2 geluidskaarten met SX mogelijk?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Ik vroeg me af of dit mogelijk was.

In SX moet je kiezen welke geluidskaart je wilt gebruiken.
Maar als ik nu een bepaalde geluidskaart voor z'n A/D conversie wil gebruiken
en een andere voor z'n (betere) D/A conversie. Is dit te doen dan?

gr. Tom

Is het niet zo dat als je bij het installeren van de 2e geluidskaart deze dan de andere geluids kaart eraf knikkert??
Het zou theoretisch wel kunnen denk ik omdat je in cubase je geluidskaart kan sellecteren en dus ook tussen verschillenden kan kiezen...

Je kan er in SX maar tegelijk kiezen. De andere deselecteer je dan automatisch.
Maar het lijkt me dat we in de tegenwoordige software tijd toch wel met twee geluidskaarten tegelijk kunnen werken?

Waarschijnlijk niet want jij bent de enige die reageert.:D

Het kan wel maar dan moet je moeilijk gaan zitten doen.
Bij de opname de geluidskaart met je favoriete A/D's kiezen en daarna
met afspelen weer terugschakelen naar je favoriete D/A's.
Hoop alleen dat SX dan niet de kluts kwijtraakt als bij het kiezen van de A/D hij ineens de D/A's kwijt is van die andere kaart... .

Toch misschien nog iemand?

IEMAND??:D

gr. Tom

Kippetje.

Mlan gear geeft veel plezier. :D

Re: 2 geluidskaarten met SX mogelijk?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Bij de opname de geluidskaart met je favoriete A/D's kiezen en daarna
met afspelen weer terugschakelen naar je favoriete D/A's.
Lijkt me de beste oplossing. Misschien kan je iets zien te fietsen met de ASIO uitgangen van een kaart, en die routen naar de ingang van een andere? :peukie:

Je kunt niet twee verschillende kaarten gebruiken,
maar wel twee of meer kaarten van dezelfde fabrikant
indien de drivers dit toelaten.

Je kunt bijv. 2 tot 3 HDSP 96/.. kaarten van RME tegeliijk
gebruiken.

midisys

Origineel geplaatst door Backdrop
:eureka: Adat I/O gebruiken en daar je favo converter aanhangen.

Is een idee maar dan moet je het wel over twee losse converters hebben, in mijn situatie
is de D/A geintegreerd op m'n geluidskaart.

gr. Tom

asio-hosts ondersteunen maar 1 driver. dus dat gaat nooit lukken als je 2 verschillende kaarten hebt

Iemand al aan WDM Asio gedacht?
Oftwel directX Asio.

Origineel geplaatst door fuse
Iemand al aan WDM Asio gedacht?
Oftwel directX Asio.

Leg is uit Fuse.

gr. Tom

Maak even gebruik van deze thread om m'n vraag te stellen:

Ik wil m'n band gaan opnemen binnekort, ikzelf heb een motu 2408MKII (pci + breakout box met 8 i/o ) en een bandlid heeft een RME Hammerfall (ook pci + box met 8 i/o)

Die wil ik dus samen in 1 PC prakken voor 16 sporen

Nou maakt het me absoluut niet uit in welk programma we gaan opnemen, maar is dit werkend te krijgen??

heb een tijdje met twee gedraaid , niet echt problemen gehad - alleen je hebt eigenlijk een standaard kaart erin om af te spelen. als je de andere controlpanel opstart zegt die , deze kaart is niet de kaart die gebruikt wordt als standaart kaart , wilt uw dit wijzigen ? dan zeg ik nee.
het is te proberen , even opletten welke drivers eerst geinstalleerd moeten worden , dat is even uitvogelen.
en het zal niet met alle merken lukken , heb er nu maar weer een want je hebt er niet zoveel aan.
je kan ook het blauwe xp scherm tegenkomen , dan houdt het gelijk op:)
het kan met xp , misschien niet met RME dat moet je proberen:)

Weet niet of je ze tegelijk werkend krijgt, 2x Asio en zo.
Kan je niet gewoon makkelijker de ene interface als 8 kanaals Analoog/ADAT gebruiken (de multiface kan dat bijv standalone, MOTU weet ik niet) en die dan via een adat kabeltje naar de andere interface doorlussen ? :eureka:

Ik heb deze vraag ook al eens gesteld. Bij mij ging het om een pci geluidskaart (wel met asio) en een line6podXT die via USB aangesloten kan worden. Helaas kan dit niet tegelijk gebruikt worden in SX. inderdaad door verschillende drivers van de producten die niet gelijktijdig geladen kunnen worden.

Ik heb onlangs en RME hammerfall digi9636 gekocht.
Ik had al een Hoontech dsp c-port 2000 lopen op asio.

Toen ik de RME erbij plugde kon ik ze dus niet simultaan gebruiken. Zodra ik asio koos, kwam sonar automatisch met de hoontech op de proppen. Zodra ik WDM koos, kwam sonar altijd met de RME aanzetten (waarvan het geluidsniveau erg zacht was). Ik kreeg de RME dus niet als asio device aan het lopen. Op het moment dat ik de hoontech driver uitschakelde kwam de rme pas als asio device zichtbaar. Het geluidsniveau werd ook pas goed met de asio drivers.

Ik denk dat cubase het op zich wel geregeld zou krijgen, maar dat het driver verhaal binnen windows problemen gaat opleveren. Ik denk dat roel wel gelijk heeft als hij zegt dat asio hosts maar 1 driver ondersteunen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Weet niet of je ze tegelijk werkend krijgt, 2x Asio en zo.
Kan je niet gewoon makkelijker de ene interface als 8 kanaals Analoog/ADAT gebruiken (de multiface kan dat bijv standalone, MOTU weet ik niet) en die dan via een adat kabeltje naar de andere interface doorlussen ? :eureka:

hee da's wel een goed idee ja.. krijg je toch 16 sporen uiteindelijk op je pc.. thanks!

Back