cubase vst of sl (parallel of usb) voor windows xp??

G

Guest

Guest
na een nare ervaring met een tweedehands cubase se waarvan de usb-key niet wordt herkend, zit ik toch te twijfelen.
de notebook die ik heb gekocht heeft namelijk ook een parallelpoort en ik zou dus een oude cubase vst kunnen gebruiken. op zich biedt dat programma me meer dan genoeg, het gaat me vooral (of alleen maar) om een goede midi sequencer met wat handige editmogelijkheden.
maar werkt vst 5 (bijvoorbeeld, of anders 3.7) goed en stabiel onder windows xp.
zoals gezegd, ik hoef geen plug ins of uitgebreide audio recording (misschien een beetje), ik wil vooral graag midi opnemen en editten en een goede midi klok uitsturen naar mijn aangesloten spullen. en dat dan zonder vastlopers en met een klok die gelijkmatig is en blijft.

ik heb een vrij recente notebook met amd athlon 3000+ of zo en 512 mb ram. er staat xp profressional op.

de vraag is dus eigenlijk: cubase vst 3.7 of 5.1, werkt dat goed (vwb midi en klok) onder windows xp?

graag jullie advies, bedankt!

Re: cubase vst of sl (parallel of usb) voor windows xp??

Origineel geplaatst door Leo
na een nare ervaring met een tweedehands cubase se waarvan de usb-key niet wordt herkend, zit ik toch te twijfelen.
de notebook die ik heb gekocht heeft namelijk ook een parallelpoort en ik zou dus een oude cubase vst kunnen gebruiken. op zich biedt dat programma me meer dan genoeg, het gaat me vooral (of alleen maar) om een goede midi sequencer met wat handige editmogelijkheden.
maar werkt vst 5 (bijvoorbeeld, of anders 3.7) goed en stabiel onder windows xp.
zoals gezegd, ik hoef geen plug ins of uitgebreide audio recording (misschien een beetje), ik wil vooral graag midi opnemen en editten en een goede midi klok uitsturen naar mijn aangesloten spullen. en dat dan zonder vastlopers en met een klok die gelijkmatig is en blijft.

ik heb een vrij recente notebook met amd athlon 3000+ of zo en 512 mb ram. er staat xp profressional op.

de vraag is dus eigenlijk: cubase vst 3.7 of 5.1, werkt dat goed (vwb midi en klok) onder windows xp?

graag jullie advies, bedankt!

apart dat niemand de moeite neemt om je het antwoord te geven op die usb key, maar goed, mijn advies zou zijn om niet voor een oude cubase versie te gaan, maar gewoon voor de se versie die je nu hebt.

Dat je usb key niet herkend wordt komt waarschijnlijk omdat je de usb key ingeplugd hebt voordat de drivers geinstalled waren, daarna heb je waarschijnlijk per ongeluk aangevinkt dat de usb key nooit meer geinstalleerd hoeft te worden. Dit is simpel op te lossen
- Installeer de drivers van de usb key (heb je waarschijnlijk inmiddels al gedaan).
- ga naar control panel van windows (start - control panel)
- kies system
- kies in de hardware tab de device manager optie
- onderin (waarschijnlijk boven de plus van system devices zie je een geel driehoekje staan wat inhoudt dat je een apparaat hebt geprobeerd te installeren waarvan de drivers niet herkend worden. (deze hoort oorspronkelijk als entry te heten: synchrosoft protection device.)
- gooi deze weg (of minder drastisch, klik op de rechtermuis toets bij het aanklikken van dat device en doe update drivers)
- hierna wordt die als nog herkend en geinstalleerd.

indien je hem verwijderd is het enige wat je hoeft te doen de usb key er opnieuw in te steken. Op je vraag in de andere thread of de usb key stuk is, dan is die kans nihil dat die stuk is, de keys zijn praktisch onverwoestbaar (Tenzij je erop gaat staan).

bedankt en ik wou dat het waar was.
mar ik heb dacht ik de instructies goed gevolg, ben er zo langzamerhand al aan gewend: eerst software installeren, dan hardware aansluiten. ik heb het bij 3 pc's geprobeerd, mijn pentium4, de athlon notebook en de speleltjescomputer van de kinderen (p3), steeds zonder succes. zelfs als ik eht met opzet fout doe, of als ik de driver voor de usb key apart probeer te installeren, de sleutel wordt gewoon niet opgemerkt of herkend in de usb poort.

wat is het bezwaar tegen een oude cubase? minder stabiel of geen goede klok onder xp? of werkt het gewoon niet?

Back