Welke interface?

Travux

Ingeburgerd
Dagdag,
Ik ben flink aan het opnemen maar moet menig mix weggooien omdat één klein dingetje niet klopt, of de levels niet goed zijn. Ik heb een Audiophile 2496 geluidskaart en ik kan de verschillende tracks (drums, gitaar, bas, zang) na het opnemen niet meer apart bewerken. Ik wil graag de drums als groep, of misschien 2 groepen van dynamisch en condensator (overheads), en gitaar, bas en zang afzonderlijk naar mijn computer kunnen sturen. Ik heb nu een Spirit Folio mixer. Weten jullie misschien wat ik hier voor nodig heb? Ik kan wel met termen gaan smijten, maar ik weet van veel dingen een beetje, dus graag zou ik jullie advies vragen! Het lijkt mij dat ik een audio interface nodig heb, maar wat voor een? :)

zoals jij 't beschrijft eentje met véél inputs. kijk 's bij MOTU en RME, die hebben uitgebreide spullen. niet goedkoop, wel degelijk. Presonus Firepod is misschien ook 'n idee als je vooral mic-preamps nodig hebt. of 'n extra pre-amp A/D converter met ADAT (Focusrite Octopre(LE), Behringer ADA8000,...).

idd,

je hebt veel verschillende wegen ook... usb, Firewire, pci... daar je nogal veel simultaan je computer in gaat duwen zijn de 2 laatst opgesomde voor jou de beter keuze (of usb2.0)...

ook heb je systemen die audio/midi-interface, midi-controller, digitale mixer etc combineren.... kijk bvb eens naar de yamaha o1X, tascam fw 1884, ... misschien is dit een beetje overkill voor je, maar hey, je kan maar beter weten dat het bestaat;)

mss is het ook handig te zeggen welke software/computer/.... je gebruikt.... het een combi't al wat beter met het ene dan het ander... (bvb motu support voor pc kon beter, etc.....)

Wat anderen hier ook wel eens doen is het per spoor opnemen en dan intern afmixen.
Had je daar al aan gedacht?
(Lijkt me zonde om zoveel knaken uit te willen geven puur alleen omdat je stijl van werken niet praktisch is)

Ik heb nog een interface te koop

an Egosys (now ESI) Wamirack 24 (19" 24Bit PC-Recording + midi) ?

Perfect for music recording and using virtual instruments. It's a PCI card with an external breakoput box

You can use a softsampler + a whole bunch of VSTi instruments and still have the possibility to route
them on their own channel to an external mixer, You can allway's discover new instruments (freeware
and payware VSTI's). Ultra flexible and powerfull ........

specifications:

24 Bit-AD/DA Wandlung
4-Kanal-Aufnahme (inkl. Phantom-Power) / 8-Kanal-Wiedergabe
S/PDIF digital Ein/Ausgang, optisch + koaxial: bis zu 24 Bit Auflösung
Word Clock Ein/Ausgang
Sampleraten: 32 kHz, 44,1 kHz oder 48 kHz
Full Duplex für gleichzeitige Aufnahme und Wiedergabe
4 unabhängige MIDI-Eingabe/Ausgabe -Ports mit 64 Kanälen

for more info -> mail

Picture: http://home.planet.nl/~huisk281/pics/wami24.jpg

Let me know !!!!!!!!!

Hmm, wat ik nu doe is spoor na spoor opnemen, dus zang drums bas en gitaar apart. Misschien is het ook wel overkill om voor die paar bandopnames zo'n ding te kopen.
Dan even een andere vraag (nu zijn we toch bezig).
Ik werk met Cubase SX 2.0, Halion 2.0 en Lm-4 op een AMD Athlon XP 2600+, 1 gig ram en een audiophile 2496 geluidskaart. Wat zou ik nodig hebben om VST instrumenten en de mixer van cubase aan te kunnen sturen met een externe mixer, en wat voor mixer zouden jullie aanraden (24/48 kanaals, merk, etc.). Mijn spirit folio heeft maar 8 mono kanalen en het is meer een live ding. Ik zoek dus naar een grotere mixer met meer opname opties.
Als ik dan alleen de drums als 2 'groepen' wil kunnen afmixen, zou 1 audio interface dan volstaan, daar zo'n ding 2 mic ingangen heeft?

Origineel geplaatst door Travux
Hmm, wat ik nu doe is spoor na spoor opnemen, dus zang drums bas en gitaar apart. Misschien is het ook wel overkill om voor die paar bandopnames zo'n ding te kopen.
Dan even een andere vraag (nu zijn we toch bezig).
Ik werk met Cubase SX 2.0, Halion 2.0 en Lm-4 op een AMD Athlon XP 2600+, 1 gig ram en een audiophile 2496 geluidskaart. Wat zou ik nodig hebben om VST instrumenten en de mixer van cubase aan te kunnen sturen met een externe mixer, en wat voor mixer zouden jullie aanraden (24/48 kanaals, merk, etc.). Mijn spirit folio heeft maar 8 mono kanalen en het is meer een live ding. Ik zoek dus naar een grotere mixer met meer opname opties.
Als ik dan alleen de drums als 2 'groepen' wil kunnen afmixen, zou 1 audio interface dan volstaan, daar zo'n ding 2 mic ingangen heeft?
over je cubase mix probleem: haal 'n midi controller stijl Behringer BCR om de mixer in Cubase te bedienen. veel simpeler dan alles uit te sturen naar 'n analoge mixer en dan weer terug de computer in.

Origineel geplaatst door divi
over je cubase mix probleem: haal 'n midi controller stijl Behringer BCR om de mixer in Cubase te bedienen. veel simpeler dan alles uit te sturen naar 'n analoge mixer en dan weer terug de computer in.

en dat bedoel ik dus, bedankt! :L

Kan ik 1 fader controller en 1 knob controller kopen en die dan allebei aansluiten om vervolgens nog meer te kunnen besturen? Want ik denk dat de knopjes handiger zijn voor de sampler maar de schuiven voor de mixer, of zeg ik nu iets raars?

die inderdaad, en dan ook een BCR, om eventueel de equalizer of HALion te besturen, weet iemand of dit ding met HALion 2.0 werkt?

hoeveel je 'r kan aansluiten hangt af van hoeveel controllers je software (cubase) ondersteunt. dat geldt als je ze via USB aansluit maar als je 't een beetje slim aansluit met MIDI kan je wel rond die beperkingen. die behringer bakkies kan je trouwens chainen zodat ze door cubase als één controller gezien worden.

Is de Aardvark Q10 niet goed als ik mijn kanalen apart binnen wil krijgen in mijn computer? Het lijkt mij dat het precies doet wat ik wil, maar ik kan (lees: zal vast) fout zitten?

RME Fireface!!

Kan niet missen, Clean Crisp Clear!!

Top converters, eindelijk klinken de VST plugins echt goed.

Ik heb ook een Audiophile kaartje gehad. Is qu geluid wel aardig maar kan zich niet meten met RME. Uiteraard de prijsklasse is natuurlijk ook wel een verschil maar goed dan heb je ook wel wat!

Succes ermee..

Back