Origineel geplaatst door r.5
Bij Windows zijn grote delen gemeenschappelijk voor verschillende users
zoals bvb systeem variabelen, system32 directory, grote delen vd registry en de services.
Dingen die 1 user doet kunnen een impact hebben voor alle users op dit systeem.
Verschillende users hebben voornamelijk een eigen profiel (eigen desktop, eigen mydocuments etc) en
een eigen stukje registry (en eventueel nauwelijks gebruikte user variabelen).
Ook al is de schilderkunst al lang ingehaald kwa detail door de fotografie (die op zich binnenkort weer ingehaald zal worden door de digitale fotografie), ze bestaat nog altijd en wordt als ware kunst erkent. Het is dan ook net de kunst om met beperkte middelen (paar kleuren verf & paar verschillende kwasten) een gevoel of sfeer op een doek weer te geven.
Computers hebben dan misschien wel meer features, maar daarom wordt er nog geen kunst mee gemaakt!
allemaal wel waar maar wat ik niet snap is dat we wel zonder problemen 1000 of 2000 euro neertellen voor een 'dedicated synth' maar als er een laptop van 1000 euro wordt gekocht 'om muziek te maken' er perse ook mee gesurft enz moet kunnen worden zodat de boel instabiel wordt. Als je die PC/laptop nu eens puur enkel zou gebruiken waarvoor je hem voor je studio kocht (dus bvb om n sequencer en softsynths te draaien) en je schakelt al het overbodige uit; dan denk ik dat je met dat bakje veel meer kan doen dan met 1 synth van 2000 Euro EN dtat je iets heel stabiels in handen hebt (ik weet niet meer uit mn hoofd wat de nieuwprijs van n Virus/Monomachine/RS7000/Nord Modular was, maar weet wel dat ze allemaal al eens vastliepen en da'k met dat geld een HELE VETTE computer had kunnen kopen met heel wat legale software die AL mijn hardware kunnen vervangen en overklassen ! )
Voor iemand vraagt waarom ik dat dan niet deed/doe : ik werk al de hele dag achter een computerscherm en's avonds zet ik dan liever mn 'bakskes' op zonder nog op een scherm te moeten zien...maar als ik geen hele dag achter een scherm zou zitten...ik zou't wel weten : vooral PC en software (en natuurlijk nog een stukje hard ;-)
tja, t is misschien een beetje raar dat ik soft zo verdedig terwijl ik zelf zoveel hardware heb...maar ik vind dat het hier altijd te veel OF soft OF hardware freakerig aan toe gaat ... elk heeft zn voor- en nadelen maar de mensen proberen wijs te maken dat je in deze tijd met hardware MEER kan dan met software is pure nonsens volgens mij, ' tis echt wel omgekeerd.
Maar je synth aanzetten en geluiden/sequences maken is natuurlijk nog altijd wel een ander gevoel dan een programma openen en er op los te beginnen klikken.
dus zoals ik al zei : combineer

pint?