Live-act LivePA

Denzzl

Ingeburgerd
heel af en toe kom ik eens de woorden Live-act en LivePA tegen en ik dacht eigenlijk dat ze hetzelfde betekende.. is dat ook zo? zo nee, wat is dan precies het verschil?? :confused:

blijkbaar weet niemand dat???? waarom wordt bij de ene Live-act gebruikt en bij de andere LivePA?

Wel eens een live act zonder PA gezien ? :D

(PA= het geluidssysteem )

Live PA is gewoon zo'n breezertrance woord voor Live. 'PeeAj' klinkt in de oren van de Onwetende stoerder, helemaal als je het zo 'lekker' door een nep amerikaan in een TMF commercial laat schreeuwen.
Daarom wordt de verwarring rondom het buzzword live PA en live act nog wel 'ns misbruikt: in dat geval is Live PA een excuus om meer kaartjes te verkopen. Stel die nep amerikaan schreeuwt 'live PA by Dj Huppeldepup' dan bedoelt 'ie dus dat dat dj Huppeldepup in levende liijve plaatjes gaat draaien.

.

Attachments

• pa.jpg
    pa.jpg
    5,5 KB · Bekeken: 79
PA staat letterlijk toch eigenlijk voor Public Announcer? of heb ik dat nou weer helemaal mis?
Ik denk dan meteen aan een mannetje dus een MC (deze overigens niet de hele avond hoort te rappen, maar gewoon de aankondigingen van die avond doet) ;{.

:D.

Origineel geplaatst door Mikula
PA staat letterlijk toch eigenlijk voor Public Announcer? of heb ik dat nou weer helemaal mis?
Ik denk dan meteen aan een mannetje dus een MC (deze overigens niet de hele avond hoort te rappen, maar gewoon de aankondigingen van die avond doet) ;{.

:D.

't kan natuurlijk weer zo'n nieuwerwetse afkorting zijn, maar PA staat oorspronkelijk voor Public Adress.

ik ben niet onwetend over de afkortingen en termen die gebruikt worden. (PA = Public Adress...oftewel publiek gericht) maar goed, ik vond het gewoon raar dat die 2 (live-act en livepa) apart werden gebruikt terwijl het hetzelfde is..

tenminste dat dacht ik en dat bevestigd Chinetti ook nog eens in zijn post. gewoon een stukje lekkermakerij!

bedankt allen! deze draad kan op :slotje:

Back