RM1x realtime knoppen /////

pjeut

Ouwe rot
RM1x, wat maak je me nou. Ik had het nog niet eerder geprobeerd, maar ik ging er helemaal van uit dat de realtime draaiknoppen ook via MIDI uit te sturen zijn, en dus ook realtime te gebruiken om de lowcut van een externe synth. te regelen. Maar in de handleiding kom ik er niets over tegen.

Kan dit wel, en hoe moet je dat dan doen? Alleen met uitsturen van uitgebreide CC's kun je die data ook opnemen.

Graag reactie.

Druk in pattern mode twee keer op Setup, en je kan alle knoppen configuren zoals jij dat wilt. De data die ze versturen kun je ook gewoon opnemen.

zie ook pag. 74 van de manual.

Weet ik...

Weet ik...

...maar ik zag alleen maar wat CC-tjes voor volume en nog iets.
'k Zal vanavond nog 'ns kijken. Als het iedereen wel lukt, zal het ook mij lukken.

Je kunt met de cursortoetsen naar het cc-nummer gaan en dan daar via + en - ofzoiets de waardes van de cc in stappen van 1 verhogen of verlagen.

Dit dreigt toch een overbodige vraag te worden...

Dit dreigt toch een overbodige vraag te worden...

...dus nog maar ééntje gesteld :D

In patternchain kun je prachtig de patterns achter elkaar knopen. Maar wat nog mooier is, is dat je per pattern ook nog 'ns kunt aangeven welke tracks meedoen (of welke juist gemute moeten worden). Nu kun je dat natuurlijk realtime met de hand doen, maar ik zou het zo mooi vinden als dat ook "gerecord" kon worden. Of zijn er wellicht CC's of anderszins om tracks te muten?

Groeten,
Pjeut.

Re: Weet ik...

Re: Weet ik...

Origineel geplaatst door pjeut
...maar ik zag alleen maar wat CC-tjes voor volume en nog iets.
'k Zal vanavond nog 'ns kijken. Als het iedereen wel lukt, zal het ook mij lukken.
Dat is de standaard config ja. Maar die kun je helemaal aanpassen naar eigen wens door gewoon andere CC's in te voeren. Je kan zelfs kiezen of het voor één track geldt, of voor de track die je op dat moment selecteert. Sysex kan volgens mij niet.

Het verhaal van de pattern chain kun je het beste denk ik gewoon in de song mode aanpassen. (of ik begrijp je verkeerd...)

Bedankt...

Bedankt...

...k ga kijken. Overigens, je kan vanuit de pattern-chain de hele handel in een MIDI-bestand kopiëren om deze in de song-mode bij te werken, bijvoorbeeld dynamiek toevoegen door volume-wisselingen en velocity-wisselingen op te nemen.

Es gibt noch viel zu tun.

Re: Bedankt...

Re: Bedankt...

Origineel geplaatst door pjeut
...k ga kijken. Overigens, je kan vanuit de pattern-chain de hele handel in een MIDI-bestand kopiëren om deze in de song-mode bij te werken, bijvoorbeeld dynamiek toevoegen door volume-wisselingen en velocity-wisselingen op te nemen.

Es gibt noch viel zu tun.
Yep, zeker! Daar is de Job Convert-To-Song voor! Die zet de hele pattern chain om in een song.

Back