Zou je dan in principe niet een multi-band compressor kunnen maken door je track door 3 verschillende compressors tegelijk te halen die alledrie door een andere ge-eq-de versie van je track geside-chained wordt? (low/mid/hi)
Ja dat kan in principe,
Ik herinner mij een voorbeeld op de website van universal audio (webzine op www.uaudio.com), waarbij zij voorstelden om met drie Camebridge EQ's en drie LA2A compressors een monstergoeie multibandcompressor te knutselen. Ik heb het een keer voor de fun geprobeerd en het werkt natuurlijk, maar ben er vervolgens niet meer serieus op verder gegaan, omdat ik dat soort trucjes niet zo vaak nodig heb (of denk te hebben). Met simpel eq en compressie en rare effectjes fix ik doorgaans mijn mixjes.Side chaining gebruiken om bijvoorbeeld een kick er beter door te laten komen of een stem effect ten opzichte van begeleidingspartijen, vind ik wel een spannende optie voor side chaining. Dat ga ik wel vaker toepassen.
Dat doe ik de laatste tijd redelijk vaak. Omdat het goed werkt. multiband sidechaining. Meestal een bas splitten in twee banden en alleen de laagste band sidechainen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.