isnie wil live! met wat?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door r.5
Bij Windows zijn grote delen gemeenschappelijk voor verschillende users
zoals bvb systeem variabelen, system32 directory, grote delen vd registry en de services.

Dingen die 1 user doet kunnen een impact hebben voor alle users op dit systeem.
Verschillende users hebben voornamelijk een eigen profiel (eigen desktop, eigen mydocuments etc) en
een eigen stukje registry (en eventueel nauwelijks gebruikte user variabelen).

Ook al is de schilderkunst al lang ingehaald kwa detail door de fotografie (die op zich binnenkort weer ingehaald zal worden door de digitale fotografie), ze bestaat nog altijd en wordt als ware kunst erkent. Het is dan ook net de kunst om met beperkte middelen (paar kleuren verf & paar verschillende kwasten) een gevoel of sfeer op een doek weer te geven.
Computers hebben dan misschien wel meer features, maar daarom wordt er nog geen kunst mee gemaakt!

allemaal wel waar maar wat ik niet snap is dat we wel zonder problemen 1000 of 2000 euro neertellen voor een 'dedicated synth' maar als er een laptop van 1000 euro wordt gekocht 'om muziek te maken' er perse ook mee gesurft enz moet kunnen worden zodat de boel instabiel wordt. Als je die PC/laptop nu eens puur enkel zou gebruiken waarvoor je hem voor je studio kocht (dus bvb om n sequencer en softsynths te draaien) en je schakelt al het overbodige uit; dan denk ik dat je met dat bakje veel meer kan doen dan met 1 synth van 2000 Euro EN dtat je iets heel stabiels in handen hebt (ik weet niet meer uit mn hoofd wat de nieuwprijs van n Virus/Monomachine/RS7000/Nord Modular was, maar weet wel dat ze allemaal al eens vastliepen en da'k met dat geld een HELE VETTE computer had kunnen kopen met heel wat legale software die AL mijn hardware kunnen vervangen en overklassen ! )

Voor iemand vraagt waarom ik dat dan niet deed/doe : ik werk al de hele dag achter een computerscherm en's avonds zet ik dan liever mn 'bakskes' op zonder nog op een scherm te moeten zien...maar als ik geen hele dag achter een scherm zou zitten...ik zou't wel weten : vooral PC en software (en natuurlijk nog een stukje hard ;-)

tja, t is misschien een beetje raar dat ik soft zo verdedig terwijl ik zelf zoveel hardware heb...maar ik vind dat het hier altijd te veel OF soft OF hardware freakerig aan toe gaat ... elk heeft zn voor- en nadelen maar de mensen proberen wijs te maken dat je in deze tijd met hardware MEER kan dan met software is pure nonsens volgens mij, ' tis echt wel omgekeerd.

Maar je synth aanzetten en geluiden/sequences maken is natuurlijk nog altijd wel een ander gevoel dan een programma openen en er op los te beginnen klikken.

dus zoals ik al zei : combineer

Origineel geplaatst door seiko
allemaal wel waar maar wat ik niet snap is dat we wel zonder problemen 1000 of 2000 euro neertellen voor een 'dedicated synth' maar als er een laptop van 1000 euro wordt gekocht 'om muziek te maken' er perse ook mee gesurft enz moet kunnen worden zodat de boel instabiel wordt. Als je die PC/laptop nu eens puur enkel zou gebruiken waarvoor je hem voor je studio kocht (dus bvb om n sequencer en softsynths te draaien) en je schakelt al het overbodige uit; dan denk ik dat je met dat bakje veel meer kan doen dan met 1 synth van 2000 Euro EN dtat je iets heel stabiels in handen hebt (ik weet niet meer uit mn hoofd wat de nieuwprijs van n Virus/Monomachine/RS7000/Nord Modular was, maar weet wel dat ze allemaal al eens vastliepen en da'k met dat geld een HELE VETTE computer had kunnen kopen met heel wat legale software die AL mijn hardware kunnen vervangen en overklassen ! )

Interessant punt. Ik denk dat dit komt omdat computers zo snel in waarde zakken.

