Korg ES mkII of Yamaha SU700???

dr. JoneZ

Ingeburgerd
Ik zou omtrent dit onderwerp een beetje advies kunnen gebruiken...

Ik heb zelf een Korg EMX-1 en zoek naar een goede bijpassende sampler (want ik frustreer me rot, dat ik geen eigen samples tot nu toe kan gebruiken).8D

Uiteraard wordt de Korg ES mkII aangeraden als bijpassende sampler, maar de Yamaha SU700 intrigeert me...

Welke (ex) eigenaar van één van deze twee speeltjes kan me een beetje raad geven i.v.m. een toekomstige aankoop?

Zal wss toch voor de Korg ES mkII gaan... (staat nogal goedkoop op feedback.nl)...

Had me eventjes laten overtuigen door het felle design van de SU700, en dacht ook dat verschillende merken, verschillende sounds zouden produceren...

De ESX-1 is eigenlijk de EMX, maar ipv oscillatoren een sample-functie... dus ga ik voor de ES mkII omdat die een pak goedkoper is en ik alle functies (buiten het samplen) van de ESX al heb op de EMX.

Bedankt, voor de raad...

Origineel geplaatst door dr. JoneZ
Had me eventjes laten overtuigen door het felle design van de SU700, en dacht ook dat verschillende merken, verschillende sounds zouden produceren...

Het gaat hier om samplers, de sound bepaal je helemaal zelf. Qua sound is er weinig verschil tussen verschillende apparaten hoor (of het moet tussen je oren zitten). Effecten niet meegerekend.

Even dit oude topic omgerakeld,

Ik vroeg me af of de ES mk2 ook het grid/timing kan veranderen om zelf groove in te bouwen zoals de rm1x. Omgekeerd voor de SU700 kun je grid sequencen?

Verder begrijp ik dat ze allebij hun eigen patterns kunnen resamplen. of kan dit soms niet?

Back