[It's over] Nieuwste MEESHA track!

Wow, ik vind dit echt een supertrack :okdan: :okdan:
Echt een van de beste tracks die ik hier gehoord heb. Eigenlijk niet veel op aan te merken. Heb je t zelf ingezongen? De stem klinkt namelijk een beetje erg nederlands af en toe, maar dat is maar een klein minpuntje. Die bas vind ik lekker vol klinken, hoe heb je die gemaakt?

Bedankt! Leuk om te horen dat je het een goed nummer vindt.
De bas komt uit de JP8000, plus hier en daar wat nootjes uit de A1 VSTi. Verder heb ik gebruik gemaakt van een aantal instrumenten uit Reason, Een patch uit Absynth, Stringer plugin, Roland XP50 en de gitaar dus uit de Roland JV30. Alles is opgenomen in bewerkt in Cubase SX2.

Ik hoor wel vaker dat er wat nederlands te horen is. Daar probeer ik wat meer op te letten. Het is nog niet helemaal wat het moet zijn.

Als je dit een leuk nummer vindt, kijk dan effe op m'n weblog. Daar kun je nog meer nieuwe nummers beluisteren. Anders, op m'n website staat ook nog wat ouder werk.

:okdan:

De basis is erg interessant, nu klinkt het wat ruw.

Als je een nieuwe mix maakt probeer dan ook aan de sound van de stemopname te werken. Die kan nog wel wat extra's gebruiken. En de balans van de mix heeft ook nog aandacht nodig.

ja, erg leuk! Beetje Depeche Mode-achtig. De vocals klinken idd nog wat droog maar het nummer op zich zit zeker goed in elkaar.

Hee Meesha. Weer een prima stukkie muziek. Na 6(!) interessante cd's heb je wel bewezen dat je het kan en in je hebt.
Ik krijg als ik jou werk wat bestudeer sterk de indruk dat je toe bent aan creatieve inbreng in de zin van een (of meer) muzikale partners. Je vervalt anders in herhaling en jij bent denk ik toe aan groei. Ik heb t al eens eerder aan je verteld geloof ik en nu heb ik weer t zelfde gevoel. Ik sluit me verder aan bij voorgaande berichten. Petje af dat je nog met zoveel energie en inzet bezig bent. Je bent niet onopgemerkt iig....
Ten slotte dit: en dit is een behoorlijk compliment eigenlijk: Heb jij wel eens gehoord van de Engelse jaren 70/80 artiest en producer Rupert Hine? Zoek deze nummers eens op 1)I Hang On To My Vertigo en 2)Immunity. Luister eens hoe hij songs maakt, Ik weet zeker dat jij raakvlakken hoort en hem enorm zal waarderen! Laat horen als je hem beluisterd hebt ik ben benieuwd!

Laatst gewijzigd:
ik vind de achtergrond ontzettend tof, hoe en waarmee heb je dat gedaan?

erg leuk, klinkt heel goed! :okdan:
vooral de bas sound in het begin vind ik erg gaaf.
Minpuntje vind ik (toch) de zang. Misschien dat wat effecten hier en daar en een wat betere balans in de mix wonderen doen, maar het klinkt inderdaad wat Nederlands, en niet overal even toonvast (maar nog altijd tonnen beter dan ik in de douche!!!) maar heel knap dat je dit allemaal zelf doet!!!:halleluja :mega:

Wow! Dit vind ik gaaf.

Ok, de zang mag hier en daar wat bijgeschaaft worden, en het arrangement heeft iets teveel rustige stukjes naar mijn mening. Maar ik voel 't wel en dat op een paar mini laptop speakers. Deze gaat morgen mee in de auto. Cool!

Jeetje. Bedankt voor alle complimenten!! Leuk om te horen. En zeker een stimulans om door te gaan!!

