen in de MPC, maar gewoon iets MIDI mee kan laten lopen. Iets dat dikke bass-sounds produceert zou ook wel lekker zijn om er bij te hebben.

Ik heb nog weinig ervaring met apparaten omdat ik tot voorheen altijd met Trackers werkte. Dat was samplen, samplen en nog eens samplen......The sky is the limit......

Ik dacht er eerst aan om er een Korg Electribe aan te hangen, maar ik vind de sounds die hier uit komen wel phat maar eigenlijk te Hifi in vergelijk met de rauwe sound uit m'n MPC 60. Boven dien heeft een maatje van me die ook al en ik ben bang dat de sound dan toch enigsinds dezelfde kant op gaat.

Oh ja........Hip-Hop is m'n eindprodukt.......En let wel....Echt rauwe Hip-Hop ! Dus het mag allemaal vrij simpel.

Wat raden jullie voor set-up aan in combi met die MPC60.

Ik weet dat dit de ultieme MIDI bron is om een leuke set-up omheen te bouwen.

Hoe rauw wil je?

Old school rauw a la producties van KRS, RZA of Premier?

Of new school rauw a la Kubus en de meer elektronische tracks van J-Dilla of Sa-Ra?

Als het je vooral om bassen te doen is: Waldorf Pulse. Het is een analoge monosynth met een moddervet geluid, redelijk snel zelf te programmeren en behoorlijke mogelijkheden. Wil je polyfoon (ik zou bij analoog blijven voor bij de MPC): Matrix 6-r, staat er 1 te koop op het forum (nee, niet van mij): ook heel dik. Beide apparaten zijn zo rond de 300 euro waard. Bassen zijn (nog) beter op de Pulse.

Lootpack! :dj:

Pulse is vet, maar ik vind hem persoonlijk té vet... je hoort alleen nog maar de pulse en verder niets meer... Verder vind ik de 'matrix' user interface van de Pulse behoorlijk zuigen.

Ik zou meer richting MFB Synth 2 gaan denken: hele vette 3OSC synth, met sequencer on-board, en veeeeel knopjes! Nieuw kosten die <500EUR

Ligt eraan wat je precies wil, een echte studio, een simpele setup of iets mobiels...

Eerste gedachte die in me opkwam was een leuke mini-monosynth als de SH-101, maar dan moet je weer MIDI/CV conversie en da's gewoon extra gedoe. Dus misschien een minder goed idee.

Wat dacht je van een leuk klein synthje, zoals de Microkorg (heb je meteen keys en een vocoder).
Of de Alesis Micron? Ook lekker compact en dan met betere keys dan de microkorg.
Daarbij heb je dacht ik nog wat pattern mogelijkheden en oh ja, hij klinkt GOE! :okdan:

bijv een Yamaha TX81Z
de lately bass :D
zeer ranzig klinkende synth opzich
je kan een S950 proberen
de standaart program die er in zit (dikke sinus) word zeer vaak gebruikt als bass in hiphop producties
je kan die als je er een distortie bak over gooit nog vetter maken
ik gerbruik zelf vaak de S950 als ik een bass nodig heb en ik heb een lekkere hiphop track gemaakt (samples, knippen etc)
mooie van die 950 als je bijv een roland bass erin sampled, dan klinkt die sample lekker rauw
heb al een lading van die floppies gemaakt met van die "lofi" basses erop

Maar eh.... S950 is nogal dubbel op met 'n MPC60, vind je ook niet?
TX81z is best leuk, maar dan heb je geen keys... hoe ga je dat oplossen dan? ;)

hoe kom je op dubbelop?!
de 950 klinkt anders dan de mpc60
je kan gewoon over een keyboard samplen terwijl de mpc maar oneshot is
en die sinus is gewoon te lekker

Dubbelop als: beiden sampler, beiden 12 bit, en (ongeveer) dezelfde engine zelfs.
En ook dubbelop als: dan heb je nog geen keys enzo! ;)

Koop een nordlead 2.

zijn tweede hands niet meer zo duur, komen heerlijk smerige bassen uit. En hij is polyfoon, voor je soulvollere akkoorden in de achtergrond.

Ik heb mijne onlangs nog uitgeleend aan de Platinum Pied Pipers voor hun show in NL. En dat was rauw! ;)

Origineel geplaatst door Missing Links
Hoe rauw wil je?

Old school rauw a la producties van KRS, RZA of Premier?

Of new school rauw a la Kubus en de meer elektronische tracks van J-Dilla of Sa-Ra?

Het eerste rijtje man !
Gewoon die rauwe Brooklyn Academy / Lootpack / Jedi Mind tricks rauw..........

Ik ben van BRAAF .....Ik ben die 50% gast ....Misschien ken je ons wel en snap je dan welke kant ik op wil.........

Nee, ik ken jullie niet. sorry. ben wel benieuwd! heb je dingen online staan die ik kan luisteren?

Wat betreft de sounds, denk ik dat je dan helemaal geen synth nodig hebt. Die bassen komen toch voornamelijk uit gesamplede elektrische bassen en contrabassen. Dus je kan beter op zoek gaan naar een vette funk/jazz bassist en een goede compressor/eq kopen om die bas mee te processen.

Of een triton-achtige synth kopen. Niet analoog en dus juist bedoelt om deze 'echte' instrumenten mee na te maken. Gooi daar een dikke filter en eq overheen voor het rauwe randje en klaar = kees.

In ieder geval heb je aan roland sh-101's, bassstations, nordleads, waldorf pulsen e.d. denk ik niet zo veel.

Koop een nordlead 2.

zijn tweede hands niet meer zo duur, komen heerlijk smerige bassen uit. En hij is polyfoon, voor je soulvollere akkoorden in de achtergrond.

Ik heb mijne onlangs nog uitgeleend aan de Platinum Pied Pipers voor hun show in NL. En dat was rauw! ;)

pfff....Zoveel tips en meningen !

Die Nordlead2 is ook al in mijn brein opgeborreld..........

Nee, ik ken jullie niet. sorry. ben wel benieuwd! heb je dingen online staan die ik kan luisteren?

Wat betreft de sounds, denk ik dat je dan helemaal geen synth nodig hebt. Die bassen komen toch voornamelijk uit gesamplede elektrische bassen en contrabassen. Dus je kan beter op zoek gaan naar een vette funk/jazz bassist en een goede compressor/eq kopen om die bas mee te processen.

Of een triton-achtige synth kopen. Niet analoog en dus juist bedoelt om deze 'echte' instrumenten mee na te maken. Gooi daar een dikke filter en eq overheen voor het rauwe randje en klaar = kees.

In ieder geval heb je aan roland sh-101's, bassstations, nordleads, waldorf pulsen e.d. denk ik niet zo veel.

Onze nieuwste CD "ZWARE JONGENS" is verkrijgbaar bij alle Free record Shops in NL. Ik zou zeggen check ém daar és als je er 1-tje (een Free dus) tegenkomt........

Triton is zekers een goede optie........

Back