MPC1000 of SP 606

Lombok

Nieuwkomer
Hallo.

Het volgende is het geval: Ik heb jarenlang een sp808 gebruikt live binnen een band. Voornamelijk om wat beatjes en vage samples te triggeren en ook af en toe om een effect over mn scratches te gooien.

Dat ding is inmiddels zo ver afgetakeld dat het de hoogste tijd is voor iets nieuws.

Jaha, je voelt m al aankomen. Ik ben dus aan het twijfelen tussen de sp606 en mpc1000 en hoop middels de reacties op deze post een juiste keuze te kunnen maken.

Ik wil graag mijn bestaande setup kunnen blijven handhaven, en daarbinnen fungeert mijn sp808 momenteel nog als het (langzaam afstervende) kloppend hart.

Via m'n mengpaneeltje stuur ik het signaal van mn draaitafel naar de audio-in van mijn sp808, om dat vervolgens fatsoenlijk af te stemmen op het volume van mn beats die ik trigger middels de pads op mn sp.

Ik gebruik veel samples en zelfs hele tracks (tussen de 3 en 4 minuten), dus ik heb flink wat geheugen nodig.

Ik ben vooral ook op zoek naar een beetje objectieve vergelijkingen.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Als je je FX gewend bent zoals ze in de 808 zitten en je dus realtime filter, delay, distortion erover heen wil gooien, de 606. De MPC1000 heeft namelijk geen realtime filter, en geen delay effecten (wel reverb, distortion, en een soort bitcrusher). Qua sampleruimte maakt het weinig uit, smijt er een CF-kaartje van 512 mb in en go for it :).

De pads van de 606 voelen wel niet zo lekker als die van de 1000, maar goed.

Back