V-Synth op Interface voor € 1.400

Origineel geplaatst door Mole

+ Open architecture achtig: D-50 en Vocal designer maken er echt een andere synth van.

vergeet niet te zeggen dat die niet tegelijk te gebruiken zijn...tis OF een V-Synth,OF een D-50 kloon OF een Vocal designer...

Origineel geplaatst door dione
vergeet niet te zeggen dat die niet tegelijk te gebruiken zijn...tis OF een V-Synth,OF een D-50 kloon OF een Vocal designer...

Dat is helemaal waar. Je moet de v-synth toetsenversie zelfs helemaal uitzetten, kaartje erin steken en dan weer aanzetten, om van synth te wijzigen. De XT kan geloof ik opnieuw geïnitialiseerd worden (zonder de stroom eruit te trekken).

Maar tis idd het een of het ander.

Origineel geplaatst door Mole
Ja ik denk van wel. Ik doe je verslag van enkele voor en nadelen:
Zoek anders even de V-synth Wow thread op en kijk zelf wat je er van vindt

alles bij elkaar gelezen, denk ik: nee! niet doen.
dus ik heb het maar gedaan.
ik ga m als enige synth houden (dus multitimbraal). niet ideaal maar om de ongemakken is goed heen te werken.
de meeste presets in versie 2 vind ik niet fijn, maar in de versie 1 vond ik wel veel klanken die mij aanstaan. ik moet dus gaan zoeken waar ik die kan vinden en hoe ik die moet laden.
de klank spreekt me toch weer aan. de bediening ook. samples en variphrase en zo... ik weet het niet hoor, maar de synth is goed te editten.

heeft iemand de d50 kaart? voegt die iets moois toe? (en moet je echt de synth uitzetten en dan opnieuw aanzetten en heb je dan alleen de beschikking voer de 'd50 '? want dat is dan toch wel weer een raar denkfoutje van roland.

o eh... ik moet nu wel mijn andere spullen kwijt.

Origineel geplaatst door Leo

heeft iemand de d50 kaart? voegt die iets moois toe? (en moet je echt de synth uitzetten en dan opnieuw aanzetten en heb je dan alleen de beschikking voer de 'd50 '? want dat is dan toch wel weer een raar denkfoutje van roland.

Origineel geplaatst door Dione

;)

Origineel geplaatst door Leo
alles bij elkaar gelezen, denk ik: nee! niet doen.
dus ik heb het maar gedaan.
ik ga m als enige synth houden (dus multitimbraal). niet ideaal maar om de ongemakken is goed heen te werken.
de meeste presets in versie 2 vind ik niet fijn, maar in de versie 1 vond ik wel veel klanken die mij aanstaan. ik moet dus gaan zoeken waar ik die kan vinden en hoe ik die moet laden.
de klank spreekt me toch weer aan. de bediening ook. samples en variphrase en zo... ik weet het niet hoor, maar de synth is goed te editten.

o eh... ik moet nu wel mijn andere spullen kwijt.

Zeg Leo,
Are you on drugs? :L
Of gaat het lezen van de draad je gewoon een beetje lastig af? :mega:

ik moet toegeven dat ik threads (ook de wow v-synth thread) maar half/half lees, omdat er meestal halverwege geleuter ontstaat over taalfouten of ik zie allerlei meningen door elkaar of mensen die het tegenovergestelde beweren over de mogelijkheden.
ik ben ook gewoon zo'n eikel die een paar dagen loopt te twijfelen, een beetje hier en daar leest, en dan denkt: ach, laat ik het maar doen, dan zie ik wel hoe het loopt. (zo ben ik ook getrouwd en toen mijn vrouw over kinderen begon, ging het ook zo.)

ik dact dat het wel mee zou vallen met die v-synth multitimbraal.
en eerlijk gezegd, zie ik het probleem (nog) niet zo. heb net even de spullen neergezet, aangesloten en geprobeerd.
je neemt track 1 op, gooit m in cubase naar track 2, zorgt dat de goede sound in de v-synth op track 2 staat en neemt vervolgens weer op op track 1. met effecten en al, controllers.... volgens mij wekrt dat gewoon en dat is zelfs voor een lui iemand als ik (ik ben niet lui) best te doen.
of zit ik er weer 's helemaal naast?!

Origineel geplaatst door JeanV
Het scherm van die XT is zowieso veel mooier met kleuren, dat heeft de keyboard versie toch niet, of 'versie 2' wel? Ik vind het wel echt een interessante synth waar je een hoop kanten mee uit kan, maar helaas wil ik al een Virus TI en heb ik al een 8080 dus laat ik toch maar voor de virus sound gaan.
Kleuren?Moet een synth al een layout hebben van een auto?Verkopen is sounds bij mij!
Brengt boer patat in zijn vrije tijd een synth uit met sounds die me aanstaan,plus de stabiliteit ik koop die synth,al staan er patatten op als draaiknoppen!

Ja he ! ziet er lekker profie uit: alleen enorme afkanpper is dat ze bij een plaatje de microkontrol voor en microkorg aanzien, leuk dat ze weten wat er staat ;)

Origineel geplaatst door sinew1958
al staan er patatten op als draaiknoppen!

Dan heb je na een week een schimmelende synth.. dat zou ìk niet willen hoor

Back