Origineel geplaatst door Steven V
Interessant punt. Ik denk dat dit komt omdat computers zo snel in waarde zakken.

zou inderdaad kunnen maar dat vind ik van synths ook (tenminste de VA's van de laatste jaren); mn Virus A kostte (schat ik) 5 a zes jaar geleden een 1500 a 1700 euro...vandaag verkoopt men hem voor minder dan 400 euro ! ik denk dat het met n PC bijna dezelfde verhoudingen zijn...
Volgens mij ligt het probleem hem eerder in het feit dat je een PC/laptop OOK nog voor andere dingen KAN gebruiken...en dus wordt dat ook gedaan (heel begrijpelijk) maar dat maakt dan een systeem 'instabiel' (wat blijkbaar velen aanhalen als 'probleem' bij software)...een synth is enkel maar een synth natuurlijk

Origineel geplaatst door seiko
zou inderdaad kunnen maar dat vind ik van synths ook (tenminste de VA's van de laatste jaren); mn Virus A kostte (schat ik) 5 a zes jaar geleden een 1500 a 1700 euro...vandaag verkoopt men hem voor minder dan 400 euro ! ik denk dat het met n PC bijna dezelfde verhoudingen zijn...
Volgens mij ligt het probleem hem eerder in het feit dat je een PC/laptop OOK nog voor andere dingen KAN gebruiken...en dus wordt dat ook gedaan (heel begrijpelijk) maar dat maakt dan een systeem 'instabiel' (wat blijkbaar velen aanhalen als 'probleem' bij software)...een synth is enkel maar een synth natuurlijk

Wijze woorden!!! Ik was ook bezig met aanschaf e.d. maar nu denk ik dat er eerder wat dingetjes weggaan. Om muziek af te krijgen zit ik te denken aan de aanschaf van Ableton, verder ga ik vanavond MicroTonic bestellen.

Ik vind hardware ook verschrikkelijk in prijs zakken tegenwoordig. Daarvoor hoef je het echt niet meer te laten om met software te werken. Alleen oude of hele dure analoge hardware is redelijk waardevast (met een paar uitzonderingen).

Een machinedrum is 2e hands ook maar zo'n 800 euro waard en een virus C (niet lang geleden nog 1600 in de winkel) kost ook nog maar zo'n 800-900 2e hands. En over de Rs7000 begin ik maar niet!

Dus ja....is die pc dan wel zo'n slechte keus? Met softsynths die soms zulke grote updates krijgen dat het een compleet nieuwe synth is. Of een major upgrade voor een zacht prijsje.

Dus nee, een pc is ten opzichte van hardware niet eens veel minder waardevast (komt ook omdat elke simpele ziel elke 2 jaar een nieuwe computer gaat kopen).

misschien nog een tech vraagje. is het beter om een laptop met M processor te kopen dan een p4? omdat die M processoren minder heet worden omdat ze een lagere kloksnelheid hebben (maar daarom niet minder krachtig zijn)
ben van plan deze aan te schaffen:

Pentium M ( 750 ) 1.86 GHz 533MHz FSB
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM
60GB 7200 RPM Hard Drive

Een pentium Mobile 1.8 ghz is bloedsnel, valt te vergelijken met een P4 boven de 3 gigahertz. Het "geheim" van de mobile CPU's was (dacht ik) dat ze zichzelf lager kunnen klokken wanneer niet alle power nodig is. Hierdoor kan de batterij van de laptop een stuk langer mee en wordt de laptop ook minder heet.

Ik zou zeker voor een Mobile gaan. Zelf heb ik een Pentium Mobile 1.4 en hij bevalt me (qua snelheid en zeker qua accu) zeer goed. Verder is een gig ram ddr2 geheugen en een 7200 rpm een zeer nette setup. Voor welk merk wil je gaan, en wat voor beeldscherm? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar als je echt wilt gaan sequencen is een beeldscherm met een beetje hoge resolutie zeer aan te raden. :)

edit, ik gebruik me Pentium M 1.4 btw niet voor muziek. Wel voor (af en toe zware) grafische programma's en dit gaat perfect.

