Cashconverters.be

Origineel geplaatst door kaihugo
Mmm, okee dan, ik kan jullie iig zeggen dat ik de CP70B in perfecte staat voor 1200 euro heb gekocht. Maar ik type dit op vakantie vanuit Frankrijk met een azerty toetsenbord dus later vertel ik wel meer over de service etc. van cash converters.

Kai Hugo

En Kai al terug van vakantie? :D

liep een paar maanden in Rotterdam bij de cashconverters naar binnen,
en zag daar een te gekke basstop van mark-bass staan voor 400 euro, tweedehands zijn deze ongeveer tussen de 500 á 600 euro...
dus ik was erg geprikkeld...
wat blijkt, soms hebben ze kortingsdagen, en dan is er op alle artikelen in de winkel 25% korting!
laat dat net die dag zijn, dus voor 300 euro met dan ding naar buiten! :D

ze kondigen dit nooit vantevoren aan dus je moet er wel mazzel mee hebben!

Ik heb wel eens gebeld naar een vestiging (meerdere) van Cash converters in Belgie...Het Franse gedeelte van Belgie...En mijn mening is heel simpel...RUKKERS zijn het ...spreken geen Nederlands...Geen Engels....ze spreken alleen halfbakken frans en zijn absoluut niet behulpzaam...je schiet er dus niets mee op met die lui...Niemand in de zaak spreekt maar 1 woord over de grens...geen wonder dat ze in het armste gedeelte van Europa wonen daar in Luik enz enz..
Dan vraag je naar een artikel wat op hun site staat en dan is het alleen maar non non non..ne pas...lalalala...waardeloze lui..
Hier in Nederland ook weinig lof voor Goods4you of Cashconverters of wat dan ook....Goedkope shitwinkels met dom personeel....Ok je hebt soms een mazzeltje maar ik kan de goedkope inrichting en cheape vloerbedekking met dito medewerkers niet luchten of zien....En dan die eindeloze rijen vitrines gouden kettinkjes en junks die jou gestolen waar aanbieden...bleeeeeee....gadvrrrrr.....

Haha, helemaal vergeten, nu het verhaal:

Net voor mijn vakantie ben ik in het weekend op een mooie maar vroege zaterdagmorgen in juli naar Brussel afgedaald, waar ik na eventjes zoeken Cashconverters vond, zoals op de foto is te zien bevind het zich in een erg cheapo pand, waar dus ook de CP70 moest staan. Ik ging naar binnen en wat daar staat, echt enorm veel troep, en ergens daar tussen stond de CP70 dan met een paar koffiezetapparaten, magnetrons etc erop (geen geintje). Ik moet zeggen hij zag er wel goed uit, alleen was ie aardig vals. Maar goed was al met al toch onder de indruk. Ik had een afspraak via een van de verkopers (die de CP70 namelijk op een of ander franstalig-belgisch muziekforum had gezet, eigenlijk voor 2500, ik had hem een mailtje gestuurd en gelijk 1200 geboden, en na wat onderhandelen daalde de prijs naar 1500 van zijn kant, en ik zei dat ik wel gewoon zou komen kijken en de prijs daar zou afhandelen) en na wat rondvragen kon ik hem vinden (hij was btw de enige die daar een beetje Nederlands sprak, niemand verder sprak Nederlands of Engels) en ik vroeg hem of we hem konden uitproberen. Er was alleen een probleem.. De CP70B had geen stroomvoorziening, en het sustainpedaal was er ook niet.. Was lekker bagger geregeld.. Na even nadenken had ie ook wel ergens een variabele adapter liggen die we erop konden aansluiten met wat losse draadjes, we pakten verder een gitaarversterker waar we hem inplugden en ik kon hem proberen. En nu klonk de CP ook echt goed, nog steeds vals maar toch mooie volle tonen, en geen afwijkende toetsen/tonen etc. Toen schroefden we de kap eraf en van binnen was hij echt als nieuw. Hij moet door de laatste gebruikere helemaal gereviseerd zijn ofzo want van buiten had ie wel wat tour-krassen enzo maar binnen was ie perfect.