Om een aantal vragen van jullie te beantwoorden.
1) ja, ik doe alles in m'n eentje. Ook live. Kwestie van alles goed van te voren programmeren en oefenen. Heb inderdaad van meer mensen gehoord dat het goed zou werken met een band er omheen. Daar heb ik ook al over nagedacht. Veel van m'n nieuwe nummers zijn ook geschreven om met evt. een gitarist, bassist of extra drummer/percussionist te worden aangevuld. Moet alleen nog effe de goede mensen treffen....(?)

2) Ik werk met Cubase SX2 en doe veel met Reason. Daarnaast JP8000, XP50 met een aantal mooie Expansion cards, nog wat andere synths/sampler. En een hoopje VSTi's en plugs.

3) Ik weet dat ik geen bijzonder zanger ben. Daarom probeer ik altijd m'n stem een beetje te maniepuleren met div. plugs. Soms laat ik het bewust een beetje minder toonvast om het wat ruwer te houden. Ik hou sowieso niet van al te gelikte produkties, daarom hou ik het een beetje ruw.

Nogmaals bedankt voor de complimenten. :o: en de tips. De bedoeling is dat er volgend jaar een nieuwe cd komt. Ik hou jullie op de hoogte...!

Origineel geplaatst door meesha74

3) Ik weet dat ik geen bijzonder zanger ben. Daarom probeer ik altijd m'n stem een beetje te maniepuleren met div. plugs. Soms laat ik het bewust een beetje minder toonvast om het wat ruwer te houden. Ik hou sowieso niet van al te gelikte produkties, daarom hou ik het een beetje ruw.

Ja, dat ruwe, ongepolijste klinkt inderdaad wel lekker. Neemt niet weg dat er wat mij betreft nog wel een subtiel verschil is tussen niet altijd toonvast zingen en de zang op zo'n manier opnemen en bewerken dat het ruig klinkt. Ik denk dat 't laatste beter bij je tracks past. ;-)

Re: [It's over] Nieuwste MEESHA track!

Origineel geplaatst door meesha74
Leuk detail: De zware "metal" gitaar chords zijn gemaakt met een
Roland JV-30 (mute guitar preset), die door Amplitube is gehaald. (zo is die ouwe JV-30) toch nog ergens goed voor.

... beste toepassing van een Sound Canvas preset ... ooit! :D

En oh ja, lekkere track. :)

Re: Re: [It's over] Nieuwste MEESHA track!

Re: Re: [It's over] Nieuwste MEESHA track!

Origineel geplaatst door Hanz
... beste toepassing van een Sound Canvas preset ... ooit! :D

Ja, lachen toch? De JV30 was mijn eerste serieuze synth die ik kocht. (na een Yamaha psr680 keyboard en daarvoor een Yamaha CS30 van mijn vader die hij toen verkocht voor 150 gulden :stupid =( ). Ik denk ook dat ik de JV30 nooit weg zal doen. Al klinkt dat ding nog zo gedateerd, ik vind er altijd wel weer een toepassing voor. (al is het alleen om er een beetje mee op het podium de zwaaien, zie filmpje op de site...)

ja, daar nog even over: respect man! Ik vind het erg knap dat je de overstap naar live zo overtuigend maakt. Je moet het maar durven. En wat kan jij freaky soleren! ;)
:halleluja :halleluja :halleluja

:okdan: Goeie track.
Ik zou nog wat meer met effecten op de stem werken, het klinkt wat weggemoffeld en droogjes zo.

De compositie vind ik echt goed!!

re

re

8D lekker je stem lijkt een beetje op dat van eels/daspop en dan die overgang lekker hoor een dikke 10
beetje afwerken ik denk dat als je t op cd knalt dat t dan wat lekkerder klinkt kut mp3s kraakt bij mij hier en daar een beetje(mischien wel te hard ) tjebbestorm
:okdan: :okdan: :yamaha: :yamaha: :yamaha:

Attachments

• funky2.jpg
    funky2.jpg
    3,2 KB · Bekeken: 94
Back