Vox Tonelabs SE

Mikula

Soulman
Onder het mom van een frisse wind door mijn studio heb ik besloten een Vox Tonelabs SE aan te schaffen.

Ik had al enkele demo's beluisterd op de Vox site ( Hier een link voor de klikkers onder ons ) waarvan ik al redelijk onder de indruk was.

Hoe dan ook.. Ik vandaag na mijn werk op mijn fietsje naar de rozengracht om mijn SE op te plukken.
Tering, wat een grote doos stond daar voor me klaar zeg (een hoop verpakkingsmateriaal waarschijnlijk?) Anyways.. ik dat bakbeest op mijn stuur weer naar huis gebalanceerd. Zwetend als een kind in een snoepjeswinkel naar de keukenla gerend om een schaar te pakken om het ding te ontdoen van haar verpakkingsmateriaal. *Scheur, trek, hannes* open! ET VOILA!

tonelab_se.jpg

Number of amp types: 16
Number of amp types: 16
Number of cabinet types: 11
Number of effects: 50 (Pedal types: 16, Modulation types: 11, Delay types: 11, Reverb types: 11, Noise reduction: 1)
Programs: 96 (24 Bank x 4 Channel)
Number of programs: 96 (24 Banks x 4 Channels)
Audio inputs: Input x 1, Insert return x1
Audio outputs: Output x 2 (balanced/unbalanced TRS), Insert send x 1, Phones x 1, Level knob (adjusts Output and Phones)
Valve: 12AX7 (ECC83) x 1
Signal processing: A/D conversion: 20bit, D/A conversion: 20bit, Sampling frequency: 44.1KHz
Tuner: Tuning range: A0-C7 (27.5Hz-2093Hz), Tuner calibration: A = 438Hz-445Hz
Other: MIDI IN x 1, MIDI OUT x 1, ~AC9V x 1, STANDBY switch
Power consumption: 18W
Dimensions: 710(W) x 249(D) x 76(H)mm/27.95”(W) x 9.8”(D)x 2.99”(H)
Weight: 6.2 Kg/13.67 lbs.
Included Items: AC/AC power supply 9VAC 3.0A, Deluxe nylon carry bag with logo.

Hmm niet zoveel verpakkings materiaal dus. Ik had me wat vergist in de omvang van het ding :D.

In de doos zat ook nog een stugge tas voor als je het ding mee wilt nemen naar een feestje. Ook zat er uiteraard een voeding in die was voorzien van een on/off knop en helaas een dinplug ipv van een standaard formaat voedingsstekkertje.

Een maal aangesloten meteen wat presets geprobeerd en het ding klinkt meesterlijk (helemaal vergeleken met mijn behringer V-amp Pro.. eigenlijk niet vergelijkbaar 8o) ).
Ook de expressie pedalen zijn rugged en precies. Uiteraard kan je elke functie naar wens er onder hangen.

Ook zit er een buizen circuit in. Ik moet zeggen.. dit is het eerste effectenbakje dat ik heb gehoord dat daadwerkelijk het buisje hoorbaar laat werken. Zeer vernuft gedaan dit.

Natuurlijk heb ik ook de editor software even uitgeprobeerd maar deze (ondanks hij erg makkelijk is) vond ik toch minder intuitief dan die van behringer. Ook hadden ze iets minder detail mogen leggen in de gui alleen al om het wat overzichtelijker te maken.

Conclusie:
Ik ben een blij ventje en ik hou jullie op de hoogte, ik heb het ding zo vers dat ik vast nog een heleboel ga ondervinden.

p.s. Nouveau weer een Behringer de deur uit :W.

Ik heb toevallig laatst de gewone Tonelab gekocht, inderdaad een pracht ding :D
Ik heb hem alleen nog geprobeerd over gitaar en bas (bas gaat ook prachtig tot mijn grote vreugde), gebruik jij hem voor synths?

Origineel geplaatst door FLechdrop
Ik heb toevallig laatst de gewone Tonelab gekocht, inderdaad een pracht ding :D
Ik heb hem alleen nog geprobeerd over gitaar en bas (bas gaat ook prachtig tot mijn grote vreugde), gebruik jij hem voor synths?

Nee want ik heb geen synths. Ik gebruik hem op het moment ook alleen voor bas en gitaar, MAAR.. als het goed is ben ik vanmiddag de trotse eigenaar van een Rhodes MK-I, en daar ga ik ook uiteraard wat testjes mee doen.

Origineel geplaatst door elektrovolt
hoe is het afgelopen met de rohodes en de vox ?
en heb je eventueel voorbeeldjes ?

De rhodes op de vox was niet wat. De rotator was wel onwijs, maar de wah was veel te harsh. Ik heb de Vox inmiddels weer ingeruild en wat bijgelegd voor een motu usb mk2. Voor de wah heb ik inmiddels een Morley omdat deze in de midrange erg fijn is en dat is voor de Rhodes juist weer heel ok.

Ik moet zeggen dat voor het gitaarwerk de Tonelabs erg fijn is hoor. Vooral voor het hardere werk.

Back