ok ik moet dus dringend beginnen aan een liveset wat ik begin af en toe wat aanbiedingen te krijgen om ergens een live setje te geven. maar ik moet dat altijd afwijzen omdat ik gewoonweg niet live kan aangezien ik eigelijk niet precies weet hoe er aan te beginnen. een optie die ik heb is een laptop+ableton. maar eigelijk ben ik daar niet zo heel enthousiast over. ik wil eigelijk niet met een laptop optreden. dus ik zoek iets (een sampler) waar ik goed live mee uit de voeten zou kunnen. het aparaat gaat ook enkel voor optredens gebruikt worden. gewoon audioloops triggeren alla ableton maar dan in hardware vorm. dus gelieve vooral in die richting te denken. mijn oog is al gevallen op de mpc 1000. en de su7000 en rs7000 heb ik ook al eens naar gegluurd. niet te vergeten is er ook nog de electribe SX. het grote probleem is echter dat ik TOTAAL GEEN ervaring heb met hardware. dus ik weet niet wat te kiezen. en zomaar iets kopen zou ook niet slim zijn. dus bij deze vraag ik jullie ervaringen te delen.