Iedereen die beweert een permanente oplossing te hebben voor tinnitus, liegt. Er wordt op dit moment echter wel erg veel onderzoek gedaan naar het symptoom en er zijn gelukkig een aantal kandidaten als geneesmiddel. Acupunctuur is daar, helaas, geen van. Acupunctuur is een alternatieve geneeswijze, wat betekend dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Als een geneesmiddel blijkt te werken, is het namelijk niet meer alternatief! Eddy Reggy heeft gelijk: acupunctuur lijkt te werken dankzij het placebo effect. Dit is dan ook dé kracht achter alle alternatieve geneeswijzen. Access1 raad een magnetiseur aan, waarvan de werking of effectiviteit eveneens niet wetenschappelijk bewezen is. Dus: zonde van je geld! Als je geld aan een geneesmiddel wilt uitgeven voor tinnitus, doneer dan aan de Tinnitus Research Initiative. Dat zijn de lui die ervoor gaan zorgen dat wij, de patienten, over een tal jaren van onze klachten af kunnen geraken.
Ik heb zelf ook last van tinnitus, sinds ongeveer een maand. Mijn geluid is zeer hoog (rond de 17 kHz), maar niet erg luid. Vooral in stille situaties kan het zeer storend worden, vooral het idee dat het gewoon niet weg kan gaan.
Als ik geweten had dat tinnitus veroorzaakt kan worden door te hard muziek luisteren, had ik wel beter opgepast met de volumeknop.. Misschien ga ik wel voorlichting geven op een middelbare school ofzo, het is namelijk erg triest om te zien dat de hoeveelheid tinnitus gevallen onder jongeren sterk steigt door te harde muziek.
Ik heb zelf ook last van tinnitus, sinds ongeveer een maand. Mijn geluid is zeer hoog (rond de 17 kHz), maar niet erg luid. Vooral in stille situaties kan het zeer storend worden, vooral het idee dat het gewoon niet weg kan gaan.
Als ik geweten had dat tinnitus veroorzaakt kan worden door te hard muziek luisteren, had ik wel beter opgepast met de volumeknop.. Misschien ga ik wel voorlichting geven op een middelbare school ofzo, het is namelijk erg triest om te zien dat de hoeveelheid tinnitus gevallen onder jongeren sterk steigt door te harde muziek.