welke microfoon voor vocoder

ik heb nog een Shure PG58A te koop, is eigenlijk bedoelt voor live maar heb er een tijdje (twee weken) voor studio opnamen gebruikt en ik moet zeggen dat hij het nog best goed doet tegen m'n huidige mic (Samson C01 Studio Condenser), je mag 'em komen ophalen in Tilburg (als je natuurlijk interesse hebt):mega:

groetjes Peter.

uit mijn eigen ervaring moet ik volledig akkoord gaan met wat MatthijsBlom en Smackos zeggen,ik haal het beste resultaat uit de combo van beide...

Dus (Goeie!!) mic - (tube) amp/eq/compressor - voco - (tube) amp/eq/compressor

Maar verder is de regel hier natuurlijk dat er geen regel is en dat je je oren het werk moet laten doen... :D

Zo te lezen is de SHURE onverwoestbaar...maar is deze nou ook te gebruiken als studio-mic??
Ik ben namelijk opzoek naar een gemiddelde goede mic waarmee ik zang kan opnemen...

Het probleem is dat ik geen midi-in op mijn laptop heb...kan ik 'm dan alsnog in de line-in doen van mijn laptop??

Origineel geplaatst door bassio
ja kan die sm-58 idd ook gebruiken om je tent haringen de grond in te rammen .

lol :D

Origineel geplaatst door rogeseventytwo
Sorry, ik ben slecht in termen en de hele mikmak... maargoed... waar oh waar moet de mic in!?

Een mic kan iig niet zomaar op de line in van je laptop. Je moet 'm eerst voorversterken.

je bedoelt XLR waarschijnlijk :)

dan moet je in iedergeval een microfoon voorversterker hebben, die zit vaak in mixers ingebouwd.

je zou ook voor de mircofoon pc kit van MXL kunnen gaan, dat is een condensatormicrofoon speciaal voor directe aansluiting op een laptop oid.

klik

Laatst gewijzigd:
Er zijn veel laptops waarbij je de minijack line in kan instellen als mic in. Of dat ideaal is, is een andere zaak...

Ik heb nog niet geëxperimenteerd met een compressor voor de vocoder, enkel erna. Ik dacht ook dat het ademen dan te duidelijk zou worden. Ooit, bij gelegenheid, eens een keertje proberen.

Back