Website met geluiden van "alle" Synths

screech powers

Stamgast
hallo,

weet er iemand een website waarop je voorbeelden van verschillende synths kunt luisteren..
zou handig zijn.. anders ga ik er zelf een maken..

dankje..
detlef

www.synthmania.com > veel presets
www.bluesynths.com > veel vintage op betere kwaliteit dan wat Vintagesynth (RealAudio op 16k, bah!) doet.
www.keyboards.de > heeft een hoop mp3-demo's als je een abonnement hebt (normaal moet je dan een code invoeren die te doen heeft met de editie en de bladzijde).

Overigens - "alle"? Je weet hoeveel synths er zijn, of niet? ;)

www.vintagesynth.org heeft vaak wel realplayer bestandjes bij de verschillende synths staan

Ja maar die slaan meestal nergens op, hoor je een lofi sampletje van een lullig geluid uit een superbak.

Bluesynths is echt een supersite! Goeie recenties en ook goeie mp3 demos.

het is allemaal een beetje onzin want hoe uniek klinkt een synth nou? wat zeggen die paar soundclips nu over de synth?

als het je gaat om de mogelijkheden per synth zou je op moeten zoeken welke parameters ze allemaal hebben, dat zegt vaak meer over de mogelijkheden (en dus de sounds) van een synth... veel beter dan dom weg maar een 'paar' geluiden te beluisteren...

ben ik het gedeeltelijk mee eens,
je hebt er niet altijd wat aan inderdaad, maar voor bepaalde oudere synths die een reputatie hebben is het een aardig referentie punt..

haaije!

Bluesynths staat tussen mijn fav's, thanks! Is erg mooi, mooie foto's nice mp3's.

:koffie:

Back