Nu de prijs, ze wisten daadwerkelijk wel wat ie waard was, er hing namelijk een uitgeprinte pagina boven van een website met prijzen waarvoor hij normaal van de hand ging, daar stond dus ook 2500, maar vond het zelf behoorlijk stom denk ik van de missende adapter en het pedaal, dat ie gelijk eigenlijk toegaf aan mijn prijs; 1200 euro, ik zei echter dat dat mijn prijs was voor een complete, waarop hij weer een verhaal hield met de codes die op de prijskaartjes staan, en dat 1200 dus precies de prijs was die zij ervoor hadden betaald, jah...

Ik ben toen heel even naar buiten gegaan en dacht toen ook dat het een hele goede prijs is, en ik wist dat die adapter te maken is.. Dus ben ik weer naar binnen gegaan en heb het ding betaald...

Kai...tof dat je een mooie bak hebt gekocht maar jou verhaal steunt wel mijn mening...Cash Converters=BAGGER...zo sorry voor de mijn negatieve mening...Ben over het algemeen positief...Ik dacht trouwens dat je een machine met CV input zocht??????hahaha

... toen kwam nog de grootste uitdaging, we moesten hem in een fiat punto krijgen. Eerst allemaal rep en roer dat ie niet zou passen, maar na een beetje passen en meten moest het wel lukken. We hebben hem echt in 2 delen met 4 man de auto in getild en ik moet zeggen dat iedereen erg behulpzaam was (ze waren volgens mij ook blij dat ze ervan af waren..). We zijn toen nog naar Brussel gereden waar ik nog wat platen heb gekocht, met de auto en CP70 in een parkeergarage, en toen naar Nederland.

In Nederland aangekomen heb ik hem op mijn kamer gezet (geen pretje, de trap op..) en daar heb ik hem in 2 delen neergezet.. Ik moest haasten want die avond ging ik al op vakantie en heb dus geen noot kunnen spelen, ik had ook nog geen adapter sowieso. Na mijn vakantie heeft Mathijs Blom mij heel netjes uitgelegd welke voeding de beste zou zijn en heb ik een mooie voeding kunnen kopen, en nog de originele plug (ep-service.nl.. was duuuuur..) maar goed, voor 40 euro ofzo totaal was ie weer klaar, en ik ben alleen nog op zoek naar een CP70B sustain pedaal.. (ik heb gehoord dat je die ook zelf kan bouwen van andere elektrische yamaha pedaaltjes, weet iemand iets daarvan?)

Dus al met al vind ik Cashconverters echt gewoon schijt, maar ik heb gewoon een mazzeltje gehad. Waarom die interesse eigenlijk, divinio? :D

Kai

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Kai...tof dat je een mooie bak hebt gekocht maar jou verhaal steunt wel mijn mening...Cash Converters=BAGGER...zo sorry voor de mijn negatieve mening...Ben over het algemeen positief...Ik dacht trouwens dat je een machine met CV input zocht??????hahaha

Haha dat is dus ook de reden.. Weer eentje zonder CV/Midi.. :D Maar ik sluit me helemaal aan bij jouw bevindingen, Ralph.

pfff ik ben blij dat ik niet de enige ben die slecht over CashC denkt...Mathijs is een hele aardige gast...heb ik eens een Synton bakje aan verkocht en was zwaar onder de indruk van zijn verzameling...en zijn gastvrijheid....Veel plezier met de CP70....Ik hou je op de hoogte van de CS50/60 Kai.......

Origineel geplaatst door kaihugo
[BDus al met al vind ik Cashconverters echt gewoon schijt, maar ik heb gewoon een mazzeltje gehad. Waarom die interesse eigenlijk, divinio? :D

Kai [/B]

Oh zomaar eigenlijk!

Ik was al die sites als ebay e.d. aan het overlopen op zoek naar vanalles en nog wat. Toen schoot het me te binnen dat iemand op dit forum zo een winkel wist zijn. De (onterecht) niet genoeg gebruikte search engine hier bracht me uiteindelijk op jouw bericht :P

En ja hier op mijn werk is het forum niet voor niets 3de op de populariteits index van bezochte websites (we werken hier met 80 personen en ik ben de enige die deze website bezoekt)... *D Na een tijdje begin je dingen te onthouden die hier gebeuren

Terug maar werken dan hé :doei:

Hmm... ze nemen het bij CashConvertors.be niet erg nauw met de plaatjes: bij de Korg 01/W staat een plaatje van een Roland RD-700. :Z

Back