stagepiano masterkeyboard advies nodig

Origineel geplaatst door GentleG
euh

het wel reclame voor mezelf, maar ...

heb je al eens een Oberheim MC2000EX geprobeerd?
88 gewogen toetsen met hameraanslag (niet licht)
oersterk, bijna 25kg
prima geluiden voor live
met allerlei masterkeyboardfuncties

Succes

Wie weet is dit idd iets voor mij.
Bedankt voor de tip.

hmm.. Kan je misschien aangeven wat er precies slecht is aan dat klavier? Is het de bouwkwaliteit of speelt het niet fijn ??
Ik heb zelf weinig ervaring met dit soort klavieren. Ik speel 1x in de week op een Bosendorfer vleugel (les), en wil dus thuis graag op een klavier kunnen oefenen wat daar op lijkt. Zo goedkoop mogelijk, maar een 2e hands piano scoren is geen optie vanwege het ontbreken van een volumeknop op zo'n ding.
En als je dan voor weinig een controller wil, kom je ook al snel bij m-audio uit, neem aan dat dat allemaal dezelfde klavieren zijn ? Verder heb je nog de CME uf8 idd, maar daar begin ik nog liever niet aan...denk ik...
Ga sowieso eens zo'n prokeys ergens testen, het geringe prijsverschil met een controller is iig zeker te verantwoorden.

Laat ik het zo zeggen.

Omdat ik nu net een jaar pianoles heb gehad ga ik hier niet de pianist lopen uithangen MAAR als jij dit klavier serieus wilde aanschaffen om je pianovaardigheden te bevorderen dan heb ik een advies: NIET DOEN.

Redenen zat maar met name " the feel", het ding voelt in mijn ogen te plastic aan en dat gaat je vroeg of laat irriteren.

Ik weet echt zeker dat als je even rondneust je een goed klavier kunt vinden voor dezelfde prijs als je voor die M-audio kwijt bent.

s6

Ik heb momenteel een keyboardje van niets en ik zou mij willen verbeteren door een stagepiano willen kopen...

Ik heb al wat gezocht en ik kom uit bij 2 modellen:

'nieuwe' Yamaha P-70 / P-60/...: pakweg 750€ a 1000 €

Roland RD-300 sx: kan ik aangeraken voor 1100€ nieuw

Welk zouden jullie mij aanraden?

Ik heb nooit piano-school of zoiets gedaan, maar vind een degelijk klavier wel zeer belangrijk.
Ik weet bvb niet wat de mogelijkheden zijn om nieuwe sounds/voices op de Yamaha's te zetten.

Bedankt

Back