[Yamaha] CS1X

Hover

-
Weeral op Ebay Duitsland voor maar 102 EUR 8D Wat zijn die Fritsen toch goedkoop ;)

i-1.JPG

op marktplaats staat er eenjte voor 240 is wel duurder maar wel in nederland.....

Kzou er eigenlijk best nog wel een bij willen ik vind het echt top dingen!!:halleluja

Origineel geplaatst door bazziman
Ja, tis belachelijk goedkoop voor zo'n leuk ding...

Een goedkope geluidskaart in een goedkoop plestik jasje? Best een geinig ding (voor de kinderen),toch een beetje overgewaardeerd lijkt me. De CS2x is al een stukkie beter... liever nog de CS6x. Tja, ook wel duurder weer.

Origineel geplaatst door Bob Modulair

Een goedkope geluidskaart in een goedkoop plestik jasje? Best een geinig ding (voor de kinderen),toch een beetje onder gewaardeerd lijkt me. De CS2x is al een stukkie beter... liever nog de CS6x. Tja, ook wel duurder weer.

Ow die komt hard aan. Maar je moet de cs1x kunnen bedienen om er leuke geluiden uit te krijgen!! Het is een goede bak als je er mee om kan gaan!!

Ps ik ben geen kind!! en ik vind hem geinig en goed

de CS1x is prima geschikt als instrument voor de meeste muziekjes...

Het valt me wel op dat meneer BobMod veel (af) te zeiken heeft hiero op het forum...

Heb er zelf nog spijt van de CS1X weg te hebben gedaan en zal die auktion 's in de gaten houden :)

Ik heb zelf nu de cs2x (redelijk te vergelijken met de 1x) en die bakken zijn gewoon altijd fijn om te hebben...zowel als enige en eerste synth in een slaapkamertje als die synth die net dat lekkere, luchtige geluidje heeft voor in de mix. Mijnheer BOB me maar vertellen wat je met 102 Euro voor een synth kan kopen op Ebay die meer doet dan een cs1x. Tis gewoon belachelijk geodkoop voor zo'n leuk ding. Punt.

Inderdaad; een cs1x is een hele toffe synthesizer voor het geld. Tja en die vergelijking van Bob Modular slaat als een lul op een drumstel........of zoiets........gewoon niet op letten; waarschijnlijk heeft ie zelf alleen een pc...........

Origineel geplaatst door technomauriesje
Achter bob's zeikverhaaltjes zit wel een filosofie: Geen enkele synth/workstation/wa'ever is perfect. Ik ben het denk ik hartroerend met Bob eens. Ik BoB vandaag.
Maar vertel eens Bob, wat heb jij voor gear???

Ja idd vertel zelf eens wat voor gear je gebruikt BOB...:Z :z

Maken de cs1/2x trouwens gebruik van dezelfde soundengine als de rm1x, awm2 synthesis ofzo???

JA maar bij de cs1/2/6x kan je layers maken. JE kan die layers vergelijken met oscilatoren maar dan minder flexibel....

Volgens mij heeft de rm1x dat niet.

Volgens mij heeft Bob iets met kinderen ;)

kunnen jullie geen duits?

er staat "Aktuelles Gebot" voor
betekent "huidig bod"

wil heelemaal niet zeggen dat de verkoper hem daar voor weg doet.

toch?

niets aan de hand dus

volgens mij dan.

ga over 4 dagen nog maar eens kijken

Origineel geplaatst door Blinx
Maar je moet de cs1x kunnen bedienen om er leuke geluiden uit te krijgen!! Het is een goede bak als je er mee om kan gaan!!

Ps ik ben geen kind!! en ik vind hem geinig en goed

Volgens mij valt er aan de CS1x weinig te bedienen. Ja, je kunt met de knopjes de presets wat bijregelen. Tuurlijk is het voor zo weinig geld echt een leuke synth. Maar meer voor erbij lijkt me. Iemand die echt wil programmeren gaat in eerste instantie zeker voor wat beters. Toch?

Achter bob's zeikverhaaltjes zit wel een filosofie: Geen enkele synth/workstation/wa'ever is perfect. Ik ben het denk ik hartroerend met Bob eens. Ik BoB vandaag.
Maar vertel eens Bob, wat heb jij voor gear???

Nou, ik zit nog geen twee dagen op dit forum en word van alle kanten 'afgezeken'.

Ik heb zelf wel een redelijke set, niet overdreven, maar wel oké:
momenteel:

-Access Virus C
-Waldorf Qkb
-Waldorf MWxt
-Waldorf Pulse
-ARP Odyssey
-ARP2600
-Doepfer A100
-Synton Fenix
-Roland System 100
-Roland Jupiter 8
-Roland JP8000
-SCI Pro1
-Elka Synthex
-MiniMoog
-2 x TB303
-TR909
-TR808
-Sidstation
-Korg Wavestation EX
-Korg DW8000
-Korg Prophecy
-Sherman FB2
- en nog een hele zooi :)

[offtopic]

Tsja tis niet veel, maar je zult het er maar mee moeten doen he. Je bent nog jong he. ;)

Maar laat maar eens wat van je horen zou ik zeggen.
[offtopic]

Maar als keyboard is hij voor dat geld wel geinig. En met geluk doen die knoppen het ook nog via midi. En qua synths is meer natuurlijk altijd beter. :)

Back