Origineel geplaatst door Nowald
Een pentium Mobile 1.8 ghz is bloedsnel, valt te vergelijken met een P4 boven de 3 gigahertz. Het "geheim" van de mobile CPU's was (dacht ik) dat ze zichzelf lager kunnen klokken wanneer niet alle power nodig is. Hierdoor kan de batterij van de laptop een stuk langer mee en wordt de laptop ook minder heet.

Ik zou zeker voor een Mobile gaan. Zelf heb ik een Pentium Mobile 1.4 en hij bevalt me (qua snelheid en zeker qua accu) zeer goed. Verder is een gig ram ddr2 geheugen en een 7200 rpm een zeer nette setup. Voor welk merk wil je gaan, en wat voor beeldscherm? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar als je echt wilt gaan sequencen is een beeldscherm met een beetje hoge resolutie zeer aan te raden. :)

edit, ik gebruik me Pentium M 1.4 btw niet voor muziek. Wel voor (af en toe zware) grafische programma's en dit gaat perfect.

ik ga deze laptop hier bij m-tech bestellen omdat je dan zelf je laptopje kan samenstellen. en de resolutie van het scherm gaat tot 1280 op 800. dat lijkt me wel genoeg denk ik.

Lijkt me een prima laptop, Isnie. Goede resolutie en een 1,8 ghz. M Centrino is heerlijk snel. Ik heb een 1,4 ghz. al meer dan een jaar en dat werkt heerlijk. Ik zie op die site ook dat er binnenkort een dualcore 4400+ AMD athlon 64 laptop komt ...klinkt beestachtig. :{

hmm, als ik zo dat stukje over een live set met Ableton lees, dan lijkt dat verdacht veel op een 4 (of meer) decks set. Een hoop diverse loops, kick`s, hats, basslinetjes, melodieën etc. Loops of locked grooves speel je van je plaat af. Met de cd speler zijn de mogelijkheden ook eindeloos, je eigen loopjes loopen, bestaande elementen of tracks erdoor loopen. Daarnaast voor de herkenning ook een "bekend" plaatje er doorheen gooien etc. Als je dan ook nog een FX-bak met send-return hebt, dan kun je een aardig setje neerzetten imho. Weliswaar kun je niets live inspelen, maar de grens tussen dj`en en live-set wordt zo wel heel klein. (ligt eraan waar je de grens van live legt natuurlijk).

Anyway, ik heb nu zin om te draaien, produceren, live setje te doen etc :dj:

en ik ga nu maar even kunstgeschiedenis leren...... tentamens roeleren de pan uit :kont:

Bruikbaar topic btw :halleluja

Origineel geplaatst door isnieZot
bij deze wil ik ff melden dat ik nu met mijn gloednieuwe laptop op SF aan het surfen ben :D

Ik dacht dat deze thread over instrumenten ging maar
blijkbaar heb ik me vergist... Veel sterkte! :doei:

Origineel geplaatst door r.5
Ik dacht dat deze thread over instrumenten ging maar
blijkbaar heb ik me vergist... Veel sterkte! :doei:

:confused:
heel dit forum heeft bijna nix met instrumenten te maken
synths en samplers
mac vs pc
software vs hardware
oe kijk een nieuwe synth! o kijk wel 10 verschillende topics over een mpc die er nog niet is
...... en dan zeg jij:"......."
.......................................... Laat ook maar .................... :koffie:

Wat moet ie dan kopen? een guitar met een piano om in zn eentje live te gaan?
...of 10 synths met een sampler en dan is ie muzikant ofzo? ...... druk je toch ook maar wat knopjes en toetsen in?? hoezo dan .. nie? ......... :biertje: pint?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back