Juno 106 VCO kapot. Wie weet oplossing?

Origineel geplaatst door pjeut
...Maar worden die IC's dan software-matig aangestuurt om dat te doen wat we van ze willen? En waar zit die software dan? Ik neem aan dat zo'n "dedicated" chip al alle instructies en protocollen bijgeburnd heeft.

Hoe zit dat (ongeveer..)..

Bij de custom chips waar we het hier over hebben, gaat het om chips die in de fabriek zo gemaakt worden, het is een hardwarematig proces. Het is dus niet zo, dat je ze met software opnieuw kunt programmeren.

Dank allemaal voor de tips and tricks. Inmiddels met Matrixxx contact en hij heeft er inderdaad nog een liggen, wil hem er ook in solderen voor de totaalprijs van 75euro. Zou toch zonde zijn om die bak bij de vuilnis te moeten zetten.

Ik laat julile nog wel even weten hoe het allemaal afloopt met de soldeerproblematiek.

ff over de het risico van de hoge temperatuur bij het solderen.
Kun je hier geen insteek voetjes voor krijgen/ zelf fabriceren?
Lijkt me al een groot deel van het risico schelen..

Origineel geplaatst door PzHKL
ff over de het risico van de hoge temperatuur bij het solderen.
Kun je hier geen insteek voetjes voor krijgen/ zelf fabriceren?
Lijkt me al een groot deel van het risico schelen..

bij het erin zetten is dat een standaard dat je voetjes gebruikt maar als je iets moet desolderen dan loop je altijd risico

Hallo daar,

ik heb nog een aantal VCO's & VCA's voor de Juno-106 op voorraad ...

Totale kosten zullen zeker niet meer bedragen dan de dagwaarde ;-)

Saludos!

puntje van de orde:

volgens mij heeft een 106 een DCO ipv VCO.. vandaar dat ik de mijne mss wel wil verkopen

AHAAAA.....

AHAAAA.....

nu zeg je het zelf; custom-chip. Dus, géén standaard IC.
Dus blijft de vraag: hoe vertel je een multi-purpose IC wat hij in een bepaald apparaat (in dit geval een juno 106) moet doen (in dit geval een toon voortbrengen)?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Bij de custom chips waar we het hier over hebben, gaat het om chips die in de fabriek zo gemaakt worden, het is een hardwarematig proces. Het is dus niet zo, dat je ze met software opnieuw kunt programmeren.

Dag Allemaal,

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb via Music House in Utrecht begrepen dat het geen VCO was - sterker nog er zit inderdaad geen VCO maar een DCO in de Juno - maar een probleem met de filter (VCF). Music House heeft 'm nu weer gerepareerd en al doende meteen mijn gebroken pitch bender gefixt.

Ik ben een gelukkig mens!

Volgens Martijn van Music House is het probleem van zwijgende voices in Juno's meestal geen kwestie van DCO's maar van de filters. Vreemd dat er op internet zovelen zijn die over de oscilatoren hebben.

Hoe dan ook, dank voor alle tips en vooral degene die me op Music House wees!

Matrixxx heb ik inmiddels geinformeerd en mijn afspraak afgezegd.

Om toch nog eens te vragen: mijn 106 heeft een soortgelijk maar toch ander probleem... Maar wat is 't? Volgens mij is 't geen kapotte stem...

Wat er gebeurt is het volgende: ik kan bijna nooit 2 dezelfde noten achter elkaar spelen.

Stel ik heb een sequence:c3 c4 f3 f3 f3 f4 c3 c3 c4 A3 A3 f3 g4 g4

De noten die de juno niet speelt zijn rood:

c3 c4 f3 f3 f3 f4 c3 c3 c4 A3 A3 f3 g4 g4

Als ik alleen maar c4 noten achter elkaar speel, zal 'ie ook maar een paar van die noten spelen, en dan is het zeer willekeurig welke 'ie speelt...

Wat nog het meest vreemd is, is dat 'ie het mankement alleen vertoont als ik 'm via midi aanstuur; als ik op het toetsenbord speel is er niets mis... Note-offs geven maakt ook geen donder uit...

Als ik in de testmode kijk, doen alle stemmen het ook gewoon, en volgens mij kan het ook geen kapotte stem zijn omdat het niet om de zoveel aanslagen gebeurt en alleen bij midi aansturing (en het maakt dan ook niet uit welke midi interface ik gebruik, nog welke sequencer ik gebruik...).

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en of
't op te lossen is?

Origineel geplaatst door Chinetti
Om toch nog eens te vragen: mijn 106 heeft een soortgelijk maar toch ander probleem... Maar wat is 't? Volgens mij is 't geen kapotte stem...
*knip*

En als je de synth in poly mode II zet, heb je het probleem dan ook?

Back