spam van muziekwinkels

fuse

Gepokt en gemazeld
Krijgen jullie ook wel eens van die vage emails van cursussen of opleidingen ofzo?
Terwijl je er niet om hebt gevraagd. (geef ze zelf ook nl)

Vraag ik me toch af waar die gasten hun email lijsten vandaan krijgen.
Van dit forum of krijgen ze het via muziekwinkels waar je ooit wat gekocht hebt?

Ik heb gewoon gereplied dat ze me van die lijst moeten afhalen anders meld ik ze aan bij de spam politie. Dit geval dus computermuziekant.nl

Re: spam van muziekwinkels

Origineel geplaatst door fuse
........

Ik heb gewoon gereplied dat ze me van die lijst moeten afhalen anders meld ik ze aan bij de spam politie. Dit geval dus computermuziekant.nl
haha dat doe ik ook voortdurend ... dat houdt hen wel op ;)

Voor de gein had ik er nog bij gezet of die leraren nog bijles nodig hadden.

Want ..... je weet maar nooit. :P

Krijgen jullie ook wel eens van die vage emails van cursussen of opleidingen ofzo?

Vraag ik me toch af waar die gasten hun email lijsten vandaan krijgen.
Van dit forum of krijgen ze het via muziekwinkels waar je ooit wat gekocht hebt?

Nee, heb ik niet. Wel last van wijsneuzen die vreemde antwoorden geven op simpele vragen. Een soort van forum spam.

Je moet ook geen simpele vragen stellen op een forum. ;)

Nooit last van muziekwinkel spam. Ik krijg wel zowat maandelijks air-mail in m'n brievenbus van Sound on sound. Kheb daar ooit het kleinste Esub reg. gehad. Vervolgens spenderen ze meer geld aan spam dan ik ooit voor dat abbonement heb betaald... losers.

Van Piens Music Planet in Gent krijg ik zowel spam als gewone reclame in de bus en die hebben me zelf al een gebeld!

En ik heb er nog nooit iets gekocht.

Gewoon een prijsofferte gevraagd daar en daarvoor moest je dus eerst inloggen. :stupid

Origineel geplaatst door divinio
Van Piens Music Planet in Gent krijg ik zowel spam als gewone reclame in de bus en die hebben me zelf al een gebeld!

Gewoon een prijsofferte gevraagd daar en daarvoor moest je dus eerst inloggen. :stupid

haha! Piens,... wat een flikkers!.... ik heb zo ook eens een prijofferte aangevraagd en ik gaf een fake email adres en fake naam omdat ik het niet prettig vond om telkens mn gegevens vrij te geven als ik iets wou weten. Dat doe je toch ook niet in een winkel. Stel je voor je gaat een frigo kopen en wil eerst wat winkels enzo uitproberen, komt er een verkoper aanwaggelen met de woorden: " eerst al je persoonlijke gegevens ff geven vooraleer ik je info geef over deze frigo" .... komaan zeg, dat doet toch niemand!! ...Anyway....... 3 uurtjes later telefoon: "Ja goeiendag, u spreekt hier met weet-ik-veel-wie vd winkel Piens, ik zag dat u een prijsofferte aanvroeg met valse gegevens, ik heb je teruggevonden" vertelde ie met een licht trillende stem, " dmv van je IP adres, je was hier al klant." ... euh ja zei ik beetje verbaasd... "wel, het is ten strengste verboden valse gegevens te gebruiken op het internet" ondertussen werd die meneer bozer en bozer en na wat te zeveren vertelde die: "ik waarschuw de internetpolitie, internet is een serieus medium waar je niet de draak mee mag steken"
ofzoiets in die aard.. is al tijdje geleden, hij ging in alle geval de internetflikken waarschuwen :D ... Heb er natuurlijk niets van gehoord :z Ik zei ook dat ik het idioot vind om telkens mn gegevens vrij te geven, waarop ie letterlijk antwoordde: "dat is onze werkwijze, zo doen wij dat."

Nog een voorvalletje met de heren Piens.... Toen ik net begon met computermuziek te maken ( na mn mc-roland-periode, hehe ), had ik die mannen ook een prijsofferte aangevraagd over een soundcard. Paar dagen later hangt er een meneer v Piens aan de telefoon, zeer vriendelijk uitleggend welke soundcard ik best nam. Het was zeker geen verkoopspraat want hij stelde 1 van de goedkoopste modellen voor. Die gast zei ook zeer spontaan dat je best een gekraakte versie v Cubase kon pakken omdat die minder bugs en andere fouten had! :stupid

Kortom, bij Piens zijn ze een beetje van lotje getikt, alsjet mij vraagt ... en vooral DUUR !! (maar dit komt waarschijnlijk om wat te compenseren met de telefoonrekening :D )

piens is zowat de slechtste muziekinstrumentenwinkel in belgiê wat mij betreft. Duur, onvriendelijk en ze geven weinig tot geen informatie.

ik ga, als ik in belgië koop, meestal bij Keymusic (st niklaas), midican(gent) of soundfactory(gent) en heb nog geen echte hopen spam gekregen van die winkels, wel elke 3 maanden een foldertje of zo, maar dat vind ik niet erg.

ik ben eenmaal bij piens geweest, en heb toen mijn emailadres gegeven, en werd sindsdien gespamd dat het geen naam heeft, gelukkig ben ik ondertussen van email veranderd...

Een beetje off-topic, maar als je bij Piens iets koopt, dan kleven ze altijd zo'n stikkertje op je pas aangekochte gear. Ik heb reeds geprobeerd om die stikker te verwijderen maar heb schrik om zo m'n gear nog erger te beschadigen. Sindsdien koop ik in Gent, Sint Niklaas en bij Thomann.

Valt dit ook niet onder 'verdekte' spam?!? :D

Origineel geplaatst door divinio

Same here.........

Na de nodige telefoontjes, e-mails, enz, heb ik de hoop opgegeven dat ik daar ooit van die mailinglist afgeraak en dus staat Piens tegenwoordig in m'n lijstje "ongewenste afzenders".

Nog zoiets idioots: bij veel winkels vragen ze aan de kassa tegenwoordig je postcode (variërend van electronicazaken tot schoenen-toko's). Het zal vast iets te maken hebben met de verspreiding van hun folders ofzo, maar ik geef bij het afrekenen iig uit principe nooit m'n postcode op.

Vandaag netjes een emailtje gekregen dat ze me van de lijst hadden afgehaald.
En m'n aanbod zijn ze niet op ingegaan. ;)

Back