Geluidsverlies?

Elton

Nieuwkomer
Beste mensen,

Vanaf afgelopen donderdag heb ik ook een synthesizer in mijn bezit.
Ik heb hem via een midi-kabeltje op mijn stage-piano aan gesloten.

Ik kan nu dus met mijn stage-piano de geluidjes van mijn synth bespelen. Nu heb ik alleen een probleempje.
Als ik een geluidje van mijn synth met mijn stage-piano bespeel klinkt het geluid wat verderweg. Ook is het volume dan net wat zachter dan dat ik het geluidje op mijn synth speel.
Ik heb al in de owners-manual gezocht maar daar staat niets over in...

Ik heb de MIDI in (van de synth) aangesloten op de MIDI out van mijn stage-piano.

Hebben meer mensen hier last van (ooit van gehoord)?
Weet iemand wat je er aan kan doen?

Groeten
8) Elton 8)

Waarschijnlijk is je stage piano aanslaggevoelig, en word deze informatie ook aan je synth meegegeven. Dus hoe harder je speelt, hoe harder het volume van de tonen. Het kan zijn dat je synth zelf dit niet heeft, of dat die anders is afgesteld.

Gebruik je 2 kabel's?
Dus 1 van piano naar synth en 1 weer retour naar piano?
Haal de kabel van de synth midi out naar piano midi in maar is los, als het dan over is staat je synth midi out ingesteld als midi thru, dus het midi signaal wat jij speelt gaat via midi in op de synth ook naar midi out, dit gaat naar je piano en deze trigert je piano en vervolgens weer de synth maar dan een fractie (lees midi vertraging) later, dit geluid komt dan ook iets later en dus uit fase met de orginele aangeslagen noot uit je synth en dat is dat dunne geluid.
Heb ik vroegah ook s gehad, kwam ik ook maar toevallig achter.

Grtzz Richard

Hmm, mijn stage-piano is idd aanslaggevoelig, evenals mijn synth. En ik gebruik maar één MIDI kabel.

Ik zal eens beschrijven hoe ik alles heb aangesloten...

MIDI out (Stage-piano) naar MIDI in (synthesizer)

Synthesizer Output (jackplug) L + R naar receiver/versterker.

Volgens mij heb ik het toch goed aangesloten...

Het geluid klinkt nu ook iets warmer, maar wel verderweg. Wil je een stukje bijv fortissimo spelen moet je echt kei hard rammen... Dat moet toch anders kunnen?

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt

8) Elton 8)

Back