Dedicated drums... of niet?

Dedicated drums... of niet?

• dedicated drums

Stemmen: 14 51,9%
  • internal synth drums

Stemmen: 3 11,1%
  • vsti

Stemmen: 6 22,2%
  • ik drum zelf mijn partijen in

Stemmen: 4 14,8%

• Totaal aantal stemmers
    27

Bartology

Big member
Velen gebruiken een drumdoos, anderen de drums uit hun synth.
Welke gebruik je?
En... wat zijn de "voors" en de "tegens" qua geluid, gebruik, toepasbaarheid etc..?

ik denk dat elke optie die je hier noemt wat heeft. ikzelf gebruik sample cd's hiervoor, die ik bewerk op mijn pc. dit vanwege de vele mogelijkheden die dit biedt. synth percussie klinkt weer heel anders een drum doos, maar het is maar net wat je van plan bent en een synth biedt ook aardig wat mogelijkheden voor modulatie. een drum doos zelf is ook niks mis mee, maar voor mij te beperkt. De pc bied gewoon teveel mogelijkheden. en als ik een drumdoos moet gaan samplen, kan ik net zogoed sample cd's nemen, die worden namelijk beter opgenomen dan dat ik dat kan.

ik gebruik voornamelijk de tr-606 808 en 909 en ook wel zelf getrokken samples van een synth... die bewerk ik dan op de pc en laad die in de MPC

Ik gebruik zelf de drums van mijn synths. Die bewerk ik dan met de effecten die die synth te bieden heeft.
Soms heb ik het gevoel wat beperkt te zijn, hoewel zeker de Fantom veel te bieden heeft.
Toch denk ik er over na of ik een aparte drumdoos aan zal schaffen (dat is ook een beetje de reden van deze thread).

Voorgeprogrammeerde drumloops heb ik niks mee. Ik wil wel zelf drums programmeren.

Voorgebakken drumloops zijn ook niks voor mij.
Ikzelf gebruik hoofdzakelijk m'n airbase. Soms maak ik hier zelf een drumloop mee die ik dan in m'n sampler prop om te kunnen bewerken. Een enkel keertje gebruik ik ook wel samples van derden als ik iets mis. Drums uit m'n synths gebruik ik eingelijk nooit. Die klinken meestal zo dunnetjes naast de airbase.

ik gebruik drumhits van andere liedjes :D en drums uit een akoustische drumkit, djembee enzo.. Ook samples ve 808 & 707

909 vindt ik te duur, daarom maar een novation drumstation. Klinkt 10x beter dan samples (mijn mening dan he) en het apparaat werkt ook erg makkelijk om het te laten klinken zoals ik het wil.

Drums gebruik ik in iedere track en die mogen dan ook wel redelijk klinken. Ik ben ook serieus aan het overwegen om er een tweede drumbak bij te kopen, maar eerst even sparen.

Als basskick gebruik ik vaak de waldorf pulse ( versterkt door de rolands ),
das handig om de kick toch net ff beter in de muziek te kleuren / pitchen .

--

--

ik gebruik het liefst drumsynths , dus dedicated drumbakken, want ik ben een synthfreak

als je een groovebox gebruikt om synthlijnen en drums te bouwen, is het echt wel een pre om seperate outputs te hebben..
helaas ontbreken die nogal eens.

ook met de computer maak ik muziek, maar meestal bouw ik eigen software.. dus ook weer dedicated..

voorgebakken samples vind ik vaak te standaard, en te weinig tweakbaar...
synths daarintegen zijn goed aanstuurbaar en kunnen dus goed dynamisch ingezet worden

ik heb niet echt iets tegen samplers.. maar t is niet echt mijn ding ofzo.
ik gebruik meestal alleen samples als ik die geluiden zelf heb gebouwt en via een sampler weer wil aanpassen of
het apparaat waar die sample vandaan kwam ergens anders voor wil gebruiken.

Ik gebruik het liefst dedicated drumbakken. Ze zijn ontworpen om een goed drumgeluid te produceren en door de vele apparaten met interne sequencers programmeer ik deze ook echt vanuit een ritmische benadering.
Meestal gooi ik mn drums wel door filters en fx heen om ze een meer eigen karakter te geven. Ik merk wel dat drummachines als een TR-808 en AiRBase wel gewoon heel goede basisgeluiden geven. Deze bewerk ik dan weer om ze een eigen karakter te geven.

Ik gebruik nu vooral m'n Emu Orbit 3 als drumsynth want daar zitten echt veel en goede drumsamples in en hij heeft 6 outs. Maar ik zit ook te denken om eens een drumbakje aan te schaffen, 't is een beetje zonde om de Emu alleen voor drums te gebruiken, er zitten namelijk ook erg goede synthsounds in.

Ben trouwens de afgelopen week bezig geweest met het vol stampen van m'n sampler met drumsamples maar dat wil nog niet echt vlotten, wat een pokkewerk :W

Ik weet wel dat ik hoe dan ook ergens in de komende jaren een TR-808 ga kopen. Sinds ik een paar jaar geleden eens een week met een 808 mocht spelen ben ik echt verliefd geworden op dat 'levende' geluid :luv:

Het 'levende' geluid van de 808 is inderdaad heerlijk. Das dan ook een van mn favoriete drumbakken. Alleen jammer dat ie niet heel erg veel patterns kan opslaan. Maar ja, die kun je natuurlijk weer makkelijk noteren in een patternsheet.
De 606 valt me trouwens ook niks tegen. Heeft ook lekkere geluiden (op die domme bassdrum na) maar die zijn helaas niet te bewerken. Maar ja, met een beetje fx en zo...:)

re

re

8D ik gebruik alles wat ik in mn handen krijg of t nou drumcomputers, elektronische drums, of gewone drumkits zijn.
soms gebruik ik een koekenpan :D

if i can get drums out of anything i'll use it !! :yamaha: :yamaha: :yamaha:

Attachments

• sds-800.jpg
    sds-800.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 88
Back