JP-8080 midi controller probleem

The Q

out in the fields
Mensen ik heb een vreemd probleem met mijn jp-8080, of daar lijkt het iig verdacht veel op.

Ik heb een E-MU Xboard aangeschaft om mijn modules en softsynths aan te sturen alleen wil de JP-8080 er niets van weten, althans: de key-in niet.(Xboard --> JP-8080)
Op midi-in doet ie het wel maar dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten.

Het vreemde is dat zo gauw ik er mijn Roland a-220 er tussen zet (Xboard -->A-220 --> JP8080)
Dan reageert de JP-8080 wél op de key-in :confused:

Ik heb het Xboard even aan andere synths rechtstreeks aangesloten maar die reageren normaal, nou hebben die ook geen van allen een dedicated key-in ... maar toch.

Is er iemand wat het probleem zou kunnen zijn op de JP-8080?

Het gaat om dit Xboard:
prod13556_hdr_1_1_70.jpg

Tnx!

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... pardon key-in? wat is die pcies? :confused:

zo ziet u maar weer, de A-220 is zo gek nog niet! :mega:

hehe.. ik heb (tijdelijk) ook een JP8080..

Deze heeft :

Midi in
Keyboard in
Midi thru

Midi in en Keyboard in zijn het zelfde maar toch anders, wát er anders aan is probeer ik ook te ontdekken..;)

Met een extern keyboard op de midi-in zal je op elke patch de upper en de lower aan hetzelfde midikanaal moeten hangen als je de gehele patch wil horen.
De key in "merged" als het ware de kanalen al.

Die A-220 is zeker handig 6, komt altijd op momenten dat je het niet verwacht 8)

edit: even iets duidelijker

Laatst gewijzigd:
Waar het misschien aan zou kunnen liggen is dat de Keyboard in van de JP-8080 op een ander midikanaal is ingesteld dan dat de controller uitstuurt (ontvangstkanalen voor midi en keyboard in zijn apart in te stellen).

Grote kans dat je dit zelf ook al gevonden had, maar om dit te veranderen: Edit --> Midi (6) --> en dan zo vaak op Midi (6) blijven drukken tot er Remote KBD CH verschijnt, deze zou je kunnen instellen op t kanaal dat de controller uitstuurt, of op ALL voor de zekerheid.

@Demian: Verder verschil tussen de Midi In en KBD In is dat bij de Midi In de arpeggiator niet werkt en de split ook niet (je kan alleen de parts apart bespelen door het betreffende midi kanaal aan te sturen) Bij de KBD In kun je dmv de upper en lower knoppen kiezen welke je wilt horen en kun je ook een split maken. Misschien dat de Midi In dit overigens wel kan als je een Performance aanroept (die ook een apart midi kanaal toegewezen kan hebben), maar dit weet ik niet zeker.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door demian
hehe.. ik heb (tijdelijk) ook een JP8080..

Deze heeft :

Midi in
Keyboard in
Midi thru

Midi in en Keyboard in zijn het zelfde maar toch anders, wát er anders aan is probeer ik ook te ontdekken..;)

Volgens mij heeft de 8080

Midi IN
Key IN
Midi out soft Thru

Origineel geplaatst door Flying Panther
Waar het misschien aan zou kunnen liggen is dat de Keyboard in van de JP-8080 op een ander midikanaal is ingesteld dan dat de controller uitstuurt (ontvangstkanalen voor midi en keyboard in zijn apart in te stellen).

Het instellen van midikanalen is nogal triviaal IMHO ;)

De JP-8080 is blijkbaar kieskeurig met wat het gevoerd krijgt van welke controller. Als ik mijn ER-1 ter experiment aansluit dan reageert de JP wél op de Key-in ... :confused:

Naja, heb iig een workaround maar het werkelijke probleem bovenhalen zo ook wel fijn zijn.

Origineel geplaatst door marcuuu
Volgens mij heeft de 8080

Midi IN
Key IN
Midi out soft Thru

Klopt!

Origineel geplaatst door The Q
Het instellen van midikanalen is nogal triviaal IMHO ;)

De JP-8080 is blijkbaar kieskeurig met wat het gevoerd krijgt van welke controller. Als ik mijn ER-1 ter experiment aansluit dan reageert de JP wél op de Key-in ... :confused:

Naja, heb iig een workaround maar het werkelijke probleem bovenhalen zo ook wel fijn zijn.

Als je de mogelijkheid hebt, misschien de midi-signalen de ER-1 en je controllerkeyboard allebei eens op de pc met bijv. Midi-Ox bekijken, moet je snel genoeg kunnen zien wat de een wel uitzend en de ander niet..

Edit: typfoutje ;)

Da's een goeie, ik zal morgen eens kijken als ik tijd heb.

Back